TEST PLAY<>
022017<><>

Rise & Shine

Neke igre su vukovi u jagnjećoj koži, ali Rise & Shine je tigar u kostimu gigantske bebe. Stravična disproporcija između nevinog izgleda igre i hard-core gejmpleja predstavlja suviše dobar zez da bi bila slučajna: developer je hteo da se poput debele mačke igra s plenom pre nego što ga brutalno pojede. Plen ste, naravno, vi i vaš entuzijazam za igranjem opuštajuće platfome sa pucačkim elementima, što je karakter igre koji ste pretpostavili iz šarenih skrinšotova i nevinog sinopsisa u pres rilisu. Za nokaut u bradu neočekivaniji od španske inkvizicije, igra zavređuje ovacije i jedno glasno „Đe me nađe!” Za ostalo zaslužuje malo manje akolada...

Neke igre su vukovi u jagnjećoj koži, ali Rise & Shine je tigar u kostimu gigantske bebe.

Dečak, revolver koji govori i zaplet koji je neko smislio dok je imao konstipaciju stavke su koje imaju „splass” karakter... Spletom neverovatnih okolnosti, planetu oživljenih igračkih arhetipova napada i osvaja zla Space Grunts armada. Legendarni ratnik, nosilac još legendarnijeg pištolja koji ima ličnost i obezbeđuje besmrtnost kroz respawn, biva ustreljen na prilično glup način. Revolver, koji se inače zove Shine, prelazi u ruke dečaka Rajza (Rise) koji se slučajno obreo u blizini. Sudbina sveta je u njegovim šakama, makar dok se momčilo ne probije do kraljeve palate i njegovom veličanstvu ne prepusti tu volšebnu utoku. Zvuči zatupasto kad se prepriča, ali neposredno doživljeno i nije tako loše, prvenstveno zbog odličnih statičnih pseudostripskih kolaža koji odmotavaju zaplet. Kao i ostatak grafike u igri, ti crteži su naprosto vanserijski, ali o tome nešto kasnije...

Rise & Shine je kombinacija svega. U osnovi, igra je 2D pucačina sa platformskim elementima, prošarana taktičkim i puzzle momentima. Bez obzira na to što je preslatka i prešarena sa vizuelne strane, u pogledu gejmpleja je surovija nego Dark Souls, ako je suditi po frekvenciji umiranja od koje će patiti svaki igrač bez olimpijskih refleksa. Iako se radi o horizontalno skrolujućoj akciji, gotovo svaki ekran u igri predstavlja skriptovanu scenu borbenog, taktičkog ili puzzle karaktera odnosno kombinaciju tih faktora. Gro mehaničkih kerefeka u igri tiče se šaltanja između nekoliko vrsta municije i vatrenih modova na revolveru kojim tamanite protivnike, aktivirate udaljene prekidače ili manipulišete objektima u okruženju. U jednoj sceni ćete, sakriveni iza zaklona, rešetati kombinaciju letećih robota i gruntova naoružanih štitovima, prebacujući se između normalne i električne municije u zavisnosti od iskakanja ciljeva pred nišan; u drugoj ćete morati da manevrišete metkom u cilju aktivacije prekidača koji otvara vratnice daljeg napredovanja; u trećoj ćete skidati narandže s drveća i gađati ih u vazduhu tako da upadnu u ležište u banderi i naprave kratak spoj koji aktivira lift; u četvrtoj ćete lob trajektorijom lansirati eksplozivnu municiju da biste koknuli protivnike sa frontalnim štitovima, istovremeno izbegavajući orbitalne rafale... Taktičko-pucački karakter igre povremeno ustupa mesto bullet-hell pucačini i scenama opšteg mayhema koji treba izdržati do isteka vremena. Jedinstvenost svake scene podrazumeva frenetični pacing igre i potpuno odsustvo šablona i „utabanosti” koje donosi iskustvo koje se ponavlja u kontinuitetu, što frustrira svakog ko želi opuštanje. U gotovo svakoj sceni umrećete makar jednom, dok će vas zaguljeniji ekrani pri kraju igre mučiti desetinama nasilnih smrti i forsirati vas na respawn od poslednjeg čekpointa (na sreću, prilično su česti). Ako vam do sada nije postalo jasno, Rise & Shine nije naslov koji smiruje i relaksira. Naprotiv! U igri ima i nekoliko boss/mini-boss bitaka, koje predstavljaju težinski špic celog iskustva i najveći test izdržljivosti i živaca koji Rise & Shine nudi. Prvi vas čeka nakon pola sata igre, a ako njegove tri faze muški izdržite i ubijete ga bez lansiranja džojpeda u monitor i stopala u nečiju glavu, možete se smatrati lordom strpljenja i baronom mentalnog balansa.

Vizuelni aspekt igre naprosto je fantastičan.

Vizuelni aspekt igre naprosto je fantastičan. Ručno crtane pozadine zanatski su predivne i nabijene tolikom količinom raznovrsnih detalja da bi svaki ekran, očišćen od protivnika i aktivnih elemenata, mogao da se odštampa u boji i izloži u nekoj galeriji specijalizovanoj za naivnu umetnost kreiranu na kompjuteru. Story ekrani koncipirani kao strip još su lepši, tako da vredi grebovati svaki takav skrin i nakon završavanja igre ponovo je „doživeti” kao vizuelnu novelu. NPC likovi koje ćete sretati u igri i stripu predstavljaju alegoriju sleš sprdačinu s junacima popularnog gejminga, sa taman toliko distinkcija u odnosu na originale da autori ne mogu da budu tuženi, a igra povučena iz prodaje (npr. kralj je Mario, general Grunt armije je Markus Feniks i slično).

Rise & Shine je brutalna i kratka igra, koja se teorijski može kompletirati za dva sata, ali praktično za četiri, ukoliko niste labilni i ne odustanete na nekoj od mnogobrojnih koska-tačaka kojima je igra načičkana. Lansirna cena od dvanaest evra (14 evra nakon prve nedelje) čini se sasvim adekvatnom, mada je ovo jedan od onih naslova koji će sigurno imati žestok popust na prvoj sezonskoj rasprodaji. U svakom slučaju, zabavna stvar za posni januar, mesec u kojem su kriterijumi niži, a glad za novim igrama neutaživa.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Resident Evil 7: Biohazard
The Walking Dead: A New Frontier, Episodes 1 & 2
Warhammer 40.000: Sanctus Reach
Urban Empire
Rise & Shine
Šta mislite o ovom tekstu?
Gravity Rush 2
OneShot
Detention
The Little Acre
Alwa’s Awakening

Platforma:
PC (Windows), Xbox One
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM, 512 MB VRAM
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 630 GT ili Radeon HD 6670
Veličina:
4 GB
Adresa:
supermegateam .com /our -games /rise -shine

70
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera