PRVI UTISCI<>
012007<><>

Officers

Officers, to jest Officers: Gott Mit Uns („Bog je uz nas” – natpis na opasačima vojnika Wehmachta) u verziji za anglosaksonsko tržište jeste nova (gasp!) WWII real-time strategija čiji demo (gulp!) donosi misiju iskrcavanja u Normandiji. Znam da je ovo snažan razlog da prestanete sa čitanjem i zgužvate SK, ali nemojte. Iznenađenja na štrokavim i sumornim francuskim plažama su još uvek moguća.

Razvijan pod imenom Kombat od strane ukrajinskog tima GFI, Officers će doneti dve ili tri linearne kampanje (oficijeni sajt kaže dve, strani previews tri) koje će pokriti celokupan tok Drugog svetskog rata. Za razliku od gotovo kompletne konkurencije, Officers je igra koja pravilno predstavlja jedan vrlo bitan, ali totalno zanemarivan element realnosti na bojnim poljima: razdaljinu i širinu. U ovoj igri kilometar nije kraći od 1000 metara, a vozila i pešadija se kreću brzinom koja je apsolutno realna. Širina bojnog polja od plaže Omaha do Viervila, sa Nemcima ukopanim na svakoj farmi, u svakom selu i zaseoku, podrazumeva da ćete ovu jednu misiju igrati satima, jureći se sa Švabama, otimati strateške tačke i braniti se od neizbežnih protivnapada. Dinamično bojište deluje izuzetno realno, uz fog of war koji apsolutno podrazumeva izviđanje radi prevencije iznenađenja. Prebacivati snage s kraja na kraj mape krajnje je neekonomično pa ćete svaki put dobro razmisliti koliko ljudstva ostavljate na osvojenoj tački, a koliko šaljete u dalje napredovanje. Korišćenje padobranaca, artiljerijskih udara i lovačko-bombarderske avijacije vam u kritičnim situacijama može pomoći da protivnika izgurate sa jako branjene pozicije ili da odbijete protivnapad u pozadini. Stabilan front je, zahvaljujući širini zone, gotovo nemoguće postići niti ćete moći da izviđanjem pokrijete baš sve rupe kroz koje vam Nemci mogu doći iza leđa. Game engine podržava nekoliko hiljada jedinica u borbenoj zoni, ali, za razliku od, recimo, Cossacksa, njihova borbena upotreba i brzina deploymenta i angažmana potpuno je autentična. Invazija na Normandiju u igri Officers je, bez preterivanja, najrealnije simulirani primerak ove beznadežno izrabljene operacije u ratnim igrama šireg smisla, a tu računamo i istorijsko-autentične potezne wargames. Cela stvar odiše snažnim šmekom Close Combata kreiranog za moderne mašine sa obiljem sistemske memorije koja može da podrži ovoliki broj pojedinačnih i izolovanih bitaka u jednom trenutku.

Osvajanjem strateških tačaka stičete pravo na pojačanja koja pozivate po potrebi i koja se „ni iz čega” stvaraju u blizini osvojene pozicije. Ovo je jedini nerealni momenat u igri: bilo bi mnogo bolje da su ovo rešili sistemom kontole off-map linija snabdevanja (tj. desantnih brodova i držanjem puteva do plaže u ovom slučaju) nego materijalizacijom iz čistog vazduha. Well...

Solidan 3D engine koji omogućava potpuno slobodnu kontrolu kamere i potpuno proizvoljne nivoe zuma sledeći je plus za igru, kao i ogromna raznovrsnost na polju vašeg i protivničkog borbenog hardvera. Ukoliko autorski tim nešto na zabrlja na kraju razvojnog procesa, ovo će biti igra koju bi bilo šteta propustiti.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Officers
Šta mislite o ovom tekstu?
Alpha Prime
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera