PRVI UTISCI<>
072008<><>

Warhammer Online: Age of Reckoning

Već se dugo na igračkoj sceni naveliko spekuliše o tome koji će MMORPG napokon uspeti da pomrači i prevaziđe popularnost World of Warcrafta, međutim svi dosadašnji pokušaji, ma koliko bili maštoviti i zanimljivi ili pak zasnovani na popularnim trendovima, nisu uspeli da prevaziđu jednostavnost, prijemčivost i istovremenu zaraznost koju nudi ovo Blizzardovo ostvarenje. Verovatno najjači kandidati za titulu novog najigranijeg MMORPG-a bili su Age of Conan i Warhammer Online, ali se ispostavilo da Conan jednostavno nije dorastao tituli pretendenta na presto.

Vreme je da pogledamo šta nudi „poslednja nada”, igra koja se očekuje na jesen ove godine, i o kojoj se do sada najmanje znalo, iako je već godinama u razvoju. Warhammer Online pokušava da oživi svet Games Workshopovih fantazijskih igara kroz masivni RPG u kojem će igrači moći da preuzmu ulogu heroja na strani dobra ili zla i da uzmu učešća u priči o velikom ratu između haotičkih osvajača i njihovih saveznika i branilaca zemlje.

Kada odaberete stranu, pruža vam se izbor između nekoliko rasa. Sa strane dobra to su imperijalni vojnici, high elves i patuljci, a zlotvore predstavljaju zelenokošci (orci i goblini), dark elves i haotici (tačnije, ljudske sluge Haosa). Izbori pri kreiranju vizuelnog identiteta lika prilično su ograničeni (izbor pola, nekoliko vrsta frizure i lica), pogotovo kada se uporede s onim što nude Warcraft ili Conan, te se nadamo da će ovaj aspekt biti dorađen u budućnosti jer će, u suprotnom, svetom šetati gomile klonova ili veoma sličnih likova.

Igra je, pre svega, podređena velikim, masovnim bitkama i podeljena je na tri glavna ratna fronta: Imperija protiv Haosa, High Elves protiv svoje mračne braće i patuljci protiv orka i goblina. U zavisnosti od toga s kojom rasom počnete igru, bićete dodeljeni jednom od ovih frontova, ali kasnije možete slobodno putovati i pomagati na drugim bojištima, ukoliko to želite. Na mapama postoje posebne strateške tačke, to jest bojna polja sa određenim zacrtanim ciljevima, a najveća avantura u kasnijim fazama igre trebalo bi da budu ogromne opsade velikih gradova u kojima će učestvovati stotine igrača s obe strane.

Međutim, pre svih tih poduhvata čeka vas levelovanje lika, proces koji se ovde ne razlikuje u velikoj meri od drugih igara sličnog tipa. Razni likovi u početnim zonama davaće vam različite questove, čijim rešavanjem dobijate iskustvo i opremu, i otvarate prolaz u dalje zone. U zavisnosti od rase, ti zadaci razlikuju se po tipu i pozadinskoj priči, te ćete tako, ako igrate na primer mračne vilenjake, morati da uhodite razne likove, potajno trujete protivnike, učestvujete u zaverama u sukobu između vođa, i slično. S druge strane, ako odaberete dobrice, spasavaćete meštane iz zapaljenih domova, otkrivati uhode, nagovarati seljake da se pridruže ratu ili se boriti protiv lokalnih zlih kultova koji su „prodali dušu” Haosu. Naravno, s obe strane postoji i obilje klasičnih questova tipa „ubij XY vukova, pauka, pripadnika protivničke strane” ili „skupi YX ušiju i repova”.

Međutim, posebnu poslasticu pri levelovanju predstavljaju takozvani javni questovi (Public Quests). Naime, skoro svaka veća zona ili grad ima zadatak u koji su uključeni svi igrači koji se u tom trenutku nalaze u datoj oblasti. On se obično sastoji od nekoliko faza, sve jedna teža od druge, a računaju se uspesi svih prisutnih igrača. Klasičan primer takvog questa bila bi invazija neprijatelja na grad ili neku zonu: prvo nadolaze horde običnih vojnika (prvi zadatak u tom slučaju traži, na primer, da ubijete 30 ili više protivnika određenog tipa), zatim dolazi talas elitnih trupa (takozvanih championa), zatim elita sa mini-bossom i, na kraju, veliki zli boss čije ubijanje obično traje veoma dugo i traži koordinaciju svih igrača na mapi. Pored plena tog poslednjeg bossa, učešće u ovim događajima donosi i određeni broj tzv. influence poena, za koje kasnije možete dobiti neke lepe nagrade (razne potione, pa i kvalitetnu opremu).

Posebnu ulogu u napredovanju ima i Tome of Knowledge, neka vrsta dnevnika u koji se beleži sve što postignete. Kao da radite veliki epski quest za sebe, dobijate dodatne poene za sve što otkrijete ili postignete, što obuhvata pronalaženje novih predela, susrete sa poznatim herojima, otkrivanje starih legendi i lorea sveta uopšte, ubistva određenog broja pojedinih protivnika i slično, a nakon većeg broja dostignuća možete dobiti i neke napredne titule koje će vas razlikovati od drugih.

Što se rasa tiče, one uglavnom prate već ustaljene konvencije iz Warhammer sveta. Sve imaju po nekoliko karijera koje obuhvataju klasične melee, ranged i magijske klase. Za sada sve deluje dobro izbalansirano (iako su magične klase nešto lakše za leveling) i sve imaju širok opseg opcija za učenje i kasnije napredovanje. Na primer, ako igrate patuljka, možete izabrati hammerera, ironbreakera, runepriesta ili inženjera; Imperijalci imaju vatrene čarobnjake, warrior-priestove, lovce na veštice i elitne vitezove (Knight of the Blazing Sun), a High Elves nude izbor između mačevalaca, arhmagova, shadow warriora i white liona. Sa strane zla, zelenokošci imaju crne orke, choppe, šamane i goniče skvigova, Haos nudi chosene, magove, zelote i marodere, a Dark Elves su oličeni u witch elficama, Kainovim pratiocima, čarobnjacima i elitnoj Crnoj gardi.

Osobine i skillovi podeljeni su na Core Training, koji obuhvata osnovne borbene sposobnosti (daljinske ili melee udarce, buffove, ofanzivne ili defanzivne magije, i slično), koje svaki lik te klase može da odabere, kao i na Mastery Training, koji možete započeti od 11. nivoa i kojim, zapravo, specijalizujete lik za jednu od tri osnovne grane (na primer, ukoliko igrate elfa shadow warriora, jedna od tih grana posebno jača daljinske napade lukom i strelom, druga je namenjena borbi prsa u prsa, dok treća akcenat stavlja na pokretljivost i brze napade lukom sa malog dometa. Ovo najviše podseća na izbor talenata u World of Warcraftu, a ukoliko se kasnije predomislite, mogućna je i promena specijalizacije. Pored svega toga, postoji i takozvani Renown sistem napredovanja koji direktno zavisi od RvR (Realm vs Realm) aktivnosti igrača. Naime, u RvR borbama igrači dobijaju poene koji im omogućavaju napredovanje u tom sistemu – dobijanje određenih sposobnosti i povećanje osnovnih statova lika kod posebnog trenera, dostupnost neke jače opreme (u višim fazama – čak celih setova RvR opreme), i slično. Ti poeni mogu se zaraditi na više načina: ubijanjem igrača protivničke frakcije, učešćem u scenarijima ili odbrani zone, ali i radeći javne questove, a određeni broj poena donosi i više RvR titule, s tim što je sve to ograničeno i vašim trenutnim nivoom (na primer, ne možete dobiti 40. nivo renowna ako niste i 40. nivo lika u igri).

Međutim, konačni uticaj na uspeh Warhammera, kao i u slučaju svih MMORPG-ova, sigurno će imati takozvani endgame sadržaj, dakle ono što se igračima nudi kada dostignu maksimalni nivo. Pri tom, Warhammer Online stavlja konačnu granicu na 40. nivo, što se čini malo, ali programeri tvrde da im je ideja da fokus igre ne bude toliko na levelovanju koliko na sadržaju koji se nudi nakon dostizanja konačnog nivoa. Za sada znamo da će opcije obuhvatati klasičnu PvP borbu, PvP u instancama (nalik battlegroundsima u WoW-u), opsade velikih i glavnih gradova sa raznim ciljevima, različite javne questove koji će se vremenom menjati, kao i zatvorene PvE instance za igrače koje PvP ne zanima (istraživanje i „čišćenje” različitih legla zmajeva, vampirskih pećina, demonskih jazbina, i slično). Pored svega toga, igrači mogu da razvijaju i pojedine profesije koje su trenutno još u ranoj fazi testiranja, na primer: opcije skupljanja posebnog loota sa ubijenih protivnika, gajenje bilja, spremanje različitih potiona i slično. Možete imati jednu sakupljačku i jednu proizvodnu profesiju, a pretpostavljamo da će se na njima još raditi, kako na povećanju njihovog broja tako i na doterivanju samog metoda (na primer, ako uzmete Cultivation, uzgajanje jedne biljke traje nekoliko minuta, što brzo ume da dosadi).

Na kraju, moramo priznati da zasad WH zaista deluje obećavajuće. Pored pomenutog skučenog izbora pri kreiranju izgleda likova, nekim igračima se verovatno neće svideti ni grafički dizajn cele igre koji je posve specifičan i odudara od većine drugih igara. To se posebno vidi u izgledu likova, njihove opreme i nekih monstruma koji bi zaista mogli da dobiju malo više detalja. S druge strane, lokacije su maštovite i lepe, a veliki gradovi zaista zaustavljaju dah, kao i dizajn brodova ili ratnih sprava. Igračima stonog Warhammera sve će ovo biti već poznato, i osećaće se zaista kao kod kuće (verujemo da ne moramo da opisujemo osećaj koji ćete imati kada stanete za Hellblaster), dok će drugima možda biti potrebno nešto malo privikavanja.

Dakle, očekuje nas relativno kratko levelovanje lika sa interesantnim questovima, i obilje raznolikog sadržaja nakon toga. Iako je igra očigledno zasnovana na masovnoj borbi između frakcija, te samim tim u velikoj meri podređena Realm vs Realm bitkama, i ljubitelji PvE-a imaće čime da se zabavljaju. Ostaje samo da vidimo kakve će biti endgame instance, a verujemo da je to ipak ono što zanima većinu igrača koji u MMORPG-ovima pre svega uživaju u organizovanom PvE sadržaju. Sve u svemu, na osnovu dostupnih i najavljenih opcija, WH će očigledno imati šta da ponudi.

Jovana ERČIĆ

 
Warhammer Online: Age of Reckoning
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera