TEST PLAY
Juna prošle godine, prilikom najave i prezentacije igara za čudo (gejmerske) tehnike zvano Playstation 5 (koji je do sada uspeo da napabirči čitave dve i po ekskluzive), jedan naslov je momentalno zapao svima za oko. Kena: Bridge of Spirits delovala je kao vizuelno raskošna bračna zajednica animatorskih asova iz Pixara i estetike i okruženja iz Ghibli filmova majstora Mijazakija, što je dodatno podgrejano činjenicom da je u pitanju prvenac Ember Laba, studija koji su osnovali profesionalni animatori sa prilično impresivnim portfolio reelom. Godinu i po dana kasnije, sa olakšanjem možemo da konstatujemo da visoko podignuta lestvica očekivanja nije oborena, te da je pred nama igra koja će se bezbolno smestiti među bitnije naslove izdate u tekućoj godini. Kena: Bridge of Spirits je slatka, mala izvrnuta torta od igre, idealno naštelovana za sve uzraste Priča o Keni, vodiču duša koja sebi daje zadatak da pomogne u rasterivanju misteriozne, zlokobne šljake koja je iskoruptovala živopisno lokalno seoce i pola šume pride, nije preterano originalna, ali postavlja sasvim pristojnu i funkcionalnu pozornicu za ono što će uslediti tokom igranja. Kena je igra koja ne donosi gotovo ništa novo po pitanju svoje radnje, gameplaya, mehanike istraživanja, borbi i svega ostalog, ali svaki od tih elemenata izvodi na maksimalno zadovoljavajući, ispoliran, pitak i adiktivan način. Devojčurka posmatrate i vodite iz trećeg lica, sa standardnim setom akcija koje se očekuju u ovakvom naslovu - trčkaranje, skakanje i duplo skakanje, kešanje o litice i ispuste, borba u rangu beonjača (vernom šamanskom štapinom) ili lukom i strelom (koje ćete koristiti i za tranziciju po terenu na predefinisanim mestima). Tajni sastojak koji ovu čorbu čini još ukusnijom dolazi u obliku Rotova - malenih mogvajolikih pratilaca, zdravo impresioniranih i opčinjenih vašom pojavom, koji će vas verno slediti gde god da se uputite. Malci su daleko od pukog ukrasa koji prikaz na ekranu treba da učini neodoljivo slatkastim i crtanofilmovskim: tokom istraživanja i obilaženja lokacija koristiće ih za jednostavne operacije po terenu i aktiviranja bilo prolaza za dalje, bilo pronalaženja bonus predmeta i dodatnih sledbenika, dok su krajnje unikatni i nezamenjivi tokom samih okršaja. Mogućnost njihove aktivacije u fajtovima direktno se akumulira nanošenjem štete, nakon čega ih možete upregnuti na sijaset načina: da ometaju nadiruće kripove, zadaju ultra-destruktivni daljinski napad štapom ili strelom, kreiraju usporavajuću sferu na terenu ili formiraju svoj ultimativni zmijoliki oblik, koji melje sve pred sobom (uz otežavajuće dualno kontrolisanje njih i junakinje). Sama mehanika borbi je, zapravo, prilično dobro osmišljena i realizovana, donosi buljuke protivnika različitih stepena opasnosti i načina ponašanja, što zahteva maksimalno upregnuće svih raspoloživih assetsa, korišćenje magijskog štita i pariranja, pravovremenu upotrebu Rotova na optimalan način (svako njihovo traćenje ćete i te kako bolno osetiti), uz stepen izazova koji se bez preterivanja približava Soulsborne igrama (u vidu višesatnih boss susreta na najtežem nivou težine). Blistava grafička prezentacija je nešto što se ne može rečima ili statičnim skrinšotovima opisati, to se jednostavno mora videti u pokretu. Šume, proplanci, reke, planine, livade, pećine i ostalo domaćini su vanserijski dobro uglavljenim ljudskim naseobinama, sa kvalitetnom arhitekturom okruženja koje mami da i po kompletiranju, igru povremeno pokrenete radi terapeutskog boravka u svetu koji su Emberovci kreirali. Kena: Bridge of Spirits je slatka, mala izvrnuta torta od igre, idealno naštelovana za sve igračke uzraste koji su u stanju da se funkcionalno služe kontrolerom, odnosno mišem i tastaturom. Minimalni propusti, kao što su prevelika fiksacija na gomile bespotrebnih „skupljivih” bonusa i monolitnost šumskih okruženja bez raznolikosti bioma (što je i razumljivo, jer je, ipak, u pitanju prvenac studija) i su više nego zanemarljivi kada se uzme u obzir šta su autori igre uspeli da postignu svojim prvim Rotčićima, koji sigurno neće biti bačeni u vodu. Potrebno: Core i3-3220 / FX-6100, 12 GB RAM, Radeon R7 360 2GB / GeForce GTX 650 Ti 2 GB, Windows 7 Poželjno: Core i7-6700K / Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56, Windows 10 Ova igra je: pixaroliko-ghiblijevska akciono-platformska avantura Platforma: Windows, Playstation 4, Playstation 5 Veličina: 25 GB Studio: Ember Lab Izdavač: Ember lab Adresa: i.sk.rs/358196 PEGI: 12 90
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||