TEST PLAY<>
032016<><>

Sebastien Loeb Rally EVO

Hajde da se za trenutak vratimo u jul mesec 2015. godine. Zašto? Zato što je tada svetlost dana ugledala F1 2015, možda i najbolja simulacija „najbržeg cirkusa na svetu” u poslednjih desetak godina! Vajni kritičari dočekali su igru na nož, ističući kako nedostaje igračkih modova, kako nemate šta da radite osim da besomučno ganjate bolide po stazama i kako sve veoma brzo dosadi i pretvori se u kolotečinu. U svojim recenzijama oni su gotovo u potpunosti smetnuli s uma odličan fizički model i autentično F1 iskustvo kojim nijedna igra iz žanra ne može da se pohvali. Hteli ste sadržaj ispred esencije? Hteli ste bezbroj igračkih modova koji će vam držati pažnju? E, pa, evo vam ih u vidu najnovije trkačke igre koja stiže iz Milestoneove kuhinje...

Sebastien Loeb Rally EVO nema puno dodirnih tačaka sa oficijelnim svetskim reli šampionatom, ali će vešto da vas prošeta kroz ere, to jest klase bogate reli istorije.

Sebastien Loeb Rally EVO nema puno dodirnih tačaka sa oficijelnim svetskim reli šampionatom, ne vodi vas geometrijski precizno kroz takmičenje i belosvetske lokacije i to mu je zapravo najveći plus. Opušteni pristup offroad trkanju je nešto najbolje što smo do sada imali prilike da vidimo. Nakon što odaberete suvozača, registrujete tim i dodelite mu zaštitne boje, vreme je da pazarite prvog četvorotočkaša predviđenog za najslabiju diviziju takmičenja. Ovde su na raspolaganju čak 24 trke podeljene u tri pomoćne kategorije. Svaka od njih pretpostavlja nabavku novog automobila za koje se slobodno može reći kako predstavljaju po jednu eru, po jednu klasu bogate reli istorije. Što se bolje plasirate to ćete zavrediti više novca, ali i poena za listu popularnosti. Pomeranje nagore omogućava pristup boljim i moćnijim automobilima. Logično...

Ne postoji nikakva nevidljiva sila koja će vas naterati da kampanju „odmotavate” hronološkim redom. Ukoliko imate dovoljno novca i prestiž-poena, možete skakati sa takmičenja šklopocija od 70 konjskih snaga iz sedamdesetih godina prošlog veka na Evo mašine, usput se zadržavati na najpopularnijim predstavnicima zadnje vuče. Učešće u igri uzelo je 16 proizvođača koji su dali pristanak za pojavljivanje 56 unikatnih modela (reli) automobila. Izbor je više nego bogat, a nama se najviše svidelo to što takmičenja možete preskakati i vraćati im se po želji (i potrebi). Ovaj aspekt igre neodoljivo podseća na ostvarenja firme Turn 10 Studios, što je ozbiljna pohvala. Ako su već imali želju da kopiraju Forzu, autori su mogli da ubace i nekakav sistem nadogradnje vozila koji bi vam pružio prednost nad (agresivnim) AI takmacima. Opcije za kastomizaciju izgleda prilično su mršave, ali, eto, barem postoje. S druge strane, možete da se bavite setupovanjem mašina, baš kao i opravkama izbubeckanih delova.

Opušteni pristup tematici (offroad trkanju) je nešto najbolje što smo do sada imali prilike da vidimo.

Sastav same kampanje takođe odstupa od šablona. Igra se ne oslanja na stvarni reli šampionat, pa su autori dali mašti na volju. Tako sve počinje pojedinačnim reli deonicama, nastavlja se Rally Cross takmičenjem, kružnim trkama na ispadanje, a tu su i vožnje u kojima je važno da pokažete umeće brzog prolaska kroz improvizovane kapije, potom borbe za postavljanje najbržih vremena po sektorima i tako dalje. Tako smo dobili prilično dinamičnu kampanju koja zaista drži pažnju i u svakom momentu vam nudi po nekoliko „puteva” kojim se možete kretati u njenom „odmotavanju”. Penjanjem na rang listi otvaraju se i specijalni izazovi koje je osmislio niko drugi nego domaćin igre – Sebastien Loeb, gde vozite unapred određene modele automobila i ako uspete da ispunite predočeni zadatak možete ih pridružiti svojoj kolekciji. Demonstriranje sile možete da obavite i iz Quick režima igranja gde vas čekaju takmičenja kao što su Rally Cross i Hill Climbing, kao i vožnja pojedinačnih deonica i čitavih relija. Zanimljivo je da se ovde može definisati i reli šampionat. Naravno, ništa ne može da prođe bez vožnje „na štopericu”, kao i online multiplayer podrške. Šlag na torti predstavlja naročit režim – Loeb Experience, odakle imate priliku nešto više da saznate o ovom sjajnom vozaču iz Francuske i „prođete” kroz neke važne trke iz njegove karijere.

Nažalost, u 300 kilometara mapiranih i u digitalni oblik prebačenih realnih lokacija teško da ćete uživati. Čak ni uz sav taj sadržaj koji smo nabrojali. Sebastien Loeb Rally EVO „krasi” fizički model koji teško možemo dočarati biranim rečima. U većini situacija imate osećaj da upravljate bobom, a ne reli automobilom, jer je skretanje teško i čini vam se kao da prati neku nevidljivu šinu ugrađenu na površini puta. Kočenje je posebna priča i segment koji celom iskustvu daje dozu nepredvidivosti – nikad ne znate kako će se automobil ponašati kada pritisnete Brake taster. Ponekad se auto zaustavlja u mestu, ponekad klizi kao da se ispod guma nalazi led, a ne asfalt, a ponekad dolazi do bacakanja automobila kao da je u pitanju besan konj. Pored toga, veoma često će se desiti da se jednostavno zaglavite u nekom kanalčiću, „nasednete” na poveći kamen ili se prevrnete na krov posle blage kolizije sa objektima pored puta. Mehanika upravljanja je takva da jednostavno ne možete da se saživite sa vozilom i poterate ga do maksimuma. Stvar se donekle menja kada se aktivira pogled iz kabine i tada Sebastien Loeb Rally EVO počinje da liči na simulaciju vožnje. Znatno se lakše upravlja automobilom i vrši njegovo usmeravanje, mada je stvar otišla u drugu krajnost – gotovo da ne osećate težinu automobila, već vam se čini da upravljate praznom limenom kutijom na točkovima. Potpuno obrnut osećaj...

Šlag na torti predstavlja režim Loeb Experience u kom imate priliku da saznate više o ovom sjajnom vozaču iz Francuske i „prođete” kroz neke važne trke iz njegove karijere.

Tehničke karakteristike nisu konstantne. Zvuk spolja – dobar, iz kabine – prigušen i utuljen. Grafika je uglavnom nedovoljno detaljna, teksture su razvučene i često nepravilno uklopljene. S druge strane, pojedine destinacije prekrivene snegom (Monte Karlo i Švedska) ostavljaju bez daha. Konačno, pogled iz kabine pregledan i više nego upotrebljiv, ali detaljnost upravljačkih konzola je na osnovnom nivou. Nemate kontrolu nad svetlima, brisačima, tokom vožnje ne stiče uvid u to šta je od komponenti „otišlo”... Šteta! Mislimo da potencijal postoji.

Vladimir PISODOROV

 
XCOM 2
The Witness
Rise of the Tomb Raider
American Truck Simulator
Unravel
Sebastien Loeb Rally EVO
Šta mislite o ovom tekstu?
Firewatch
Dying Light: The Following
Street Fighter V
Bombshell
Layers of Fear
Agatha Christie: The ABC Murders
Cobalt
Assassin’s Creed Chronicles: Russia
Fortified

Platforma:
PlayStation 4, Xbox One, PC
Veličina:
35,56 GB
Adresa:
sebastienloebrallyevo .com
Kontakt:
ComputerLand Games

68

Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera