A nije da nisam imao šansu. Još tamo negde 1998, onako neuk i zelen, natrčao sam na parčence sumnjivog softvera koje je moglo da mi promeni život. Ali nije. Umesto da ozbiljno shvatim skrivenu poruku koju je sada već zaboravljeni Daydream Software u to vreme slao širokim narodnim masama – „ljudi, batalite knjigu i bavite se mnogo unosnijim, obijačkim zanatom...”, Safecracker sam prihvatio samo kao igru, mentalni trening jedinstvenog sklopa koji je trebalo da mi pomogne da uvećam sopstveni IQ, a ne saldo na bankovnom računu. Kad bolje razmislim, ko mi je kriv, zar ne? Glupih ideja i još glupljih zapleta u kompjuterskim igrama ima na pretek. Kao igra koja se isključivo svodi na obijanje sefova, neko bi rekao bez smisla i cilja, Safecracker definitivno spada u u grupu onih naslova koji se zaobilaze bez mnogo razmišljanja, koji su, što zbog nezainteresovanosti šire publike što zbog, realno gledano, stupidne tematike, osuđeni da dođu i prođu, a da pri tome retko kome privuku pažnju. I dok mnoge igre zaista zaslužuju takvu sudbinu, nasilno gurati Safecracker u gubitničku kategoriju iz čistih predrasuda jeste bogohuljenje svoje vrste. Novi Safecracker nije nastavak onog od pre osam godina, ali jeste njegov spiritualni naslednik. Inspirisan jednostavnom idejom o provalniku koji za određeno vreme treba da obije niz sefova koji se drastično razlikuju u pogledu mehanizma zaštite, igra zapravo predstavlja neku vrstu ogoljenog Mysta, logičku avanturu koja pojam sefa koristi samo kao izgovor za seriju inteligentnih zagonetki čije rešavanje donosi jedinu moguću nagradu – dalji progres prema sledećem sefu, sve do samog kraja i onog poslednjeg u kojem se krije testament. Iako za nijansu teža od prethodnika, ni ova igra ne spada u hard-core mozgalice pa će kao takva savršeno odgovarati većini ljudi. Koliko se nama čini, samo su dva sefa dizajnirana tako da zadaju muke: jedan koji se nalazi u podrumu i po svojoj prirodi čak i ne spada u prave sefove, ali koji zahteva dugotrajno (i mučno) nabadanje rešenja bez mnogo logike, i drugi, praktično na samom početku igre, koji podrazumeva rešavanje specifične i nimalo lake rotacione slagalice koju Kheops Studios iz neznanih razloga treći put ponavlja u jednoj svojoj igri (prethodno smo je sreli u Echo: Secrets of the Lost Cavern i The Secrets of Da Vinci). Takođe, rimejk karakteriše i odsustvo vremenskog ograničenja, što je bez sumnje dobra vest za igrače koji vole da misle rasterećeni, a da im niko u tim trenucima ne diše za vratom (čitaj: štopuje vreme). Pa dobro, sa kakvim će se sefovima susresti potencijalni lopov? Ima tu onih klasičnih, koji se otvaraju pomoću seta ključeva i kalauza ili putem šifre koja se unosi preko jednog ili više točkića, ali je mnogo veći broj onih nekonvencionalnih koji zahtevaju primenu neobičnih obijačkih metoda i u kojima leži draž ove igre: od sefa koji reaguje na talasnu dužinu svetlosti i onoga koji se otvara uz pomoć kontrolisanog magnetnog polja, pa sve do automata za video-igre (u kojem se, naravno, nešto krije) i fontane koja je mnogo više od obične prskalice. Mesto pod suncem je našao čak i jedan pokvareni sef za čije je otvaranje neophodno provaliti do kakve je zbrke došlo u njegovoj elektronici. Sve u svemu, nešto više od trideset komada koji čekaju da ih neko obije. Suštinska razlika između dva izdanja dolazi do izražaja i u pogledu samog izvođenja i vizuelne prezentacije. Čak i za ono vreme primitivni Quicktime VR sistem zamenjen je fenomenalnim grafičkim engineom koji Kheopsovci koriste u svojim igrama već skoro dve godine, a koji ne samo što ne pokazuje znake starenja već daje sve bolje i bolje rezultate. Sami sebi postajemo dosadni ponavljajući priču da sa svakom novom igrom Francuzi pomeraju granice bitmapirane grafike u pseudo3D okruženju, ali to jeste istina od koje se ne može pobeći. Onda kada DirectX i odgovarajuće grafičke kartice budu sposobni da u realnom vremenu dočaraju prostor onako kako to sada radi Safecracker, nVidia i ATI će moći da raspuste svoje zaposlene jer nama igračima ništa bolje od toga neće biti potrebno. Konačno, jedan interesantan detalj. Ako odlučite da probate ovu igru i eventualno je privedete kraju, gledajte da sve vreme držite uključen štampač, naravno, ukoliko ga posedujete. Iznenađenje je zagarantovano. Slobodan MACEDONIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |