![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Pri pomenu horizontalno skrolujućih pucačkih igara starijim igračima odmah na pamet padaju Scramble (Penetrator), R-Type i slična ostvarenja koja su obeležila osamdesete godine prošlog veka. Ipak, priča o ovom žanru pucačina ne bi bila potpuna da se ne pomene Taitov serijal Darius, koji je po mnogo čemu jedinstven i zanimljiv. Igra je doživela sijaset nastavaka, ali i portova, kako za kućne računare tako i za konzole, te bez sumnje zaslužuje svoje mesto na listi večitih. Darius
Darius je klasična pucačka igra. Upravljate moćnom letelicom po imeni Silver Hawk, a cilj vam je da potamanite sve što se mrda i mrko vas gleda. Talasi neprijateljskih letelica smenjuju se u frenetičnom ritmu, a pažnju morate obratiti i na ciljeve na zemlji, odnosno na konfiguraciju terena pošto dodir sa podlogom može biti smrtonosan. Za razliku od nekih drugih ostvarenja u žanru, ovde nije moguće brzopotezno menjati oružje već se njegova nadogradnja mora obavljati strpljivo i studiozno. Tako na pramcu imate neku vrstu mitraljeza koji se može nadograđivati u osam „prolaza” (sakupljanjem energetskih lopti koje ostaju iza neprijatelja). Status se prati na skali koju kada popunite dobijate lasere, pa iza toga svojevrsno „talasno” oružje. Pored toga, na raspolaganju je i upgradeovanje sekundarnog oružja – navođenih raketa koje su stacionirane na donjoj strani letelice. Isti princip primenjuje se i na štitove, čija jačina i izdržljivost direktno zavise od broja pokupljenih „pilulica”. Igra se sastoji od sedam nivoa i bogovski je teška (čak i pored činjenice da je možete igrati u cooperative modu sa jednim prijateljem). Nakon završetka svake oblasti čeka vas obračun sa bossom, ali i izbor putanje kretanja. Naime, iskorišćen je sličan princip kao u OutRunu, recimo, što igri upumpava tzv. replay value i tera vas na to da je iznova pokrećete kako biste otkrili tajne svih dostupnih lokacija. Tehničke karakteristike primerene su godini izdavanja i odišu onom neodoljivom aromom koju poseduju arkadna ostvarenja najviše klase. Darius II
Darius II krasi detaljnija grafika i bolja animacija, tako da se u prvi mah čini da je igra nešto lakša nego prethodni nastavak. Vrlo brzo ćete se ujesti za jezik, s obzirom na to da od kiše metaka nećete videti kuda treba da idete. Sistem nadograđivanja naoružanja doživeo je određene izmene, pa se tako pored dodatnog oružja tu sada nalaze i „pilulice” koje boostuju performanse svih dodataka odjednom. Takođe, „pilulice” se sada ne osvajaju eliminisanjem određenog neprijatelja već kompletnog talasa, čime je igračima još više otežan posao. Da stvar bude još gora, autori su ubacili i mini-bossove, pa kad se sve sabere, dobijate prilično agresivan miks koji će naći načina da oznoji i najsnalažljivije. Zanimljivo je to da je Darius II izdat u dve verzije. Pored klasične, izdata je i ograničena serija kabineta sa dva ekrana. Darius Twin
Osim redizajnirane grafike i činjenice da se zbog nove igračke platforme radnja odvija „samo” na jednom ekranu, Darius Twin ne donosi mnogo toga novog. Tu je sličan sistem razvoja oružja i štitova, mogućnost odabira misija, kao i prepoznatljiva armada naprijatelja. Dok ne nabildujete naoružanje, igra zna da bude prilično teška, naročito zato što od mase metaka nećete videti ni prst pred nosom. Silver Hawkovi se sada nešto sporije kreću, te i to utiče na uspešnost napredovanja kroz nivoe, pa za početak možda nije loše odabrati nivo težine Easy i čekirati svih osam života. I dalje postoji mogućnost da igraju dva igrača u cooperative modu, što igri daje prepoznatljiv šmek. Treba reći i to da se oružje znatno lakše upgradeuje nego u originalu, kao i to da se „pilulice” osvajaju eliminisanjem talasa nekakvih energetskih kocki koji se povremeno pojavljuju. Zanimljivo je i to da gubitak života ne podrazumeva i gubitak nadograđenog oružja (samo štitova). Darius Force
Darius Gaiden: Silver Hawk
Naravno, zaplet je sasvim trivijalan i nebitan, pogotovu kada se zna da vas očekuju sati i sati sočnog napucavanja i otkrivanje šarolikih lokacija. Grafika je predivna, pozadine su krcate detaljima, sprajtovi su krupni i lepo animirani, dok ekran dobuje silinom letnjeg pljuska koliko je pun specijalnih efekata. Za razliku od prethodne dve igre, Silver Hawkovi su izuzetno pokretljivi i sa lakoćom se nose s kišom metaka, uskim prolazima i stampedom neprijateljske gamadi. Sistem razvoja oružja urađen je u prepoznatljivom maniru (uz sitne novine), ali je važno istaći to da se sada rakete ispaljuju zajedno sa glavnim oružjem. Takođe, ubačene su i „specijalke” – neka vrsta apokaliptičnih električnih vrtlog bombi, koje silinom eksplozije brišu sve sa ekrana. Izbor tipa letelice ne postoji, dok vas nakon susreta sa izuzetno agresivnim (i ogromnim) bossovima još jednom čeka dilema kojim putem dalje nastaviti. Posebno obratite pažnju na izuzetan soundtrack! G-Darius
Najznačajnija izmena koja se desila na polju gameplaya jeste mogućnost hvatanja neprijatelja nekom vrstom vučnog zraka (ruku na srce, ovo se pojavljuje i u prethodnom nastavku, ali je ideja sada razrađena do kraja). Naime, nadolazeće letelice možete privući i iskoristiti ih kao svoje wingmene ili ih jednostavno detonirati u vazduhu. Takođe, uhvaćene neprijatelje možete iskoristiti za proizvodnju energije koja napaja smrtonosni laser, čiji zraci brišu sve pred sobom. Vladimir PISODOROV |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |