TEST PLAY<>
082003<><>

Aquanox 2: Revelation

Uz davno zaboravljeni Dronez, originalni Aquanox je bio komercijalni poster boy za mogućnosti novog i neponovljivog parčeta hardvera zvanog GeForce 3. Te 2001. godine prvi put smo videli šta famozni Pixel i Vertex shaderi mogu da učine od jedne sasvim prosečne podvodne pucačine, napravivši od nje sredstvo za puvanje pred ubogim prijateljima koji su gajili Rivu TNT2 ili nešto još beznadežnije. Sa grafikom kakva do tada, a ni mnogo vremena posle, nije viđena na PC-u, Aquanox je u prvi mah zaista ulivao solidnu dozu strahopoštovanja svakom iole površnijem posmatraču, bar dok ne zaroni dublje.

Izuzevši grafiku, Aquanox je bio veoma plitka igra, obrnuto srazmerna okeanskim dubinama koje je vizuelno verno dočarala. Potpuno linearne strukture, nedotupavne mehanike, iritirajuće tehno muzike i neinteresantog zapleta, igra nije bila ni do kolena svom istorijskom uzoru čije je okruženje preuzela u potpunosti – Archimedian Dynasty, podvodnom Freelanceru koji i dalje ostaje „tata” za sve igre u postapokaliptičnim dubinama.

Aquanox 2, na prvi, drugi i treći pogled izgleda skoro isto kao prethodni nastavak: isti engine, isti broj poligona po zapreminskoj jedinici, isti efekti, trikovi i vizuelna glazura. Poezija za oči iz 2001. godine sada izgleda samo natprosečno, bez nagoveštaja revolucije u bilo kom pogledu. Zvučne efekte i muziku su takođe reciklirali, potpuno do delimično spakovavši istu plejadu nervomasažnog tehnoa, kombinovanog sa zvucima eksplozija, ispaljivanja oružja i brbotanja mini-podmornica. Za igru koja prosto plače za nežnim, ambijentalnim SF instrumentalima, pesmom kitova i belim šumom, tovari trensa su potpuno neprimereni i deluju kao zakrpa zalepljena žvakom. Na sreću, podložni su lakom isključivanju i apsolutnom zaboravu.

Ono što Aquanox 2 vadi iz ponora jeste priča i način na koji je ispričana. Uzimajući u obzir visoki kvalitet literarne komponente, zaključak je da poenta igre nije pravilno shvaćena. Input igrača, podvodna borba i misije su samo zamorne deonice koje se moraju odraditi da bi storiju progresivno odmotavali. Nemajući nikakve veze sa protagonistima iz prvog dela (bar na početku), igra počinje sa dugačkim uvodom i prikazom uspona i pada moćne trgovačko/špediterske porodice Drejk. Mladi Vilijem, naslovna rola Aquanoxa 2 u detinjstvu gubi majku u napadu pirata na trgovački konvoj; otac, ne mogavši da se pomiri sa tim, napušta porodicu i porodični biznis i odlazi bez objašnjenja. Mali Vilijem odrasta sa bakom, koja ne uspeva da se snađe u turobnom poslovnom miljeu podvodne anarhije, a posao polako kopni i propada. Baka naposletku umire, ostavljajući Vilijema da, koristeći poslednju transportnu podmornicu firme pokuša da se nekako snađe. U toku jedne rute, našeg junaka fingiranim pozivom za pomoć izvlače iz podmornice, koju zaposeda grupa prilično čudnih pirata. Misteriozni lovci na blago uzimaju Vilijema i njegov brod pod svoje, stavljajući ga u bezizlaznu situaciju: postaje prisilni član posade, sa labavom nadom da će jednoga dana povratiti svoju imovinu...

Priču, koja kasnije postaje prilično uspešan mešanac knjige „20.000 milja pod morem” i „Pobesnelog Maksa”, odmotavaćete razgovorima sa posadom, NPC karakterima i radio-komunikacijom. Sati i sati profesionalno napisanog i još bolje izgovorenog dijaloga prosto su neverovatni, uzevši u ubzir da je igra rađena u švedsko/nemačkoj koprodukciji, izdata pre pola godine za nemačko tržište i tek od skora lokalizovana na engleski. Kontakti sa najrazličitijim likovima u podvodnim naseobinama, piratima, preduzetnicima, prostitutkama i gubitnicima doneće vam mogućnost za igranje opcionih misija, koje će vam u pauzi obaveznih (koje odmotavaju priču), doneti ekstra kredite za kupovinu naoružanja i opreme.

Osnova aktivnih delova igre je podvodna pucačka akcija, u koju ćete kretati sa podmornicom koju je moguće podešavati (neki bi rekli: kastomizovati) po sopstvenim željama u zavisnosti od plena (oružja koje ostaje od uništenih ili onesposobljenih protivnika posle misije) i keša koji ste zaradili sa strane. Nova i moćnija plovila postaju dostupna u daljem toku kampanje, kao i najrazličitiji primerci projektilsko/energetsko/eksplozivnog naoružanja. Protivničke podmornice dolaze u nekoliko klasa, sa prednostima i manama koje možete i morate eksploatisati da bi ste preživeli i otišli dalje: otpornost ili ranjivost na projektilsku municiju, „resistance” na EMP bacač koji služi za onesposobljavanje, izložena kabina koja dozvoljava da protivnika smaknete jednim pogotkom podvodnog snajpera... Iako gotovo solidna, akciona sadržina nije ni prineti književnoj.

Aquanox 2 je nalik sendviču sa dve ogromne kriške hleba između kojih leži tanki sloj pekmeza. Nema balansa: jedna komponenta, koja je u suštini sekundarna, ovde je predominantna, ali toliko dobra da se osnovna švercuje na njen kredit.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Tomb Raider: The Angel of Darkness
Aquanox 2: Revelation
Šta mislite o ovom tekstu?
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
Battle Engine Aquila
Neighbours From Hell
Star Trek Elite Force 2
Midnight Club II
Chaser
Hover Ace
Perfect Ace: Pro Tournament Tennis
WarCraft III: The Frozen Throne
Cruise Ship Tycoon
Pirates of the Caribbean
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

Potrebno:
Pentium 3 750 MHz ili ekvivalent, 128 MB RAM, GeForce 256/32 MB
Poželjno:
Pentium 3 1 GHz ili ekvivalent, 256 MB RAM, GeForce 3/64 MB
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .aquanox -revelation .com

79
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera