TEST PLAY
The Eternal Cylinder
Aleksandar DINIĆ
1. novembar 2021.

Igre sa bizarnim elementima nisu nikakva novost u industriji koja maksimalno dozvoljava autorima da se kreativno razmašu u ovom smislu, ali je posebna priča kada je ta bizarnost dominantni element dizajna i samog gameplaya jednog naslova. ACE Teamovci nisu stranci po pitanju svojih čudnih kreacija iz prošlosti (pomenimo samo neortodoksne Zeno Clash makljaže, kao i čuveni Rock of Ages serijal), a njihovo novo delo definitivno potvrđuje da je višak kreativnosti kod dotične momčadije pravilo, a ne izuzetak.

Igra predstavlja interesantnu varijaciju na teme i ideje viđene u famoznoj igri Spore

Igru započinjete u ulozi male, čudne, bipedalne živuljke (sa pozamašnom njonjom), ispljunuti iz primordijalne čorbe samo da bi se momentalno našli u izglednoj smrtnoj opasnosti: nad horizontom se nadvija zahuktali, gigantski, užareni valjak koji sve pred sobom pretvara u sparušenu, beživotnu palačinku. na bežanija ubrzo vas zatiče u ćorsokaku, sa jedinom mogućom daljom opcijom u vidu usisavanja sumnjive izlučevine lokalnih skakavaca vernom surlom. Hiper-brzinskim evolutivnim procesom koji će uslediti, iz trupa vam niču snažnije i veće noge, uz pomoć kojih dobijate sposobnost jačeg skoka, dovoljnu da vas izvadi iz trenutne bule. Dalja, panična bežanija dovodi vas do džinovskog monolita čijim aktiviranjem privremeno blokirate nemilosrdni valjak, pri čemu igra ulazi u mirniju fazu, predviđenu za istraživanje, regrutovanje novih živuljki, prikupljanje neophodnih resursa...

Osnovu igre, stoga, čini svojevrsna varijacija momenata viđenih u famoznoj igri Spore (koja nikada nije postala hit kao što se Will Wright nadao), a tiče se konzumacije različitih plodova, voćki, povrćki i raznih bio-izraslina po terenu, čime menjate svojstva članova vaše ekipe koja vremenom postaje sve brojnija. Veći skok, zračenje (za osvetljavanje mračnih prostora i pećina), brže plivanje, poprimanje kockastog oblika (za aktiviranje pojedinih vrata) ili stvaranje zvukova koji odbijaju napasnike iz okruženja koji bi rado da vas čalabrcnu, dobijaju se eksperimentalnim hasanjem i usisavanjem pomenutih predmeta. Prikupljanje novih pratilaca nije automatizovano, već zavisi od njihovog pronalaženja na terenu (u raznim formama, uključujući i neizlegla jaja). Maksimalan broj saveznika limitiran je vašim trenutnim „komandnim” rangom, koji se uvećava na apgrejd-hramovima na koje ćete nailaziti usput. Na pomenutim mestima pazarite i druga prekopotrebna unapređenja, koja se finansiraju glavnom valutom u igri - kristalnom prašinom. Dodatni sloj taktiziranja dolazi i u vidu zadovoljenja različitih bioloških potreba i aspekata: skalu žeđi koja se konstantno prazni možete obnavljati na usputnim vodenim površinama, svako brže kretanje (kotrljanje) rabi ne samo preko potrebnu staminu, već stvara i jaču glad koja troši do tada unete rezerve hrane i koja se stalno mora nadoknađivati konzumacijom jestivih biljaka i materijala.

Kada konačno odlučite da izađete iz bezbedne zone (označene plavom linijom na mapi), valjak se ponovo aktivira i krši sve pred sobom, terajući vas na brzinsku evakuaciju iz trenutnog okruženja i traženje novog reda spasonosnih monolita. Na tom putu očekuju vas mnoga iznenađenja, od hramova u kojima ćete dobiti dalje smernice vezane za priču, prošlost svoje rase i sveta u kom ste se obreli, preko nekih nepredviđenih okolnosti koje otežavaju igranje i teraju na konstantno adaptiranje (monoliti koji neće uspeti da zaustave pakleni cilindar, električne oluje koje vas sprečavaju da predaleko odmaknete tokom bežanja i slično).

Jedina bitna, ali i najveća zamerka tiče se gnjavatorskog cinculiranja i mikromenadžmenta vaših pratilaca, jer ćete pomenute sposobnosti morati da rasporedite na više njih, uz stalnu potrebu da sa sobom vučete zalihe hrane i vode, kako se ne biste našli u škripcu kada vam zatrebaju. Ovo na stranu, igra donosi zdravu dozu zaraznosti i želje da se vidi kuda sve ovo vodi, uz raskošnu bizarnost koja zrači sa svih strana, što je nešto što će svakako naći svoju publiku.

Potrebno: Core i5-4460, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060, Windows 10

Poželjno: Core i5-7600, 16 GB RAM, GeForce GTX 2070, Windows 10

Ova igra je: bizarna preživljavačka roguelike avantura

Platforma: Windows, Xbox One, Xbox Series X/S, Playstation 4

Veličina: 8,7 GB

Studio: ACE Team

Izdavač: Good Shepherd Entertainment

Adresa: www.eternalcylinder.com

PEGI: 12

72


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
NOVEMBAR 2023
Counter Strike 2
Stari, dobri Kanter u osveženom ruhu je više veliki update, nego puna nova igra...
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K
Nema zime uz Intelove mašine
Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije?
Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max
Petrovača, ajdared i zlatni delišes
iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”...
High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja
M’mera mpoyamba
Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta...
Dell Alienware AW2724DM
Ponos na vašem stolu
Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola...
Hisense 43A7KQ
VIDAA sa više smisla
Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa...
Finansijske tehnologije
Turbulencije ne prestaju
Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše...
EmulationStation Desktop Edition 2.1.1
Vizuelna strana emulacije
Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja...
Super Mario Bros. Wonder
Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije...
Assassin’s Creed Mirage
Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu...
Forza Motorsport
Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu...
Marvel’s Spider-Man 2
Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama