TEST PLAY
In Sound Mind
Miloš CVETKOVIĆ
1. novembar 2021.

Kada smo u avgustu opisali demo verziju igre In Sound Mind, napomenuli smo da je u pitanju potencijalno vrhunska igra. Kao što je to uglavnom slučaj u poslednjih 37 godina, bili smo u pravu. Maleni studio We Create Stuff uspeo je da svoju prvu punokrvnu igru učini neodoljivom i pored toga što je, u osnovi, zasnovana na dvadeset godina staroj mehanici.

In Sound Mind je, najblaže rečeno, indie dragulj

Upravo to insistiranje na gejmpleju kao da je u pitanju mod za Half-Life 2 i jeste jedan veliki deo šmeka ovog nezavisnog bisera. Drugi deo šarma je neodoljivi koktel pulp horrora, cheesinessa i ozbiljne obrade mentalnih bolesti. U toj slasnoj kombinaciji čeka vas i solidna doza psihološkog horora, dovoljno jaka da vas drži napetim, ali ne preterano napadna kao pojedine „perjanice” žanra (u tebe gledamo, Outlaste 2). Budući da sam anksiozan čovek, činjenica da igra ne želi da mi se dere u facu svaki čas došla je kao pravo osveženje među brojnim hororima iz prvog lica. Da se podsetimo materije iz avgusta - u ulozi ste psihoterapeuta s kraja devedesetih, čiji um zaposeda misteriozna figura, nalik na Fredija Krugera. Gospodin Kruger sa AliExpressa vas navodi i zavlači kroz pokušaje da otkrijete šta se tačno desilo vašim nekadašnjim klijentima. Svi oni (njih četvoro), imali su poteškoća sa ozbiljnim poremećajima i bolestima. Preko anksioznosti i depresije, pa sve do neuravnoteženog besa i posttraumatskog sindroma/paranoje. Igru čine nivoi u kojima se posvećujete svojim palim klijentima, pokušavajući da odgonetnete kako je došlo do njihovih ekstremno tragičnih smrti. Kroz sve to, korak po korak, otkrivaćete i ko (šta?) je fejk Kruger, kako se ovo sve desilo i zašto su vaši klijenti uopšte postali vaši klijenti.

Igra je krcata elementima koji kao da su izašli iz epizoda „The X-Filesa”, kada Molder i Skali ne traže male sive čovečuljke s one strane neba. Napuštena javna mesta, oronule fabrike, misteriozne kolibe u šumi, svi ti relikti i klišei dobrog, starog horora su tu. Nema preterano krvavih scena, nema jumpscareova, osim u par slučajeva, koje možete komotno i da promašite (fejk Fredi voli da vas troluje kroz igru). In Sound Mind plaši vaš um, ne plaši vaš kardiovaskularni mišić. Prateći priču i slučajeve, igra negde na sredini krene da gubi klasičan faktor straha i neizvesnosti, ali žestoko dobija na polju neprestane frke. U jednom momentu ćete gledati da broj neprijatelja bude jednak nuli, dok ćete u drugom morati da se bakćete sa opasnim supstancama oko vas koje morate da uklonite. Na sve ovo, nema dovoljno reči hvale o načinu na koji vam igra simulira tegobe vaših klijenata/neprijatelja. Kod anksiozne devojke koju užasava pomisao da je neko gleda konstantno ćete imati utisak da ste pod prismotrom, kod depresivnog dečka koji je okrivljen za tešku nesreću stalno ćete bežati od monstruma koji vas vuče u mrak i slično. Pridodajte činjenicu da igra nema ni trunku moderne upravljačke mehanike, tako da je sva kontrola na vama. Imerzija zagarantovana.

Na raspolaganju imate nekoliko tipova oružja, nekoliko pomagala i supstanci, što znači da vam sleduje nezanemarljiva količina ekonomisanja i jurnjave za zalihama. Uz to, čeka vas napucavanje neprijatelja, rešavanje zagonetki i platformisanje. Sve ovo je uvijeno u odličnu audio-vizuelnu oblandu nešto starijeg, ali nimalo neuglednog stila. Teksture pokazuju da ne igrate igru u koju su uloženi milioni, ali upotreba osvetljenja, senčenje, dizajn i estetika pokazuju da je u igru vatrogasnim crevom sipana strast. Budući da je posredi psihološki horor, fenomenalna estetika i (retro) grafika će se uglavnom igrati sa vašim očima, u cilju da vam pomešaju realnost i halucinacije. Podjednako je fantastičan i dizajn zvuka, krunisan atmosferičnom muzikom, zbog koje će vam dlake na podlakticama stajati uspravno kao jarbol.

In Sound Mind je, najblaže rečeno, indie dragulj. Na sve što ovoj igri fali u odnosu na moderna ostvarenja, dođe tona stvari koja modernim ostvarenjima upravo fali. Maestralna igra.

Potrebno: Core i5-4460 / FX-6300, 8 GB RAM, GeForce GTX 960 / Radeon R9 280, DirectX 11, Windows 7 SP1+ 64-bit

Poželjno: Core i7-3770 / FX-9590, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 480, DirectX 11, Windows 10 64-bit

Ova igra je: psihološka horor puzzle pucačina iz prvog lica sa intrigantnom postavkom i retro šmekom

Platforma: Windows, Xbox Series X/S, PlayStation 5, Switch

Veličina: 20 GB

Studio: We Create Stuff

Izdavač: Modus Games

Adresa: i.sk.rs/358199

PEGI: 12

89


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama