TEST PLAY
Struggling
Nikola JEVREMOVIĆ
1. januar 2021.

Veliki Fjodor Mihailovič Dostojevski u jednom od svojih mnogobrojnih pisama poručuje: „Život je dar, život je sreća, svaki minut može biti vek sreće...”. Ova mudra misao ima za cilj da ukaže na lepšu stranu stvarnosti koja nam često promakne i nažalost je potpuno beskorisna pri igranju Strugglinga. Već nakon prve milisekunde, platforma u potpunosti opravdava svoj naziv (struggle - engl. borba) i tu je da pokaže drugu stranu medalje. Život je kazna, život je mrcvarenje i svaki minut je vek agonije! Ako se ekipa iz Chasing Rats Gamesa nameračila da nam pruži adekvatan doživljaj kako je to biti u koži neuglednog biološkog eksperimenta, rezultat je i te kako verodostojan.

Većini igrača ovaj naslov biće naporan i nemilosrdan, što znači i da će definitivno naći svoju vernu publiku

Upoznajmo našeg sluzavog protagonistu Troya, svojevrsnu kronenbergštinu koju kao da je stvorio Rik Sančez („Rick & Morty”) kada se „urađen” onesvestio na komandnoj konzoli neke svoje uvrnute naprave. Troya čine dve deformisane glave sijamskih blizanaca - Hektora i Ahila, njihove ruke i... ništa više. Neodređeni vremenski period, naš junak obitavao je u svojoj komori, roneći kroz sintetičku amnionsku tečnost. A onda se žurka naučnog osoblja u laboratoriji otela kontroli i Troy se našao na suvom. Kako će slabašni stvor na putu do slobode u stanju konstantne samrti zaobići reke kiseline, mutirane pacove i čudovišta najrazličitijih oblika? Prilično teško...

Mehanika kretanja glavni je adut ovog naslova i inicijalno izvor velike frustracije. Hektorovu ruku kontrolišete WSAD tasterima, a Ahilovu putem miša. Troy rukama može da se uhvati za gotovo bilo koju podlogu. Za sve vratolomije kojima savladavate prepreke zaduženi su zakoni fizike, naročito inercije i gravitacije. Ideja je da jednom rukom zgrabite poziciju A i uhvatite zalet što bliže poziciji B. kada druga ruka preuzima posao. U praksi, ovaj zahvat nije jednostavan ni kada na raspolaganju imate sve vreme ovog sveta, a kamoli kada je potrebno da precizno aktivirate neku polugu/prekidač dok, primera radi, plutajuće bure tone u kiselinu ili vam je najezda pacova za petama. Zbog toga, autori preporučuju korišćenje kontrolera. Prsti će se brže navići na male palice nego na dinamiku od pet tastera pod jednom šakom i vitlanja mišem drugom.

Ukoliko biste da testirate prijateljstvo ili emotivnu vezu, dostupan je i multiplayer za dvoje igrača, od kojih svako kontroliše po jednu ruku. One će stradati pri kontaktu sa bilo čim što je opasno, ali srećom, momentalno izrastaju nove. Udova je moguće ratosiljati se i dobrovoljno, ukoliko zasmetaju. U kasnijim fazama igre ovaj koncept uznapreduje, pa tako ruku koju ste odstranili možete da kontrolišete na daljinu, što otvara pregršt novih mogućnosti. Čekpointi su solidno raspoređeni, a života imate beskonačno. No, ništa od toga neće prorediti izlive besa uz urlik „AJDE BRE!!!” i pominjanje nečije (svačije) familije kada se pritisne pogrešan taster, pa Troy poleti ka zubima neke spodobe.

Mračni lagumi laboratorijskih podruma u početku su pretili da nivoi ostanu monotoni, ali to do kraja igre nije slučaj. na mitološka premisa poslužila je kao povod da vitlate i po pustinji i po antičkim ruševinama, koje nude dovoljno diverziteta da Struggling ocenimo kao vizuelno kvalitetan. Zvučna podloga takođe je zadovoljavajuća, a krici agonije koje glavni likovi ispuštaju sa ciljem da dodatno podignu tenziju, prilično su delotvorni. Naracija u jednom trenutku ruši tzv. „četvrti zid” između igrača i igre, što upotpunjuje utisak da se radi o veoma bizarnom naslovu...

Ako su opskurnost i izazov redovne stavke koje štiklirate pri odabiru igre, onda Struggling zaslužuje toplu preporuku. Naravno, pod uslovom da vam silne gadosti (sve vrvi od iznutrica, očiju, zuba...), svojstvene nekom koljačkom hororu, ne smetaju. Dok ne uđete u štos sa kontrolama on žestoko diže pritisak. To čini i nakon što se uhodate, s tim što do kraja postaje i neosporno zabavan.

Potrebno: Intel Core 2 Q6600 / AMD A6-3620, 4 GB RAM, GeForce GT 340 / Radeon HD 7640 / Intel HD 4400, 64-bitni Windows

Ova igra je: nesvakidašnja kooperativna platforma

Platforma: Windows

Veličina: 2 GB

Studio: Chasing Rats Games

Izdavač: Frontier Foundry

Adresa: chasingratsgames.com

Pegi: 12

74


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
NOVEMBAR 2023
Counter Strike 2
Stari, dobri Kanter u osveženom ruhu je više veliki update, nego puna nova igra...
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K
Nema zime uz Intelove mašine
Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije?
Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max
Petrovača, ajdared i zlatni delišes
iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”...
High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja
M’mera mpoyamba
Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta...
Dell Alienware AW2724DM
Ponos na vašem stolu
Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola...
Hisense 43A7KQ
VIDAA sa više smisla
Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa...
Finansijske tehnologije
Turbulencije ne prestaju
Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše...
EmulationStation Desktop Edition 2.1.1
Vizuelna strana emulacije
Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja...
Super Mario Bros. Wonder
Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije...
Assassin’s Creed Mirage
Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu...
Forza Motorsport
Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu...
Marvel’s Spider-Man 2
Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama