Codemasters nikada nije trebalo da odustane od TOCA serijala. U to smo ubeđeni! Kao moderniji, spektakularniji i tehnički savršeniji, 2008. godine nasledio ga je GRID, da bismo „samo” 11 godina kasnije dobili njegovu rebutovanu verziju. Potrebno ili ne, tek u Codemastersu su poželeli da se na polju „simkada” u koštac sa takmacima uhvate uz jutarnju rosu i mirisni povetarac koji vazduhom nosi reči: GRID, GRID, GRID...Svaka vožnja predstavlja eksploziju boja i svetlosnih efekata |
Znamo da Codemasters u svojim igrama i te kako ume da koketira sa simulacijskim elementima, ali njih u GRID-u ima samo u tragovima. Za neka srećnija vremena ostavljena je potrošnja pneumatika i goriva, temperatura staze, promenljivi vremenski uslovi, realističan fizički model, ulasci u boks... Automobili se međusobno razlikuju po snazi i težini i na stazu možete da ih „izvezete” tweakovanjem svega pet tehničkih elemenata (podešavanja ne mogu da se snime). Kupovine friziranih delova, takođe, nema, pa se sve svodi na vizuelni doživljaj koji je autorima ovoga puta, očigledno, bio na vrhu liste prioriteta. Da je to tako, pokazuju i grafička rešenja od kojih naprosto zastaje dah. Modeli automobila su savršeni, objekti na i oko staze fantastični, a vožnja po kiši jedna je od najubavijih koje smo videli do sada. Ono što nas je posebno oduševilo je sistem oštećenja koji omogućava da sa limarije otpada farba, pucaju branici, leti hauba, vrata se tresu i tako dalje. Iznenađujuće, akumulirani damage utiče na performanse automobila i čak može da ga učini neupotrebljivim. Inače, trke mogu da se voze ujutru, u podne, predveče, noću, po oblačnom ili sunčanom vremenu (kišu smo već pomenuli), što na ekran svaki put donosi eksploziju boja i svetlosnih efekata na koje nemamo apsolutno nikakve zamerke. Da stvar bude još bolja, GRID je odlično optimizovan i akcija po ekranu klizi bez ikakvih problema.Za fizički model ne možemo da kažemo da je baš na nivou Need for Speeda i The Crewa, ali ni da se može uporediti sa onim u Forza Horizon, recimo. Mnoge greške biće vam oproštene jer su automobili čvrsto „zalepljeni” za podlogu. Postoji razlika između modela sa pogonom na prednjim i zadnjim točkovima, ali ni jedne ni druge nije ni izbliza teško ukrotiti kao u sličnim ostvarenjima iz klase. Probleme će vam više praviti „klizave” bankine i protivnički AI, nego fizički model. Ono što je najveći problem je upravljanje, koje će glavobolje praviti svima koji koriste klasične kontrolere s „pečurkicama”. Svaka nagl(ij)a promena pravca dovodi do plesanja automobila na stazi i ulaska u drift, kao da je reč o modelima namenjenim za reli. „Ulazak” u kabinu i bacanje volana u vatru u potpunosti eliminiše ovaj problem. Kontroler ne smete da „gazite”, a gas je dozvoljeno dodavati isključivo na kašičicu. AI je jedan od agresivnijih. Početno oduševljenje time što protivnički vozači kasno koče, „brane” krivine i umeju da izvedu čuvene dive manevre, brzo bledi kada shvatite da je to isforsirana pojava. Čak i kada imate prednost u krivinama, AI će pokušavati da vas izgura sa idealne putanje izazivajući incidente. Na mestima gde usled zakona fizike mora da se koči, on juri kao divlji konj prerijom, a da ne govorimo da se čini kao da AI automobili imaju više snage od istih modela koji se nalaze pod vašom kontrolom. Centralno mesto u igri zauzima kampanja koja nije smeštena u open world okruženje i ima nešto konzervativniji tok. Evente otvarate pobedama, a u isto vreme na raspolaganju vam je čak šest „disciplina”. U pitanju su takmičenja klasifikovana na osnovu tipa automobila i tu ne bi bilo ničeg spornog da trke ne liče jedna na drugu. Monotoniju povećava svega sedamdesetak dostupnih automobila i samo 12 staza. Istina je da postoji čak 80 različitih konfiguracija staza, ali... Pri tome, većina su imaginarna trkališta i samo nekoliko je zasnovano na realnim stazama: Brands Hatch, Sepang, Silverstrone... Insistiranje na uličnim trkama, gde sve pršti od kontakata i borbe za kontrolom nad automobilom, jeste očekivano, ali ne i za oduševljenje. GRID je svojevrsno razočaranje i igra koja deluje kao nezavršena. Nije isključeno da će sadržaj biti nadopunjen DLC-ovima, kao u slučaju Dirt Rallyja 2.0, ali dotle je voz davno napustio stanicu. |