Ostvarenja za hiljade i hiljade igrača, jasno označena skraćenicom MMO, u velikoj su ekspanziji proteklih godina. Stoga ne čudi što skoro da nema osobe (upućene nešto više u svet igara) koja vam za kratko vreme ne može nabrojati deset trenutno aktuelnih naslova. Jedan od glavnih problema leži u činjenici što će tema sedam igara od tih deset biti fantazijski svetovi puni elfova, zmajeva i magova. Kako prosto menjanje sfere možda ne bi donelo očekivane rezultate (City of Heroes), NetDevil se odlučio za dodatne modifikacije. Tako je rođen zanimljiv svet u stilu „Pobesnelog Maksa”, gde glavnu ulogu ne igrate vi, već vaše vozilo!Ako bi se u narednim mesecima birala igra s najboljom pričom, Auto Assault sigurno ne bi bio pozvan ni na ceremoniju dodele. Vanzemaljski oblik „truje” planetu Zemlju i mutacija svega živog počinje. Ljudi shvataju da mutanti razvijaju najrazličitije specijalne moći pa stvaraju biomekove, kiborg-ratnike sa samo jednim ciljem. Plan ne uspeva pa vešti ljudi odlaze u skloništa, pod zemlju, i bombarduju planetu kako bi zbrisali život na njoj i počeli ponovo. Nekoliko stotina godina kasnije (srećom, period između nije dokumentovan u intro filmu), ljudi izlaze na površinu i kreće finalna bitka između njih, mutanata i biomekova. Pored ubacivanja vozila, najveća promena u odnosu na druge MMO naslove leži u činjenici da se borbe ne odvijaju po određenom automatizovanom setu instrukcija, skoro svojevrsnom autopilotu, gde je na vama praktično samo da klikćete na ikonice s magijama ili potezima. Ovde ćete u svakom trenutku morati da upravljate svojim vozilom i postavljate se na najbolju poziciju kako bi protivnik bio u radijusu vašeg naoružanja ili vi bili van njegovog vidokruga. Ovo, uz širok spektar magija, praktično znači da će vam za Auto Assault biti potrebno puno iskustva i dobri refleksi kako biste na kraju bitke ostali „na točkovima”.Iako se u igri mogu naći sporadični zadaci koji zahtevaju više aktivnih igrača (i koji su pri tom jako zanimljivi), većina misija može se obaviti solo. Ovo je svakako pohvalno u prvom periodu kada na postapokaliptičnoj Zemlji nema puno „vozača” (kanali za diskusiju su prilično prazni), ali kasnije može postati priličan problem jer se gubi poenta onog MMO u skraćenici MMORPG. Isto tako, PvE (player-vs-environment) instance prilično su monotone, dok je PvP (player-vs-player) znatno interesantniji i ako budete te sreće da nađete dovoljno igrača, sigurno ćete se zabaviti mnogo više nego u bilo kojem drugom ostvarenju sličnog tipa. Ovo je prvenstveno ostvareno kroz OCD PvP, pri čemu je OCD „Organization for Combat Driving”. Uprošćeno, u pitanju je sistem turnira i liga unutar same igre, nešto poput „Arene” u pomenutom City of Heroes. Tu se u mnogobrojnim „1 na 1” ili masovnim turnirima igrači bore za vredne nagrade kao što su oprema, iskustvo ili dobri stari „zelembaći”. Pored toga što nude mesto za bitku, tereni poseduju i veliki broj zamki i opasnosti koje iskusni takmičari svakako mogu koristiti da sebi stvore prednost. Kada dovoljno napredujete, otvoriće se mogućnost posete „Ground Zero” lokacije, mesta koje je PvP/PvE zona u kojoj se klanovi odnosno rase bore za prevlast nad velikim brojem kontrolnih tačaka, od kojih svaka donosi određenu prednost strani koja ih kontroliše. Ovi bonusi dodatno su važni jer se mogu koristiti i u centru zone koji krije najjače kompjuterski vođene likove na čitavoj planeti, koji, logično, daju i najbolje predmete i unapređenja. Za razliku od nekih mnogo popularnijih igara, u Auto Assaultu ne postoje „glavni”, to jest „epski” predmeti oko kojih se svi bore i pokušavaju da ih pronađu. To u ovom slučaju nikako nije loše jer je igračima ostavljeno da svoje vozilo i/ili oklope tj. naoružanje prave od raznoraznih materijala koje nalaze tokom okršaja po postapokaliptičnim predelima. Mogućnost koja svakako doprinosi osećaju „Mad Max” filma tako otvara opciju da sami igrači kombinuju materijale po sopstvenom nahođenju i time stvaraju arsenal koji će im pomoći u borbi protiv određenih tipova neprijatelja odnosno rasa kojima oni pripadaju. Jedina negativna strana leži u tome što NetDevil još uvek nije ubacio funkcionalnu aukcijsku kuću ili „pijacu” na kojoj bi igrači mogli da razmenjuju napravljene predmete, kao i neki vid pregleda opreme nekog drugog vozača, prvenstveno radi bolje mogućnosti udruživanja za potrebe PvP misija. Grafika deluje prilično dobro, imajući u vidu pozadinsku priču ove igre (postapokaliptični svet) te činjenicu da se konstantno na ekranu nešto događa pa biste očekivali da će na konto toga programeri biti spremni za kompromise. To, naravno, dodatno podiže hardverske zahteve, što se neće previše dopasti onima koji pored dobre veze (jer akcija nije polupoteznog tipa) moraju da obezbede i dovoljno brz računar. Takođe im se neće svideti ni solidan set bagova i manjih grešaka koje će programeri svakako morati da isprave tokom vremena. Ovo se može oprostiti jer su serveri aktivni tek nekoliko nedelja, a poznato je da se zakrpe izdaju čak i godinama posle pojavljivanja neke igre. Auto Assault je zabavna igra koja se svakako izdiže od ostalih MMORPG-ova, ako ničim drugim, a ono sistemom izvođenja koji promoviše. Zanimljivi PvP modovi svakako imaju potencijala, ali vape za igračima koji će napuniti „arene”, a dodatni razvoj socijalnog sistema eliminisao bi jednu od većih zamerki koje se mogu uputiti ovom ostvarenju. Onda bi igra zaista bila hit. Milan ĐUKIĆ | | |