Na početku igre junakinja Niko budi se u nepoznatoj kući. Na prvi pogled, OneShot ne deluje kao avantura, jer Niko kontrolišete pomoću strelica na tastaturi, a lokacije po kojima se krećete, prilično su velike. Ipak, vrlo brzo shvatate da se mehanika ove igre sastoji od istraživanja, skupljanja predmeta, njihovog kombinovanja u inventaru i upotrebi na predmetima u okruženju, uz povremeno rešavanje problema druge vrste. Zagonetke nisu trivijalno lake. Vidi se da ih autori nisu zamislili kao srž igre, već podstiču istraživanje, praćenje zanimljive priče i uživljavanje u specifičnu atmosferu.
Kliše o izabranom je namerno upotrebljen, jer je OneShot prilično meta-igra. Prvo iznenađenje očekuje vas na početku, kada upalite kompjuter u nepoznatoj kući, igra se minimalizuje, a kompjuter počne da komunicira direktno s vama. Niko ubrzo saznaje da ste vi bog i da, izuzev pomenutog kompjutera, samo ona može da priča s vama. Od tada, Niko je svesna vašeg stalnog prisustva, razgovara s vama i posmatra vas kao prijatelja i zaštitnika... Tada počinje vaše vezivanje za tu simpatičnu, hrabru, ali i krkhu devojčicu (inače, mnogo ljudi na internetu misli da je Niko dečak, ali ja sam sve vreme bio ubeđen da je u pitanju devojčica). Ne znam da li postoji protagonista neke igre za koga ćete više da se vežete i čija sudbina će vam više značiti. Sem veštine scenarista Teama Oneshot, za to je zaslužna upravo meta-priroda igre. Uprkos želji da spase svet, Niko jedva čeka da se probudi iz ovog košmara i vrati u svoj svet, što ima mnogo veću težinu kada to saopšti direktno vama. Takođe, mnogo je lakše da se vežete za protagonistu kad igrate avanturu, žanr u kojem vaš lik ne umire na svakom koraku.
Ovi postmodernistički zahvati dodaju novu dimenziju igri, ali ne bi ništa značili da ovo nije dobra priča i u konvencionalnom smislu. Igra je ispunjena opcionim likovima i detaljima koji služe samo da dodatno obogate priču. Likovi su dobro izgrađeni, i uprkos tome što vas igra ne bombarduje tonama teksta, deluju uverljivo, kao prave osobe. Dijalozi i opisi predmeta su zanimljivo i duhovito napisani. Uprkos tome što će igra povremeno da vam izmami osmeh, apokaliptično okruženje, nezavidna situacija u kojoj se Niko nalazi, setna SF muzika i povremeni jezivi trenuci, grade jedinstvenu, melanholičnu atmosferu. Takođe, razni blesavi detalji dodaju priči nadrealnu notu, koja oscilira između sna i košmara... Glavna tema kojom se scenario bavi je dobro poznato pitanje ljudskosti u robotima (čak nailazite i na zakone robotike Isaka Asimova). OneShot pametno uspeva da upotrebi formu video-igre da ovom pitanju doda nešto novo, samim tim što uspeva da vas toliko veže za jedan lik iz igre, koji je ograničen svojim kodom... Atmosferi, ali i mehanici, doprinosi i aura mističnosti koja prekriva igru. Igra se neznatno menja vremenom, likovi izgovaraju nove, zagonetne rečenice i možete da rešite zadatke koje ranije niste mogli. Na Steam stranici igre autori su iskosili neka slova, tako da zajedno grade reč „solstice” (kratkodnevica), a u igri možete da nađete sobu s odbrojavanjem do 21. marta, kada je prolećna ravnodnevica. Takođe, neki detalji u zapletu i lokacije u igri ukazuju na to da igrači još nisu bili u prilici da shvate sve tajne koje igra krije, a možda i eventualni, skriveni, treći završetak... Jedina velika mana tiče se tehničkog aspekta igre. Iako je svet grafički maštovito dizajniran, zbog tehničkih ograničenja ne izgleda previše lepo, a nema ni glasovne glume. Nešto manja mana tiče se nerazrađenog negativca koji uspeva da deluje zlokobno i preteće, ali njegovi motivi ostaju nejasni. Doduše, možda se to promeni 21. marta... Aleksandar ĐURIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |