PRVI UTISCI<>
032016<><>

Paladins: Champions of the Realm

Ukoliko nemate sopstvenu ideju – pogledajte šta radi konkurencija! Kao što se u Holivudu često dešava da više studija paralelno razvija sumnjivo slične filmove tako nije retkost da se ista stvar dešava u igračkom svetu. Čini se da će 2016. godinu obeležiti veliki broj šarenih timskih šutera, ali dok su reflektori usmereni na kapitalce kao što su Battleborn i Overwatch, mnoge manje živuljke gledaju da ugrabe svoj deo publike. Među tim „manjim” naslovima je i Paladins: Champions of the Realm iz kuće Hi-Rez Studios. Ukoliko vam ovaj studio nije poznat imenom, sigurno jeste po svojoj najpopularnijoj igri – atipičnom MOBA naslovu SMITE. Ipak, Hi-Rez je napravio još tri igre pre nego što im je SMITE doneo širu popularnost. U pitanju su Global Agenda, Tribes Universe i Tribes: Ascend, a za sve tri igre zajednička je dinamička FPS osnova što znači da Paladins ipak nije pravljen pod parolom „videla žaba da se konj potkiva” nego je delo ljudi koji imaju iskustvo i znaju šta rade.

Iskreno govoreći, na prvi pogled Paladins zaista ekstremno podseća na Overwatch ili Battleborn. Simpatičan dizajn likova koji kombinuju fantasy i SF uticaje trenutno upada u oči. Ipak, nakon što provedete malo vremena uz ovu igru, uviđate da se radi o specifičnom naslovu koji sasvim solidno stoji na sopstvenim nogama i uopšte ne pokušava da bude nečija kopija. Interesantno, dok se paralele sa pomenute dve igre povlače na prvu loptu, jedna druga igra je podjednako veliki uticaj na Paladins. U pitanju je Hearthstone, odnosno kartična igra po vašem izboru. Naime, svaki lik u borbu može da ponese pet karata koje modifikuju njegove borbene sposobnosti na specifičan način. Sem toga, svaki lik (sam za sebe) stiče iskustvo i može da unapređuje efikasnost svake karte u četiri stepena.

Okvirna priča Paladinsa je, za sada, nepostojeća. Niko ne zna zašto se ovi ratnici i junakinje bore za kontrolu nad punktovima na brojnim mapama i kako njihovi okršaju utiču na univerzum u koji je igra smeštena. Sve što treba da znate je da je šest boraca sa svake strane i da pokušavaju na ovaj ili onaj način da provale u sef u protivničkoj bazi. To se dešava u jednom od četiri moda igre: siege, capture only, payload i survival. Siege je najkompleksniji mod i u njemu timovi moraju da zadrže kontrolu nad punktovima dovoljno dugo da se sponuje opsadni tenk koji će automatizovano da napada protivničko utvrđenje. Menjanje fokusa između borbe za kontrolne tačke i praćenja tenka (bilo da biste ga uništili što pre ili mu pomogli u demoliranju protivničke baze) čini ovaj mod veoma zabavnim. Capture only eliminiše tenk iz jednačine već se timovi bore do pet osvojenih punktova. Payload je provereni mod iz mnogih igara u kom jedan tim prati kolica sa eksplozivom, a drugi pokušava da ga zaustavi. Balans mape za ovaj mod je veoma diskutabilan jer odbrana relativno lako napravi choke. Survival je najdirektniji mod, u kom je akcija najdinamičnija i sve se rešava ekstremno brzo. Borba i ovde traje do pet osvojenih punktova, ali za razliku od ostala tri moda, u survivalu nema responovanja dok se borba za kontrolnu tačku ne završi, a mogućnost dugog nadmudrivanja između timova eliminiše „magla smrti” koja se polako približava punktu za koji se borite. U igri za sada ima četiri mape (još tri su najavljene) i dok je Outpost ekskluzivna za mod payload, na ostale tri mape mogu ravnopravno da se igraju ostala tri moda.

Paladins igračima trenutno nudi izbor između deset heroja. Svaki ima specifičnu količinu zdravlja, brzinu kretanja, oružje sa primarnim i sekundarnim napadom i specifičnim dometom, po jednu ofanzivnu i defanzivnu veštinu koje imaju cooldown od 10-20 sekundi i ultimativnu sposobnost koja se puni polako napadanjem protivnika ili njihovih struktura. Patuljak Barik je inženjer koji pravi turete i energetske štitove, Buck je ratnik sa sposobnošću autolečenja i zaustavljanja protivnika mrežom. Evie je ledeni mag koja može da se kreće ekstremno brzo, da se zaštiti neprobojnom ledenom barijerom ili da prizove mećavu. Grover i Pip su pokazatelj da u Hi-Rezu vole film „Guardians of the Galaxy” jer neodoljivo podsećaju na Groota i Rocket Raccoona (i odlično funkcionišu kao tim). Ork Grohk je šaman sa totemima koji leče i mogućnošću da se na kratko preseli u svet duhova i postane neranjiv. Kako svaka „ozbiljno-neozbiljna” igra mora da ima goblinski mech, tu je Ruckus. Cassie je okretni lovac koji koristi cyber-sokola Zigsa za izviđanje bojnog polja. Na kraju, tu je Fernando, jedini od likova u Paladinsu koji iole podseća na paladina, mada je njegovo koplje u stvari bacač plamena, a štit projektuje energetsku barijeru.

Iako svakom od likova, pre sveta zbog vrste napada i veličine skale zdravlja, generalno više leži određena vrsta uloge, pomenute karte mogu solidno da promene način na koji igrate i na koji ste korisni timu. Dok je kod Overwatcha menjanje likova tokom meča normalno i često nužno, u Paladinsu je izbor fiksan. Ceo meč igrate isključivo sa likom kog ste izabrali i isključivo sa pet karata koje ste odabrali iz svog špila. Svaki heroj može da koristi tridesetak karata, podeljenih u pet kategorija po retkosti i kvalitetu. Karte će biti način na koji će Hi-Rez da zarađuje od Paladinsa budući da će igra biti free-to-play. Dok igrači mogu da osvajaju karte dnevnim kvestovima, levelovanjem likova ili da ih prave koristeći duplikate postojećih karata, nestrpljivi će moći da kupuju buster pakete u nadi da će u njima naći najređe epske i legendarne karte. Tu su i kostimi, skinovi, mountovi i kozmetički dodaci koji će takođe moći da se kupe.

Paladins je već sada veoma zabavna igra i to što je free-to-play (ali ne i pay-to-win) sigurno će mu pomoći da nađe svoje mesto na tržištu. Na žalost ljudi iz Hi-Reza, svako ko bude u mogućnosti da igra Battleborn ili Overwatch, neće se odlučiti za Paladins.

Dragan KOSOVAC

 
Paladins: Champions of the Realm
Šta mislite o ovom tekstu?
Hitman Beta
GRIP
Tom Clancy’s The Division
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera