Lego Indiana Jones: The Original Adventures | Pobedničkom nizu od tri preslatke Lego Star Wars igre LucasArts i Travellers Tales priključili su adaptaciju još jednog Lukasovog blokbastera. Bioskopsko usrksrnuće Indijane Džonsa bila je idealna prilika za promociju igre koja će nam pomoći da obnovimo gradivo o pustolovinama omiljenog profesora arheologije, onima koje je proživeo tokom prve tri filmske epizode.Lego Indiana Jones: The Original Adventures jeste mali interaktivni vodič kroz avanture iz „Otimača izgubljenog kovčega”, „Ukletog hrama” i „Poslednjeg krstaškog pohoda” (zbivanjima iz četvrtog dela autori će se pozabaviti u sledećem izdanju). Igra počinje u poznatom ambijentu južnoameričke džungle koja vrvi od smrtonosnih zamki, neugodnih Indijanaca, prepredenih saradnika i podlih rivala, na čelu sa doktorom Reneom Belokom. Prvi kadrovi igre verno prate zbivanja iz prvog filma (nije izostala bežanija od kotrljajuće stenčuge), a sa istom doslednošću odvija se i ostatak priče. Poznati scenario, dobra akcija oplemenjana dobro doziranim humorom, inventivan dizajn i realizacija koja uključuje sve proverene fazone iz prethodnih Lego igara ne ostavljaju nam mnogo prostora za kritike. Štaviše, potpuno smo razoružani sjajnom atmosferom i duhovitim opaskama koje prate neizostavne aluzije na Star Wars (urnebesan je trenutak u kome Indi umesto zlatne statue iz torbe izvuče C3PO-ovu glavu). Svoju privlačnost Lego igre velikim delom duguju ekipi raznovrsnih aktera, koja okuplja mnoge junake s bioskopskog platna. Svaki lik ima poneku karakterističnu sposobnost ili alatku koja ga čini neophodnim za rešavanje problema – na primer, Indijana pomoću biča lako preskače ponore i hvata objekte, dok Merion i drugi ženski likovi imaju odličan odraz i lako hvataju predemete na većoj udaljenosti. Logičkih zavrzlama u Indiani Jonesu ima više nego u Star Wars izdanjima, i one se po pravilu rešavaju kombinovanjem specijalnih sposobnosti junaka. Uglavnom nije ništa komplikovano, taman da se malo „podgreju” vijuge. Po svemu ostalom Indiana Jones „miriše” na stariju braću: upravljački sistem je preslikan, životi nisu ograničeni, bodovi se obnavljaju sakupljanjem razbacanih kockica i igračaka, koje se na određenim lokacijma koriste za platforme i alat, i sve je posvećeno igranju udvoje (AI kompanjon jeste dorastao zadatku, ali je daleko zanimljivije glasno kritikovati živog saigrača). Ako nam je nešto nedostajalo, onda je to bila svetlosna sablja – šibanje nacista oronulim bičem nije toliko zabavno kao seckanje imperijalnih trupera sofisticiranim laserskim sečivom. Grafika se čini lepšom od one u Star Wars izdanjima, verovatno zbog atraktivnijeg krajolika. Siromašna zvučna podloga zaslužuje jednodušnu osudu – u ovom slučaju nije dijalog ono što nedostaje, već je to iole normalnija muzika koja bi zamenila besomučno ponavljanje istih taktova. Šteta ipak nije velika i može se reći da Lego Indiana Jones ima baš sve što je potrebno: dobar pedigre, jednostavan upravljački sistem, dopadljive vizeulne atribute i raznovrstan ambijent. Ne treba, naravno, zaboraviti ni armiju poklonika Lucasove multimedijalne kuhinje, koja će sažvakati dobar deo tiraža. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |

Platforma: | PC, Xbox 360, PlayStation 3/2, Wii, PSP, NDS | Potrebno: | Pentium 3 1 GHz, 256 MB RAM-a, Direct3D 128 MB | Poželjno: | Pentium 4 / 3 GHz, 1 GB RAM-a, Direct3D 512 MB | Veličina: | 1 DVD | Adresa: | www .lucasarts .com /games /legoindianajones |
|

|