The Walking Dead: A New Frontier, Episodes 1 & 2 | Fanovi najpopularnijeg stripa o zombijima koje niko ne zove zombijima, krajem decembra prošle godine imali su razlog za dvostruko slavlje. Sa jedne strane, kilava televizijska serija dostigla je svoju redovnu, mid-sezonsku pauzu, dok smo sa druge strane dobili prva dva poglavlja dugo očekivane treće sezone iz Telltaleove kuhinje epizodičnih avantura. Dok Rik, Deril, Mišon, Megi i ostatak otužne ekipe ne prestaje sa poslovičnim „te ovako ćemo, drugovi, te onako ćemo...”, ubijajući i poslednje atome želje da se nastavi sa praćenjem TV-verzije izvornog stripa, iskusni Telltale ubrizgao je potrebnu dozu novih i svežih likova, istovremeno ne odstupajući od dobitnog recepta koji funkcioniše godinama unazad.Telltale je u serijal TWD ubrizgao potrebnu dozu novih i svežih likova, istovremeno ne odstupajući od dobitnog recepta koji funkcioniše godinama unazad |
Prve dve epizode nove sezone predstavljaju jednu veću priču, koja sporednom loreu The Walking Deada dodaje buljuke friškog sadržaja i likova. Havijer je glavni junak nove ture preživljavanja u sumornom svetu neumrlih, bivši bejzbol igrač i strastveni pokeraš, kojeg nulti dan zombikalipse zatiče tokom burne noći u staroj porodičnoj kući, na bdenju za nedavno preminulu glavu porodice. Nekoliko nedelja kasnije, Havi je na putu sa Gejbom i Marijanom, decom svog grubog i isključivog brata Dejvida, kao i Dejvidovom drugom suprugom, Kejt. Ono što počinje kao rutinsko nabavljanje goriva i potrepština, na još jednoj naizgled napuštenoj benzinskoj pumpi i auto-otpadu, ubrzo se pretvara u krvavi pir sa militantnim pripadnicima još jedne grupe preživelih (čije ime je u podnaslovu sezone), koji prvo pucaju, pa pucaju još malo, pa bace nekoliko improvizovanih bombi, pa zatim postavljaju pitanja. Tokom događaja koji će uslediti, Haviju i društvu će se putevi ukrstiti, kako sa pomenutom razbojničkom klikom, tako i sa miroljubivim stanovnicima komune na omanjem aerodromu Preskot, uz susrete i sa nekim starim znancima od ranije: poraslom Klementinom, zvezdom prethodnih sezona, kao i Isusom lično, likom iz Hiltop zajednice, dobro poznatom svim pratiocima stripa/TV-serijala. S obzirom na to da prve dve epizode predstavljaju veću, razdvojenu celinu, tokom igranja ćete voditi isključivo Havijera, dok ćete u ostalim epizodama ponovo biti u koži i same Klementine, uz smenjivanje ova dva protagonista do kraja sezone. Autori igre najavljuju i veće preplitanje sezone sa događajima iz stripa i televizijske verzije, što bi trebalo da donese preko potrebnu sinergiju koja se po difoltu očekivala od starta.Živopisna slikovnica u kojoj se od vas traži da sporadično odaberete neki od ponuđenih odgovora tokom konverzacija i pravovremeno odreagujete u quick time sekvencama. |
Sa strane gejmpleja, nadali smo se da će konačno doći do nekih revolucionarnih pomaka. Priželjkivali smo se da Havijera vodite u stilu pucačine u prvom licu, sa nekoliko primeraka naoružanja (uz akutni manjak municije) i vernom nožekanjom, ili nekom drugom prigodnom alatkom (čekići, pajseri, protivpožarni aparati) za bliske susrete zombi vrste. Da u svakom trenutku perspektivu igre možete da izmestite u formu real time strategije, gde likovima zadajete napredne naredbe kroz kontekstualne komande, prilikom sukoba sa nemrtvima ili protiv pomenutih ljudskih napasti. Bilo bi divno da se u mirnijim deonicama igra pretvara u kompleksni simulator izgradnje i upravljanja vašom malom, ali stamenom komunom preživelih, sa nadograđivanjima sistema, kako za odbranu od spoljašnih opasnosti, tako i instalacijama za unapređenje života vašeg malog mista. Kamo divne sreće da se imeđu lokacija krećete ili putujete u standardnom open world maniru, uz silni menadžment prevoznih sredstava koji koristite – briga o gorivu i oštećenjima automobila, motora, kamiona i kombija, kao i blagovremeno hranjenje i timarenje konja koje ćete jahati. Eh da su tu i sporadične deonice sa statičnim ekranima u klasičnom hidden object maniru, kao i mnogobrojna RPG profilisanja likova kroz njihove višestruke atribute, kako bi konačno došao taj momenat sa izborima i razvitkom priče u skladu sa odlukama koje donosite...  | Sve ovo što smo priželjkivali, na našu duboku žalost, ne postoji. Igra je, o iznenađenja, urađena kao živopisna slikovnica u kojoj se od vas traži da sporadično odaberete neki od ponuđenih odgovora tokom konverzacije, odnosno da pravovremeno odreagujete u quick time sekvencama prilikom akcionih momenata (svako fulanje biva kažnjeno momentalnim upokojenjem, bez gledanja kroz prste i šansom za popravni). Na širim lokacijama ponovo se možete (uslovno) slobodno kretati, razgledati interesne tačke ili popričati sa saveznicima, uz rešavanje jednostavnih i očiglednih avanturističkih „problema”. Pomenuti izbori deluju dramatičnije nego u ranijim igrama istih autora, i bitnije menjanju manja račvanja u glavnoj priči, ali se sve na kraju odvija na način koji je jasno zacrtan i sa kojeg nema nikakvog skretanja, bez obzira koliko se trudili da igru odvučete na neki drugi kolosek.Jedina prava novina je poboljšana, daleko bogatija grafika koja je i dalje u prepoznatiljivom, cell shaded maniru. |
Jedina prava novina tiče se apdejtovanog i poboljšanog grafičkog prikaza (koji je i dalje u prepoznatiljivom, cell shaded maniru), sa daleko bogatijom grafikom i detaljnijim okruženjima, modelima likova i njihovim animacijama, što dodatno pojačava dobru i sumornu atmosferu igre (iako će fanovi možda zameriti svojevrsno odstupanje od krutog, stripskog izgleda prethodnih Walking Dead sezona i spin-offova). Za zvuk i glasovnu glumu ponovo ne treba trošiti reči, svi su na visini zadatka i prigodno se smenjuju tokom konverzacija. Treću epizodu ove igre očekujemo u trenutku kada je ovaj broj „Sveta kompjutera” već u štampi, ali raduje podatak da su autori „zakazali” izdavanje kompletne sezone već za 7. februar, što će New Frontier činiti šampionom po brzini pojavljivanja svih epizoda do sada. Aleksandar DINIĆ | | |