TEST PLAY
The Sojourn
Aleksandar DINIĆ
1. oktobar 2019.

Psihološko-socijalno-filozofske introspektivne analize i studije bilo ljudskog društva u najširem smislu, bilo čoveka kao individue ili pripadajuće jedinke, ispričane u formi avanturističkih, platformsko-logičkih glavolomki nisu retke u svetu igara. Kako će se nova ptica iz tog jata, The Sojourn, pokazati u svetu u kojem se desio fenomenalni The Witness Džonatana Bloua (SK 03/2016), možete pročitati u igrokazu koji sledi.

The Sojourn deluje kao jednostavnija varijanta sjajne igre XING: The Land Beyond

The Sojourn je, sa narativne strane gledano, maksimalno minimalistički fokusiran na „pripovedanje” svog fantazmagoričnog putovanja koje seže u mnoge prepoznatljive dubine. To je priča o razdvojenoj porodici, ostavljanju, srebroljublju i kvarnom ljudskom karakteru, dehumanizovanim autoritetima, unutrašnjoj potrazi koja često kuca na mnoga mračna vrata i, uprkos svemu, sasušenoj klici nade u pravdu, oporavak i bolju budućnost kojoj ništa ne može da stane na put jednom kada se razgoropadi. Sve ovo ćete upijati kroz sporadične, interesantne „vinjete” u vidu postavljenih skulptura kraj kojih ćete prolaziti (deluje poznato), pojedine elemente i kipove razbacane po krajolicima (stvarno deluje poznato), i, direktnije, kroz nazive pojedinih nivoa, lokacija ili poglavlja (diktafoni sa prosutim biserima mudrosti su ovde izostali).

Meso igre čini kolosplet od nekoliko desetina jasno razdvojenih nivoa (koncept otvorenog sveta iz očiglednog uzora je izostao), koji će se u početku nizati linearno, da bi se zatim otvorila mogućnost njihovog proizvoljnog biranja unutar manjih, tematskih celina. Zadatak na svakom od njih je jasan: stići do izlazne kapije (to jest kaveza sa zatočenom svetlošću), koristeći ili taktički razmeštajući pojedine elemente na nivou, u zavisnosti od njihove funkcije, pozicije ili uzajamnog efekta koji mogu imati između sebe. U početku, okosnicu ovih logičkih problema predstavlja jednostavna manipulacija anđelolikim totemima, sa kojima možete zameniti (swapovati) mesto po terenu, pod uslovom da ste prethodno zagazili na postolje koje vas prebacuje u mračni, paralelni univerzum (simbolika sa naličjem ljudske prirode i psihe, get it?), iz kojeg izlazite nakon desetak pređenih koraka u bilo kom pravcu.

Ovo omogućuje kako dosezanje udaljenijih delova nivoa (jer se samo u mračnoj dimenziji pojedini, rastureni mostovi i prolazi formiraju), tako i naprednije postupke u nastavku igranja. Toteme kasnije koristite za otvaranje pojedinih portala tako što ćete ih pozicionirati na za to predviđene prekidače, kao i za kreiranje njihovih duplikata u specijalnim komorama. Vrlo brzo ćete susretati i ostale elemente igre, koji se moraju uvrstiti u rešavanje tekućeg nivoa. Statue u obliku harfi ne možete pomerati ni na koji način, već se samo mogu aktivirati iz „mraka”, nakon čega njihova melodija ograničeno vreme formira obližnji prolaz (ili više njih). Tu su zatim i reflektori koji emituju mračnu energiju i koje možete slobodno rotirati, kapije kod kojih prolaskom šaltate između svetlog i mračnog sveta, trouglasti artefakt koji možete instalirati u toteme i kipove i biti nezavisni od efekta mraka, i ostalo.

Sve ovo tvori galimatijas zakukuljenih izazova kod kojih je često potrebno razmišljati „izvan kutije” kako bi se, neočekivanim kombinovanjem elemenata i postepenim „osvajanjem” terena, došlo do rešenja koje je naizgled očigledno. Onima kojima ovo nije dovoljno, tu je i opciona mogućnost skupljanja skrolova (sa mudrostima na nivou neiskorišćenih poruka iz kolačića sudbine), koji su razbacani ili na zasebnim nivoima, ili se otvaraju jednom kada na regularnoj mapi otvorite izlaz.

Sve pomenuto, međutim, ne opravdava izmeštanje igre u perspektivu trećeg lica, jer je sam gameplay, u velikoj meri, prilično siromašan i ne pruža mnogo mimo pukog odrađivanja niza zacrtanih problema. Poređenja sa Svedokom su, stoga, izlišna u apsolutno svakoj kategoriji, i The Sojourn bi se više mogao posmatrati kao pojednostavljena varijanta sjajne igre XING: The Land Beyond, koja pruža daleko raznovrsnije i interesantnije izazove.


Potrebno:
Intel Core i5-2400S 2.5 GHz/AMD Athlon X4 870K 3.9 GHz, 4 GB RAM-a, NVidia GeForce GTX 470/AMD Radeon HD 6870
Poželjno:
Intel Core i5-4670K 3.4 GHz/AMD FX-8370 4.1 Ghz, 8 GB RAM, NVidia GeForce GTX 770/AMD Radeon R9 280
Ova igra je:
Narativna avantura zasnovana na seriji linearno raspoređenih prostorno-logičkih izazova
Platforma:
PC, Xbox One, Playstation 4, Nintendo Switch
Veličina:
3 GB
Studio:
Shifting Tides
Izdavač:
Iceberg Interactive
Adresa:
www .thesojourngame .com
PEGI:
nema
67
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama