TEST PLAY
Morbid: The Seven Acolytes
Aleksandar ĐURIĆ
1. februar 2021.

Na prvi pogled, dosta toga izgleda bezlično i generički kod igre krajnje „kreativnog” naziva Morbid: The Seven Acolytes. Kompletan igrački i audio-vizuelni ugođaj ukazuje na to da je razvojni tim ovog projekta, naizgled, u toj meri bio inspirisan klasicima da je to „ugušilo” bilo kakvu originalnu autorsku viziju. Osnova igre sastoji se u izometrijskom hack & slash „seckanju” protivnika. Tu su poznati elementi sistema borbe: dodge-roll, parry i stamina, a pored toga, spisak čuvenih uzora i drugih relevantnih pojmova zaista je dugačak: mračan fantasy, gotika, telesni horor, steampunk, Kronenberg, Lavkraft, soulsborne, Diablo, Castlevania, Hollow Knight. Naročito je upadljiv jasan uticaj prve igre iz serijala Legacy of Kain, pod nazivom Blood Omen (1996). To je nepravedno zapostavljen, još uvek pristupačan naslov na koji ovom prilikom skrećemo pažnju čitaocima.

Najbitnije od svega: ova igra je zabavna, a akcija je sasvim solidna

Međutim, uprkos navedenim (i mnogim drugim) „referentnim tačkama”, Morbid poseduje i nekoliko elemenata koji ga odvajaju od soulsborne naslova. Pre svega, ova igra je mehanički srazmerno minimalistička, između ostalog, jer u njoj nema oklopa, niti zlata, kupovine i prodavanja predmeta. Takođe, ona nije naročito teška u poređenju sa srodnim akcionim avanturama, iz prostog razloga što je junakinja igre prilično jaka: nanosi dosta „štete”, ali je i dosta otporna na udarce. Zaplet i lore nisu onako opskurni i kriptični kao što smo navikli, naprotiv, sasvim su jasni. Stiče se utisak da je takozvana Mornia pažljivo izmaštano okruženje, a posebno nam se dopao način na koji su opisi predmeta i karaktera povezani sa mehanikom igre, te sa vizuelnim detaljima koje možete i sami da primetite u „fizičkom” svetu igre. U lore možete da se udubite, ali i ne morate, nećete imati nikakve penale u suprotnom.

Morbid mnogo toga dobro radi. Na primer, specifični primerci naoružanja neretko pružaju različite, sasvim upotrebljive stilove igre. Kroz istraživanje kompleksnih nivoa nailazićete na raznovrsne predmete, čija je funkcija, očekivano, uglavnom povezana sa lečenjem i buffovima, ali ima i predmeta za drugačiju manipulaciju mehanikom igre, a koji su naročito zanimljivi za upotrebu. Unapređivanje lika po nivoima je jednostavno, ali pruža razuman broj mogućnosti za pristup borbi.

Najbitnije od svega: ova igra je zabavna, a akcija je sasvim solidna. Osnovni „loop” je prepoznatljiv. To je mešavina oprezne razmene udaraca i upotrebe dobrog, starog dodge-roll poteza, dok audio-vizuelni efekti kvalitetno podržavaju festival liptajuće krvi, odsečenih udova i prosutih iznutrica. Kreature sa kojima se suočavate ekstremno su groteskne, a stvorili su ih kosmički bogovi ili su rezultat izopačenih naučnih eksperimenata. Uopšteno govoreći, artstyle, iako nije inovativan, iskazao je veštinu i autentičan entuzijazam dizajnera igre.

Nažalost, da li zbog nedostatka novca autora ili nečeg drugog, primetna je nedovršenost u nekim aspektima igre. Nekim igračima će, na primer, zasmetati to što mapa ne postoji. Ali, mnogo krupnija zamerka odnosi se na nedovoljan broj drugačijih vrsta protivnika u odnosu na standard žanra. To je, naprosto, lenj dizajn, od koga nisu patili zapaženiji srodni naslovi, a koji Morbid čini više monotonim nego što je morao da bude. Propust koji u ovom trenutku upada u oči, a koji će moći da bude ispravljen putem patcha, jeste odsustvo New Game+ opcije. Autori bi trebalo da doteraju i polja za detekciju udaraca, kao i inventar u retro fazonu, koji je trenutno nezgrapan za upotrebu.

Zapravo, ovom naslovu nedostaje čitav niz quality of life unapređenja, ali i ovako, ako se prihvati po njegovim pravilima, može se uživati sasvim solidno. Kvalitet izrade je evidentan, uprkos nešto siromašnijem pakovanju. Dalji rad autora igre treba pratiti, a preporučujemo je ljubiteljima ovakvih naslova na čijoj digitalnoj polici će zauzeti skromno, ali dostojanstveno mesto iza maestralnih (i Morbidu, ipak, nedostižnih) uzora iz trenutno dosta vitalnog žanra akcionih avantura.

Potrebno: Procesor na 1,2 GHz, 2 GB RAM, grafička kartica sa 512 MB VRAM, DirectX 9.0, Windows 7

Ova igra je: izometrijska akciona avantura,
žanrovski pastiš

Platforma: Windows, Playstation 4, Xbox One, Switch

Veličina: 490 MB

Studio: Still Running

Izdavač: Merge Games

Adresa: i.sk.rs/357861

Pegi: 16

73


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama