TEST PLAY<>
082003<><>

Cruise Ship Tycoon

Nastavljajući seriju izdavanja jeftinih menadžerskih igara (kojima cena na Zapadu ne prelazi 20 dolara), „Activision Value” nas je ovog meseca obradovao novim naslovom iz svoje kuhinje. U saradnji sa „Cat Daddy Gamesom” izrađena je igra koja će pobuditi nostalgiju kod malo starijih igrača koji se još uvek sećaju popularne televizijske serije „The Love Boat” (kod nas prevedene „Na krstarenju”) prikazivane osamdesetih godina. Ako ste bili poklonik ovog serijala (više informacija možete da nađete na adresi www.asb.com/usr/indtvprd/loveboat/lbp1.htm), Cruise Ship Tycoon će vam pružiti mogućnost da u sasvim novom svetlu oživite sećanja na popularnu sapunicu.

Iako ne spada u najkvalitetnije, Cruise Ship Tycoon je definitivno jedan od zabavnijih „tajkun” naslova u poslednje vreme. Igra sadrži tri moda igranja koji će zabaviti ljubitelje žanra, ali i one koji traže kratkotrajnu zabavu. Karijeristički mod je pomalo neuobičajen i predstavlja modifikovan slobodni mod igranja. Naime, igrač u njemu ima samo jedan cilj, da zaradi milion dolara uz što manje krstarenja. Na početku, igraču se na raspolaganje stavlja kapital od 100.000 dolara što je dovoljno za kupovinu najmanjeg broda (postoje četiri vrste: mali, srednji, luksuzni i veliki) i njegovo opremanje osnovnim potrepštinama. Pored toga, sledi i izbor turističke rute kojom ćete mamiti posetioce, a u zavisnosti od njegove veličine otvaraju se nove svetske destinacije (sa lokacijama kao što su Havaji, Skandinavija, Aljaska, Kanada, Meksiko, Južna Amerika...).

Najzanimljiviji deo predstavlja planiranje putovanja jer se u zavisnosti od potreba (loši vremenski uslovi, pojavljivanje morskih nemani itd.) može odstupati od automatski utvrđene maršrute i brod ručno usmeravati željenim pravcem. Pristanak u luku (kojih u toku jedne ture može biti nekoliko) služi za prijem novih putnika ali i obnavljanje istrošenih zaliha (vremenski period između dva zaustavljanja može da bude i nekoliko dana).

Iako je u početku prilično zanimljiv, karijeristički mod nestrpljivom igraču nakon izvesnog vremena može da dosadi usled ponavljanja ustaljene šeme i redosleda obavljanja akcija. Zbog toga su programeri ubacili tzv. izazovni mod (Challenge) sastavljen od deset pojedinačnih zadataka i raznolikih početnih uslova. Briga o zadovoljstvu putnika (ali i osoblja), namicanje određene sume novca, privlačenje dovoljnog broja klijenata i sl. biće osnovni problemi uz ograničenost u vidu mršavog početnog kapitala i vrste broda.

Osnovna pravila koja važe u većini menadžerskih ostvarenja prisutna su i ovde s tim što moramo da primetimo da je igra prilično laka i jednostavna. Kao i uvek, najveći daveži su klijenti čijim se potrebama i zahtevima veoma teško u potpunosti može odgovoriti. Ako ništa drugo, potrebni podaci dobijaju se jednostavnim klikom na svakog putnika pojedinačno (uz obilje drugih informacija) ili putem tikera u donjem delu ekrana (odražava opšte potrebe).

Opcija za izgradnju objekata i pratećih sadržaja na brodu bogata je mogućnostima tako da se pored nekoliko različitih vrsta soba (jednokrevetne, dvokreventne, apartmani, sa pogledom na more, bez pogleda...) može graditi čitav niz objekata koji će turistima pružiti osećaj komfora, ali im izvući i dodatnu crkavicu iz džepa. Tu su restorani, pabovi, prodavnice odeće i suvenira, diskoteke, širok izbor igrališta za sportske aktivnosti (među njima i košarkaški tereni, stolovi za stoni tenis, zidovi za free-climbing itd.), dečja igrališta, saune, bazeni itd. Prostor je ostavljen i za ukrasne elemente kao što su klupe, ležaljke, saksije sa cvećem, svetlosna tela... Među važnije aspekte spada pravilno postavljanje toalet čvorišta (iznenađujuće je koliko posetioce mrzi da se šetaju između paluba da bi obavili nuždu) kao i brodskih službi koje se staraju da sve na brodu teče glatko (spremačice, domari, medicinsko osoblje...).

Najslabija tačka igre su njene tehničke karakteristike, tačnije nedovoljno razvijena grafika. Međutim, kada se udubite u igranje gotovo da nećete ni primetiti nedostatak poligona i detalja. Manjak detaljnosti posebno se primećuje pri posetama lukama koje su tu, izgleda, samo da bi ispunile formu a ne da zadive igrača raskošnim izgledom. Čak ni setovanje viših rezolucija (podržan je raspon od 800 x 600 do 1280 x 960 piksela) ne pomaže mnogo, prvenstveno zbog loših tekstura. Isto se odnosi i na objekte na brodu, ali treba imati u vidu da je ovo ipak niskobudžetno ostvarenje. Pohvalno je postojanje izuzetne zoom opcije koja dozvoljava zumiranje gotovo do poda, ali isto tako i „podizanje” pogleda do te mere da turisti na palubi liče na mrave. Sa druge strane, muzika i zvučni efekti su vrlo dobri i odlično dočaravaju izletničku atmosferu.

Vladimir PISODOROV

 
Tomb Raider: The Angel of Darkness
Aquanox 2: Revelation
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
Battle Engine Aquila
Neighbours From Hell
Star Trek Elite Force 2
Midnight Club II
Chaser
Hover Ace
Perfect Ace: Pro Tournament Tennis
WarCraft III: The Frozen Throne
Cruise Ship Tycoon
Šta mislite o ovom tekstu?
Pirates of the Caribbean
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

aPotrebno:
Pentium 3 500 MHz, 64 MB RAM, grafička kartica sa 8 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3 900 MHz, 256 MB RAM, grafička kartica sa 32 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .activisionvalue .com

78
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera