TEST PLAY<>
012007<><>

Warhammer: Mark of Chaos

Već više puta smo u „Svetu kompjutera” pisali o igri na tabli Warhammer, verovatno najpopularnijoj strategiji sa figuricama na svetu. Pokušaja prenošenja ove franšize u digitalni svet već je bilo, a poslednji od njih predstavlja izuzetno uspešan serijal WH 40k igara. Međutim, ljubitelji fantasy WH sveta s pravom su se osećali uskraćeno. Iako nas uskoro čeka Warhammer Online, i ljubitelji strategija mogu da budu srećni jer Mark of Chaos zaista ispunjava gotovo sva očekivanja.

Prva stvar koja je pomalo neobična u ovoj igri jeste činjenica da, iako njenu okosnicu čini single-player kampanja (kao i u slučaju većine igara ovog tipa), predviđamo da ona neće biti glavni razlog njenog uspeha. Daleko od toga da je kampanja loša, međutim ona deluje tek kao uvod, neka vrsta zagrevanja pred ono pravo (barem za igrače stonih bitaka) – kreiranje svojih armija i isprobavanje raznih kombinacija u multiplayer sukobima.

Single-player deo igre čine dve kampanje, Haos i Imperijalna, koje prikazuju iste događaje iz različitih uglova. Iako je Haos poražen, on nije nestao, šačice vernih sledbenika i dalje krstare severom i ugrožavaju svet, a bogovi odlučuju da svoju milost podare novom heroju po imenu Thorgar the Blooded One čiji je cilj da ponovo okupi verne i da pridobije severna plemena pod zastave Haosa kako bi svet konačno bio poražen. S druge strane, Imperija se sprema za odbranu, a među ostalim herojima u čije će ruke biti stavljeno vođstvo nad armijama nalazi se i mlađani Stefan Von Kessel. U pitanju je duboko nesrećan čovek čiji je otac pogubljen jer je popustio pred obećanjima i pretnjama bogova Haosa i pridružio se njihovim snagama. Međutim, nije obeležen samo podsmehom i nevericom ostalih zbog očevog izdajstva već i vidljivim znakom Haosa na čelu. Preostaje mu samo da herojskim delima i neprestanom borbom dokaže svoju vernost Imperiji i spremnost da žrtvuje sve da bi spasao svoje zemlje.

Bez obzira na to koju stranu odaberete, staza kojom ćete ići predstavljena je na velikoj mapi. Mapom se krećete linearno, prateći staze od jedne do druge lokacije (postoji i mali broj odvajanja, to jest sporednih misija), a lokacije predstavljaju prijateljske gradove (ili kampove) u kojima možete da dokupite vojsku, predmete za heroje i druge stvari, usputne garnizone, izvidnice i slično gde dobijate pojačanja i lokacije koje drži neprijatelj. Kada dođete do takvih mesta, započinje faza borbe, strateške bitke u realnom vremenu. Razvojni tim uspeo je na odličan način da prenese najbitnije stavke i opštu atmosferu bitaka na tabli, što će sigurno obradovati sve ljubitelje stonog Warhammera. Naravno, nisu praćena baš sva pravila jer bi to bilo neizvodljivo i verovatno bi učinilo igru suviše komplikovanom, međutim, najbitnije stvari su tu. Kada izaberete heroje i jedinice koji će učestvovati, bitke počinju fazom deploymenta u kojoj postavljate jedinice na pozicije unutar određenog polja. Kada sve rasporedite, počinje i sama bitka. Baš kao i u stonim bitkama, mogućne su različite taktike, u zavisnosti od trupa kojima raspolažete i njihovih sposobnosti. Možete se osloniti na artiljeriju i veliki broj strelaca da biste pokušali da unesete paniku u protivničke redove pre nego što vam se približe, ići na snažan, munjeviti proboj konjicom po sredini ili pak pokušati da iskoristite brze jedinice da biste udarili s boka. Kao i u stonom Warhammeru, moral jedinica je jedna od ključnih stavki i o njemu morate voditi računa ako želite da budete uspešni. Jedinice kao što su goblini ili skaveni imaju veoma slab moral i njih je veoma lako eliminisati samo jednom salvom pucanja, međutim jače trupe nećete oterati tako lako. Udarci sa boka mogu da pomognu, a svoje trupe možete potpomoći herojem sa posebnim sposobnostima koje podižu moral ili specijalnim zastavama.

Dodatna stvar o kojoj treba voditi računa jeste teren (neke vrste terena – močvarni, na primer – usporavaju jedinice, druge pružaju manji ili veći zaklon i tako dalje). Pored svega toga, mogućni su i dueli heroja (nešto nalik challengeu u table-top igri) pri čemu heroji suprotstavljenih snaga koriste svoje posebne sposobnosti u borbi. Pobeda donosi veliku količinu iskustva, međutim poraz može negativno da se odrazi na okolne trupe i da uzrokuje opštu bežaniju vojske sa bojišta. Poražene trupe ponekad ostavljaju za sobom i blago koje možete da pokupite u vidu magičnih predmeta ili zlata, međutim vodite računa o tome da kovčežiće mogu da pokupe samo heroji, kao i da morate da ih pokupite pre nego što se bitka završi jer će posle biti prekasno (po završetku bitke automatski se ponovo učitava mapa sveta te sve što je ostalo na bojištu biva nepovratno izgubljeno).

Tokom kampanje vodite klasične haotičke ili imperijalne trupe, s tim što vam se vremenom otvaraju mogućnosti da dokupite/dobijete sve moćnije i ređe jedinice. Tako, ako na primer vodite Imperiju, konjicu dobijate negde krajem prvog Chaptera, a kasnije i posebne „specijalitete” poput hellblastera. Pored toga, tokom kampanje pridružuju vam se i saveznici, skaveni u slučaju haotika, a high elves ako igrate sa Imperijom. Jedinica je sveukupno sasvim dovoljno da možete da isprobate različite pristupe strategiji. Najjače trupe svakako su heroji koji imaju specijalne sposobnosti vezane za borbu ili ojačavanje okolnih trupa. Njih možete da opremate i posebnim magičnim predmetima koje nalazite usput ili kupujete.

Iako je kampanja prilično zanimljiva, činjenica da je ekstremno pravolinijska ne obećava joj dug vek. Međutim, ljubitelji Warhammera otkriće dodatno zadovoljstvo zahvaljujući činjenici da postoji mogućnost kreiranja svojih vojski. Naime, data vam je određena količina zlata (poena) pomoću kojeg kupujete heroje, opremu za njih i trupe. Ovako kreirane vojske možete sačuvati i kasnije primeniti u multiplayer bitkama. Iako pravila stonih bitaka nisu doslovno ispoštovana, ovo je zanimljiva opcija za isprobavanje raznih kombinacija trupa, taktika i slično, te može da posluži kao virtuelno zagrevanje pred turnire.

Igru karakteriše izuzetno pregledan i prijatan interfejs, sveukupno sjajna grafika (koja doduše dovodi do poveće zahtevnosti), zabavni odzivi jedinica i atmosferična muzika, prilično dobar AI protivnika... Pored linearnosti, u manje mane mogli bismo svrstati nemogućnost rotacije kamere (nije da mnogo smeta, ali bi doprinela preglednosti bojnog polja). S obzirom na bogatstvo Warhammer sveta, trenutno je u igri prisutno premalo rasa – igrivi Haos i Imperija i pojedine trupe koje se pridružuju u nekim fazama kampanje (orci i goblini, skaveni, high elves...), međutim, nadamo se da će uslediti ekspanzije koje će nam doneti i druge rase i krajeve Warhammer sveta.

Jovana ERČIĆ

 
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas
Gothic 3
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king
The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine
Eragon
Top Spin 2
Race – The WTCC game
Star Trek: Legacy
Arthur and the Invisibles
Happy Feet
The History Channel: Civil War
Al Emmo and the Lost Dutchman’s Mine
Warhammer: Mark of Chaos
Šta mislite o ovom tekstu?
Sherlock Holmes: The Awakened
Agata Christie: Murder on the Orient Express
Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure
F.E.A.R. Combat
Warsow

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2,4 GHz, 512 MB RAM, GeForce 4800 ili Radeon 9200 sa 128 MB
Poželjno:
Pentium 4 / 3,2 GHz, 1 GB RAM, Geforce 6800GS ili Radeon X800 sa 256 MB
Veličina:
6 CD-ova
Adresa:
www .markofchaos .com

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera