TEST PLAY
Cyberpunk 2077
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. januar 2021.

Za dobrim konjem prašina se diže, a iza Cyberpunka 2077 trenutno se kovitla uragan pomešanih osećanja, hardverskih konflikata, nerealnih očekivanja i svesti da je u pitanju vanserijska igra čija je premijera vanserijski zabrljana. Osim prodaje, koja obara sve moguće rekorde, sve drugo izaziva tonu kontroverzi i glavobolje - poslednja vest je privremeno obustavljanje prodaje verzije za PlayStation 4, gotovo komične po svojoj neoptimizovanosti i raspadu. Nakon osam godina razvoja i bezbroj odlaganja, CD Projekt doteran je do zida i prinuđen da pusti igru kojoj je, po nekim procenama, falilo još šest ili više meseci optimizacije. Da su to uradili, ljudi bi ih rastrgli, tako da nema smisla spekulisati šta bi bilo, kad bi bilo. Ne bi bilo, idemo dalje.

Priča o autsajderu koji se hvata u koštac sa silama korporacijske distopije kasnog XXI veka majstorski je napisana, ekspertski režirana i još bolje odglumljena. Ovo je vanserijska igra, čija je premijera vanserijski zabrljana

Druga, sjajnija strana ove kolajne jeste činjenica da se radi o igri koju nećete nikad zaboraviti. Cyberpunk 2077 spada u onaj najređi soj igara koje viđamo jednom u deset godina, fantastičan naslov sa pričom i likovima kakvi postoje samo u SF romanima koji osvajaju Huga i Nebulu. Autori serijala Witcher ispekli su pripovedački zanat i izbili na vrh sveta, zabivši zastavu Poljske na najviši špic literarne planine gde obično samo komercijalni pisci iz anglosfere pobadaju svoje kolje. Pojavom Cyberpunka, za Poljsku prestaje da važi sintagma o „perspektivnoj zemlji” za razvoj igara - ta država postaje mesto koje definiše nove standarde. Planeti je preko potrebna divlja razbarušenost vulkanske kreacije slovenskih autora, koja će resetovati zapadne developere, uplašene do kostiju od teških tema zbog kojih bi mogli da završe razvlačeni po Twitteru. Tehnički problemi koji trenutno more igru biće rešeni, a suština do koje se sada mora kopati uskoro će biti mnogo vidljivija sa površine.

Cyberpunk 2077 inspiraciju crpi sa izvora ovog pravca u naučnoj fantastici, iz ranih radova američkokanadskog pisca Vilijema Gibsona, pre svega, iz romana „Neuromanser”. Priča o autsajderu koji se hvata u koštac sa silama korporacijske distopije kasnog XXI veka majstorski je napisana, ekspertski režirana i još bolje odglumljena. O umešnosti volšebnih Poljaka najbolje svedoči činjenica da su od Kijanua Rivsa, glumca čija veština ne odmiče od standarda kandidata amaterskog pozorišta u Smederevu koji nije prošao audiciju, uspeli da izvuku solidan i ubedljiv performans.

Kijanu Rivs je Džoni Silverhand, ROM konstrukt odavno mrtvog muzičara i aktiviste, koji egzistira na način sličan Diksiju Fletlajnu u „Neuromanseru”, a funkcioniše kao Džoker koji se snoviđa Betmenu u igri Batman: Arkham Knight, zeza ga, zagovara i raspreda s njim na razne teme. Ličnost kontroverznog „umetnika” koji je zarobljen u napadu na sedište korporacije Arasaka, prekopiran u bio-čip i fizički likvidiran pre pedeset godina predstavlja osnovni pripovedački motor igre i primarni motiv glavnog junaka za sve što radi. Džonijevo virtuelno prisustvo u oštećenom bio-čipu, koji se spletom okolnosti fuzionisao sa protagonistom igre, lagano ubija telo domaćina. U interesu obojice je nalaženje rešenja za razdvajanje sijamski fuzionisanih identiteta i uklanjanje čipa zamišljenog kao garant virtuelne besmrtnosti za onoga ko svoju svest uploaduje u njega. Na momente, igra prevazilazi obrasce čistog SF-a i zadire u tešku filozofiju sa daškom ezoterije i po tome me podseća na SOMU, što će uzrokovati oblizivanje svakog konosera. Kijanu uspeva da dočara harizmatičnu propalicu i revolucionara u pokušaju, koji nikad nije stigao da realizuje svoje ideale i drugu šansu koristi za ironično komentarisanje sveta koji se nije promenio od njegovog vremena.

Cyberpunk 2077 izveden je u vidu akcionog RPG-a otvorene forme, koji je smešten u fantastično okruženje Night Citya, distopijskog urbanog megalopolisa na korak od standarda za Mega City One iz stripova o sudiji Dredu. Ovaj ogromni grad, sa slojem divlje pustinje na obodima, predstavlja oživljeni Sprawl iz „Neuromansera” (znam, dosadan sam...), nafilovan neonom i oštro parcelisan na distrikte za bogate i sirotinju. Ako ga doživite na neadekvatnom hardveru, u prvi mah će vam se učiniti manje impresivnim od San Andreasa, ali ta iluzija će trajati onoliko koliko je potrebno da ponovo instalirate GTA V i uporedno se provozate ulicama oba grada. Night City stoji glavom i ramenima iznad bilo kog drugog virtuelnog grada, što je osnovni razlog za brutalno sisanje svakog molekula snage iz hardvera koji ga simulira.

Igra je akcioni RPG koji u izvesnoj meri podseća na moderne nastavke Deus Exa, evolutivno mutirane korišćenjem neograničenog budžeta i talenta. Naš junak V (ili junakinja, takođe V), koristi kombinaciju tehnologije, telesnih modifikacija, milog i sile u odrađivanju mnogobrojnih zadataka iz glavnog i opcionih tokova priče. Kvalitet akcionog segmenta igre (pucanje i mlaćenje) solidan je, mada je evidentno da taj element igre nije primaran. Pored vatrenog oružja podeljenog na kategorije i skaliranog kao što se skalira svaki loot, u igri postoji i mehanika borbenog hakovanja. Svaki protivnik je manje ili više augmentovan tehnologijom koja se može skremblovati u borbi, što ćete koristiti uporedo sa balistikom i pesnicama. U igri imate i opciju za korišćenje monomolekularnog vlakna u borbi, što nikada nije viđeno u nekoj igri.

Ovaj konkretan motiv, inspirisan Gibsonovom pripovetkom „Džoni Mnemonik”, samo je jedan u nizu fragmenata koji svedoče o tome da su primarni faktori igre inspirisani dobrom sajberpank literaturom - pripovedanje, dijalozi, doživljavanje likova i udubljivanje u njihove fenomenalne priče ono su zbog čega ovo vredi igrati. Za prvi prolaz kroz igru, u kom sam žurio kao manijak zbog rokova, trebalo mi je četrdesetak sati. Ako igrate opušteno, možete da dodate još dvadesetak ili više, a činjenica da igra ima nekoliko krajeva podrazumeva da ćete je obrnuti još (makar) jedared, ako ne sad, a onda kad je CD Projekt pečuje i sredi kako dolikuje.

Tehnički problemi s igrom variraju od enormnih do benignih, u zavisnosti od toga koga pitate. Vlasnici modernih PC konfiguracija opremljenih desetom generacijom Intelovih i7 procesora i RTX 3080 grafikom imaju minimalnih problema nakon nekoliko pečeva koji su izašli tokom decembra. Poneki quest im se zabaguje, igra povremeno štucne, ali, generalno, uživanje im ne prekida mnogo stresova. Vlasnici starijih mašina pevaju drugu pesmu, eksperimentišući sa podešavanjima koja bi im iščupala još koji frejm iz ralja ovog čudovišta koje jede procesorske cikluse, a zube čačka grafičkim teraflopsima. Donja granica uživanja je, nažalost, prilično visoka - moj kućni PC (Haswell i7, 16 GB RAM-a i GTX 980 Ti) gušio se u 1440p dok nisam ubacio RTX 3060 Ti, najjaču karticu koja nam se tih dana vrtela po redakciji, nakon čega je sve postalo mnogo podnošljivije, ali ne idealno. Izdavač nam je ustupio i PS4 verziju, koju sam paralelno instalirao na PS4 i PS5 konzolama. Na osnovnoj četvorci, sa hardverom iz 2013, igra izgleda komično, bukvalno kao GTA III na PlayStationu 2. Na petici je situacija mnogo bolja, jer se igra organski skalira u skladu sa snagom konzole, bez obzira na odsustvo specifičnih optimizacija za najnoviju generaciju (npr. nema ray-tracinga). PlayStation 5 verzija je vrlo igriva, ali me je odbilo previše agresivno zamućivanje scena koje stvara utisak igranja u oblaku vodene pare. Konzolni igrači bi, za sada, trebalo da preskoče igru, na šta im, uostalom, ukazuje i sâm Sony privremenim povlačenjem digitalne verzije iz PlayStation prodavnice. Situacija je slična ili za nijansu gora nego sa konzolnom verzijom Witchera 3, koja je izbačena kao zapinjući polufabrikat, ali uspešno ispeglana nakon nekog vremena. Za pola godine, sve će biti u redu, kao u Beču. Ili u Varšavi.

Preambiciozan, prenabudžen i prerano izdat, Cyberpunk 2077 je osuđen na slavu i kontroverze. U ovom trenutku, dok traju totalne nestašice novog grafičkog hardvera i konzola najnovije generacije, relativno mali procenat igrača može zaista da uživa u igri, dok velika većina škrguće zubima i kune. Sve to će u jednom trenutku proći i igra će zauzeti svoje zasluženo mesto u panteonu najboljih stvari u drugoj dekadi XXI veka. Treba samo imati strpljenja. Cierpliwość, kako bi rekli braća Poljaci.

Potrebno: Intel Core i5-3570K / AMD FX-8310, 8 GB RAM, GeForce GTX 780 / Radeon RX 470

Poželjno: Intel Core i7-4790 / AMD Ryzen 3 3200G, 12 GB RAM, GeForce GTX 1060 6 GB / Radeon RX 590

Ova igra je: akcioni RPG otvorene forme, zasnovan na obrascima i motivima iz sajberpank literature

Platforma: PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One (PS5 i XSXS tokom 2021)

Veličina: 64 GB

Studio: CD Projekt Red

Izdavač: CD Projekt

Adresa:
www.cyberpunk.net

PEGI: 18

85

Naš video: i.sk.rs/357833


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
NOVEMBAR 2023
Counter Strike 2
Stari, dobri Kanter u osveženom ruhu je više veliki update, nego puna nova igra...
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K
Nema zime uz Intelove mašine
Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije?
Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max
Petrovača, ajdared i zlatni delišes
iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”...
High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja
M’mera mpoyamba
Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta...
Dell Alienware AW2724DM
Ponos na vašem stolu
Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola...
Hisense 43A7KQ
VIDAA sa više smisla
Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa...
Finansijske tehnologije
Turbulencije ne prestaju
Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše...
EmulationStation Desktop Edition 2.1.1
Vizuelna strana emulacije
Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja...
Super Mario Bros. Wonder
Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije...
Assassin’s Creed Mirage
Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu...
Forza Motorsport
Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu...
Marvel’s Spider-Man 2
Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama