TEST PLAY
GRID
Vladimir PISODOROV
1. novembar 2019.

Codemasters nikada nije trebalo da odustane od TOCA serijala. U to smo ubeđeni! Kao moderniji, spektakularniji i tehnički savršeniji, 2008. godine nasledio ga je GRID, da bismo „samo” 11 godina kasnije dobili njegovu rebutovanu verziju. Potrebno ili ne, tek u Codemastersu su poželeli da se na polju „simkada” u koštac sa takmacima uhvate uz jutarnju rosu i mirisni povetarac koji vazduhom nosi reči: GRID, GRID, GRID...

Svaka vožnja predstavlja eksploziju boja i svetlosnih efekata

Znamo da Codemasters u svojim igrama i te kako ume da koketira sa simulacijskim elementima, ali njih u GRID-u ima samo u tragovima. Za neka srećnija vremena ostavljena je potrošnja pneumatika i goriva, temperatura staze, promenljivi vremenski uslovi, realističan fizički model, ulasci u boks... Automobili se međusobno razlikuju po snazi i težini i na stazu možete da ih „izvezete” tweakovanjem svega pet tehničkih elemenata (podešavanja ne mogu da se snime). Kupovine friziranih delova, takođe, nema, pa se sve svodi na vizuelni doživljaj koji je autorima ovoga puta, očigledno, bio na vrhu liste prioriteta.

Da je to tako, pokazuju i grafička rešenja od kojih naprosto zastaje dah. Modeli automobila su savršeni, objekti na i oko staze fantastični, a vožnja po kiši jedna je od najubavijih koje smo videli do sada. Ono što nas je posebno oduševilo je sistem oštećenja koji omogućava da sa limarije otpada farba, pucaju branici, leti hauba, vrata se tresu i tako dalje. Iznenađujuće, akumulirani damage utiče na performanse automobila i čak može da ga učini neupotrebljivim. Inače, trke mogu da se voze ujutru, u podne, predveče, noću, po oblačnom ili sunčanom vremenu (kišu smo već pomenuli), što na ekran svaki put donosi eksploziju boja i svetlosnih efekata na koje nemamo apsolutno nikakve zamerke. Da stvar bude još bolja, GRID je odlično optimizovan i akcija po ekranu klizi bez ikakvih problema.

Za fizički model ne možemo da kažemo da je baš na nivou Need for Speeda i The Crewa, ali ni da se može uporediti sa onim u Forza Horizon, recimo. Mnoge greške biće vam oproštene jer su automobili čvrsto „zalepljeni” za podlogu. Postoji razlika između modela sa pogonom na prednjim i zadnjim točkovima, ali ni jedne ni druge nije ni izbliza teško ukrotiti kao u sličnim ostvarenjima iz klase. Probleme će vam više praviti „klizave” bankine i protivnički AI, nego fizički model. Ono što je najveći problem je upravljanje, koje će glavobolje praviti svima koji koriste klasične kontrolere s „pečurkicama”. Svaka nagl(ij)a promena pravca dovodi do plesanja automobila na stazi i ulaska u drift, kao da je reč o modelima namenjenim za reli. „Ulazak” u kabinu i bacanje volana u vatru u potpunosti eliminiše ovaj problem. Kontroler ne smete da „gazite”, a gas je dozvoljeno dodavati isključivo na kašičicu.

AI je jedan od agresivnijih. Početno oduševljenje time što protivnički vozači kasno koče, „brane” krivine i umeju da izvedu čuvene dive manevre, brzo bledi kada shvatite da je to isforsirana pojava. Čak i kada imate prednost u krivinama, AI će pokušavati da vas izgura sa idealne putanje izazivajući incidente. Na mestima gde usled zakona fizike mora da se koči, on juri kao divlji konj prerijom, a da ne govorimo da se čini kao da AI automobili imaju više snage od istih modela koji se nalaze pod vašom kontrolom.

Centralno mesto u igri zauzima kampanja koja nije smeštena u open world okruženje i ima nešto konzervativniji tok. Evente otvarate pobedama, a u isto vreme na raspolaganju vam je čak šest „disciplina”. U pitanju su takmičenja klasifikovana na osnovu tipa automobila i tu ne bi bilo ničeg spornog da trke ne liče jedna na drugu. Monotoniju povećava svega sedamdesetak dostupnih automobila i samo 12 staza. Istina je da postoji čak 80 različitih konfiguracija staza, ali... Pri tome, većina su imaginarna trkališta i samo nekoliko je zasnovano na realnim stazama: Brands Hatch, Sepang, Silverstrone... Insistiranje na uličnim trkama, gde sve pršti od kontakata i borbe za kontrolom nad automobilom, jeste očekivano, ali ne i za oduševljenje.

GRID je svojevrsno razočaranje i igra koja deluje kao nezavršena. Nije isključeno da će sadržaj biti nadopunjen DLC-ovima, kao u slučaju Dirt Rallyja 2.0, ali dotle je voz davno napustio stanicu.


Potrebno:
Intel Core i3-2130 / AMD FX-4300, 8 GB RAM, GeForce GT 640 / Radeon HD 7750, Windows 10 64-bit
Poželjno:
Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1080 / Radeon RX 590, Windows 10 64-bit
Ova igra je:
Arkadna vožnja, 12. poglavlje TOCA serijala i svojevrsni rebut GRID linije
Platforma:
Windows, PlayStation 4, Xbox One, Stadia
Veličina:
65,59 GB
Studio:
Codemasters
Izdavač:
Codemasters
Adresa:
www .gridgame .com
Pegi:
3
Naš video:
78
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama