Sinbad: Legend of the Seven Seas | Biser arapskog literarnog folklora, „Priče iz 1001 noći”, čest su izvor inspiracije mnogim umetnicima, naročito filmadžijama. Prema legendi, pričala ih je Šeherezada u zamenu za sopstveni život, zabavljajući surovog kalifa tokom hiljadu i jedne noći. Između ostalih, tu spada i nekoliko opštepoznatih bajki: „Ali-baba i četrdeset razbojnika”, „Aladin i čarobna lampa”, „Sinbad moreplovac”.„Sinbad: Legend of the Seven Seas”, najnoviji Dreamworksov animirani film, bogato je medijski promovisan, između ostalog i istoimenom arkadnom igrom koju je pripremio Atari. Scenario prati zbivanja iz filma i zasniva se na borbi Sinbada i boginje Eris oko Knjige mira, koju prepredeni moreplovac mora da vrati svom prijatelju Proteusu kako bi skinuo ljagu s imena. Za razliku od većine arkadnih igara zasnovanih na animiranim filmovima, Sinbad: Legend of the Seven Seas je čista akcija za koju su potrebni izdržljivi prsti. Upravljanje je jednostavno jer uključuje svega tri tastera i desetak osnovnih udaraca i kombinacija kojima se izvode složeniji pokreti. Sve komande su objašnjene na samom početku igre, kroz kratkotrajan tutorijal. Kasnije tokom igre uvode se i dva superudarca zasnovana na magičnim sposobnostima koje Sinbad stiče sakupljanjem amajlija. Kretanje i manevri izbegavanja izvode se mišem, što se pokazalo kao izuzetno praktično rešenje, s jednim nedostatkom – fiksnom kamerom koja ne pruža uvek punu preglednost terena i protivnika koji nadolaze u talasima, sa svih strana. Zato se može dogoditi da vas neprijatelj pošteno „zasoli” dok ste u raskoraku, iznenađeni njegovim iznenadnim pojavljivanjem. Igra je kratka i može se završiti za svega nekoliko sati, najviše zahvaljujući efikasnoj tehnici kombinovanog kružnog udarca (spin combo), koji Sinbada čini gotovo nepobedivim. Neprijatelji su raznovrsni i veoma lepo nacrtani. Nažalost, nisu i dovoljno „pametni” da bi pružili dostojan otpor iskusnijim igračima. Pojavljuju se mornari, gusari, kosturi, duhovi, sirene, snežni ljudi i drugi, pri čemu svaka grupa protivnika ima drugačiji pristup borbi. Nakon svakog petog poglavlja pojavljuje se i poneki žilavi Boss kojeg treba eliminisati naročitom strategijom. Među dodacima koje Sinbad sakuplja tokom svoje pustolovine nalaze se napici za zdravlje i nevidljivost, dodaci koji obezbeđuju veću snagu udarca i tri kostura „telohranitelja”. Najvažniji su magični medaljoni koji imaju ulugu ključa za prolaz u narednu deonicu. Grafika je vrlo dobra, mada za pun kvalitet prikaza autori preporučuju Intelov procesor sa hyper threading tehnologijom (Pentium IV). Jeftin marketinški trik ili najava da Intel kreće u ofanzivu na igračko tržište „na mala vrata” – prosudite sami. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |