![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Crvići su oduvek bili poznati po izuzetnim tehničkim karakteristikama, sjajnoj atmosferi igre i obilju originalnog humora pa je programerima jedino još ostalo da porade na prebacivanju bojnog polja iz dve u tri dimenzije.
Kretanje crvića (koje uvođenjem treće dimenzije postaje ključno za uspešnost u okršajima) izvodi se dobro poznatom kombinacijom tastera iz first-person 3D igara ’W’, ’A’, ’S’ i ’D’. Problem se javlja prilikom promene pravca kretanja jer ono nije izvedeno kontinualno, pa je crviće vrlo teško usmeriti na pravi put. Ako se uzme u obzir da su potezi vremenski ograničeni, ovo može da dovede do grešaka i komičnih situacija. Crviće je ipak moguće tačno usmeriti upotrebom kursorskih tastera kojima je primarna namena fino podešavanje položaja i određivanje elevacije pre izvođenja hica. To bi sve bilo u redu kada bi igrači bili obdareni još jednom rukom za upravljanje mišem kojim se osmatra okolina, otvara arsenal panela (desno dugme) i određuje snaga hica (levo dugme). Stvar dodatno komplikuje povećana osetljivost miša (iz nekog razloga ne može da se koriguje) koja pogled „baca” tamo-amo dok se ne naviknete. Nasuprot propustima u sistemu upravljanja, igra je zadržala prepoznatljiv šmek pa multiplejer okršaji između timova postaju zanimljiviji nego ikad. Pored standardnog hot-seat moda za igranje na jednom računaru, borbe mogu da se odvijaju i putem LAN okruženja ili Interneta, a tu je i unapređena podrška za igranje protiv računara. Misije u kampanjskom modu su raznovrsne i variraju od upotrebe tima crvića u klasičnom obračunu protiv računara do obavljanja pojedinačnih zadataka uz ograničeno „ljudstvo”. Uz Challenge mod, ovo bi trebalo da zaokupi svakoga do izdavanja nastavka. Vatreni arsenal je doživeo sitnije izmene i čini se da je balansiran za obračune manjeg razornog dejstva. Akcenat je stavljen na upotrebu bazuke, granata (postoji i novi model nazvan „lepljiva” granata, koja se na dodir lepi za podlogu), sačmare, uzija i ostalih poznatih oruđa za uništavanje, dok su u drugi plan stavljena (polu)navođena oružja i sredstva masovnog razaranja (banana i super banana, „sveta” granata...). Nedostaju oruđa za ukopavanje koja bi upravo u ovakvom okruženju konačno dobila pravi smisao (i otežala put do pobede u mečevima). Sasvim novu dimenziju dobila je upotreba pojedinog oružja, kao što su superovce, kojima možete upravljati iz perspektive trećeg lica. Treća dimenzija je i ovde uticala na promenu važećih zakonitosti što se najviše ogleda u nepreciznosti upotrebe navođenih oružja, airstrikeova i teleportovanja. Takozvani blimp mod (taster ’Q’) predstavlja svojevrstan overview u kojem je celo bojno polje vidljivo na jednom ekranu iz poluptičje perspektive. Iako daje pregledan pogled na stanje na terenu, umnogome onemogućava precizno ciljanje i teleportovanje poznato iz ranijih 2D verzija. Druga novina se odnosi na način ciljanja i izvođenje hitaca. Pored klasičnog moda koji podrazumeva podešavanje elevacionog ugla, pravca i jačine hica, prisutan je pogled u prvom licu (kao u FPS igrama) i nišan za „lociranje” meta. U zavisnosti od afiniteta, upotrebljenog oružja i date situacije, možete koristiti bilo koji od ova dva. Međutim, nikako ne bi trebalo propustiti upotrebu uzija ili sačmare iz novog ugla. Kao što smo i navikli u prethodnim delovima, Worms 3D krase originalna grafička rešenja, nalik crtanom filmu, koja uz sjajnu animaciju i međusobnu interakciju crvića (plašljiv pogled pre protivničkog udarca, pokreti negodovanja i odobravanja, začikavanje itd.) igri daju poseban šmek. Kao i uvek, poslasticu predstavljaju animirane sekvence testiranja novog oružja i izmišljenih dogodovština iz borbe između rundi, ali i odlična zvučna nahsinhronizacija timova (u podešavanjima se bukvalno nalaze desetine šema). Najlepši je osećaj prostornosti terena i činjenica da gađate nekog „preko brda”, a šteta je što nije zadržan sistem bodovanja po kojem se timovi u hot-seat modu rangiraju i statistički obrađuju. Muzička podloga je, iako prepoznatljivih nota, sasvim odgovarajuća uz oduševljavajuće veselu naslovnu numeru. Prava stvar za hladne dane. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |