TEST PLAY
Unto the End
Aleksandar ĐURIĆ
1. januar 2021.

Dva ili tri udarca dovoljna su da pošalju junaka Unto the End u večna lovišta. Isto važi za njegove neprijatelje, smrtonosna bića iz skandinavske mitologije koja su sklonište od surove zime pronašla ispod zemlje, u pećinama, gde se protagonista zatekao nesretnim sticajem okolnosti. Običan čovek, farmer sa ženom i detetom, kako zna i ume moraće da pronađe put do kuće. Neće biti lako.

Skoro svaki uspeh ravan je pobedi nad (mini)bossom u tipičnim simulacijama pokolja, a smrt je brza i brutalna

Tvorci ove igre pristupili su žanru 2D akcionih avantura na upadljivo avangardan način. Kada čovek vidi bradonju sa mačem koji lišava života kojekakve spodobe, pomisli da ga očekuje svojevrsna simulacija superherojstva koja će učiniti da se oseti moćnim poput Hulka. No, Unto the End je daleko od takvog „arkadnog” osećaja. Neprijatelja ima u malom broju. Gotovo svi imaju jedinstvene karakteristike i obrazce ponašanja (iako, u proseku, te razlike nisu toliko dramatične), a skoro svaki uspeh ravan je pobedi nad (mini)bossem u tipičnim simulacijama pokolja. Naš farmer ne trči brzo, može da skače i da se kotrlja, ali to čini tromo, a njegove animacije ne mogu da se prekinu. Okršaji obično traju manje od 60 sekundi, ali svaka sekunda je važna i iznenadno može da donese poraz. U Unto the End, smrt je brza i brutalna.

Između borbi, junak mora da savlada zamke i druge, lagane platformske izazove koji su, takođe, utemeljeni u „realizmu”. Učestale su i „hodačke sekcije”, kada u tišini prevaljujete veće razdaljine i dublje uranjate u atmosferu igre. Istraživanjem, većinom linearnih, nivoa nalazite retke predmete koji olakšavaju borbu ili vam dozvoljavaju da neke borbe potpuno zaobiđete. Budući da su dobro skriveni i veoma korisni, ti mistični predmeti ujedno proširuju lore igre i predstavljaju odličan dodatak njenoj mehanici.

Sam sistem borbe je, takođe, nekonvencionalan. Raspolažete sa dve vrste napada i dve vrste bloka: gornjim i donjim. Naime, protivnici mogu da naciljaju gornji, odnosno donji deo farmerovog tela, a ključ pobede je u pravovremenoj aktivaciji odgovarajućeg bloka. U većini slučajeva, neophodno je prvo izmoriti protivnike blokiranjem, pa tek onda udariti, tamo gde protivnik u datom trenutku nije zaštićen (gore ili dole). Postoji i bodež koji bacate na neprijatelje, ali zatim morate da ga pokupite. Kada ovladate osnovama borbe, možete da se pozabavite finesama. Tu spada lažiranje napada, kao i udarac ramenom koji neprijatelje obara na zemlju.

Efektivno, okršaji u Unto the End mogu da se posmatraju kao niz borbenih zagonetki. Iako postepeno upoznavanje sa sistemom borbe poboljšava veštinu igrača, svejedno morate da „naučite” većinu pojedinačnih okršaja (ima ih ukupno 40). Kako se najlakše odbraniti u zavisnosti od broja, vrste i rasporeda protivnika, ključno je pitanje. Na sreću, rešenje nikada nije samo jedno (daleko od toga) i borba na momente jeste dinamična, pogotovo kada ste suočeni sa više neprijatelja. Ipak, bez sumnje, ovako rigidan sistem, koji zahteva da iste okršaje ponavljate iznova i iznova, mnogim igračima biće odbojan.

Ostali, pak, mogu da uživaju u zaista nesvakidašnjoj avanturi. Tribalna stvorenja koja nastanjuju opresivan svet mitova Skandinavije, međusobno se sukobljavaju, govore vlastitim jezicima, a mestimično možete i da trgujete sa njima. Kroz igru, pružen je tek nagoveštaj ove ratničke kulture. Ona je najvećim delom košmarno zastrašujuća, ali na momente i gotovo dirljivo ljudska. Tako će vas ratnik koji oplakuje smrt saborca u jednom trenutku propustiti da prođete; samo da bi vas na sledećem ekranu dočekala tri spremna ratnika sa krvlju u očima.

Iako je taj svet podeljen jedino na pećine i snežnu prirodu izvan njih, prizori i protivnici grafički su vanredno lepo kreirani, a audio-vizuelni efekti ubedljivo dočaravaju očajničku borbu na život ili smrt. Postoji zadovoljavajući osećaj težine i razornosti udaraca. Kada junak igre, iznemogao i prekriven krvlju, uz poklič padne na kolena, tik uz telo trola koga ste posle dvadeset pokušaja konačno porazili, osetićete se upravo tako: iznemoglo, ali zadovoljno.

Potrebno: Intel Core 2 Quad Q6600 / AMD FX 8120, 4 GB RAM, GeForce GT 630 / 650m / AMD Radeon HD 6570

Poželjno: Intel i7 920 / AMD Phenom II 945 8 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon R9-270

Ova igra je: atipična akciona avantura sa veoma teškom borbom

Platforma: Windows, Xbox One/Series X/S, Playstation 4, Switch, Stadia

Veličina: 2,15 GB

Studio: 2 Ton Studios

Izdavač: Big Sugar

Adresa: www.bigsugar.games

Pegi: 16

80


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama