Prvi The Surge bio je nategnut i smotan, a drugi je nategnut i spretan, što je evidentni napredak. Prvi je bio spor kao Dark Souls, drugi je brz kao Bloodborne. Oba nastavka pate od pomalo nemušte izgradnje sveta i generalne neubedljivosti, mada se dvojka popravila i na tom planu. The Surge 1 i 2 su tipični nemački proizvodi - tehnički impresivni, ali karakterno i stilski odsimulirani u skladu s onim što developer misli da je kul. Što reče jedan kolega: „Nemac će da napravi mercedes, a onda će da sedne u njega obuven u sandale sa čarapama”. To je otprilike The Surge 2 - noga na gasu mercedesa S klase obuvena u braon kožnu sandalu s otvorenim prstima i plavom soknom do pola listova.The Surge 2 je bolja i brža igra od prvog dela u serijalu |
Kao i svaki proper Soulslike, i The Surge 2 počinjete u stanju amnezije. Nakon rušenja putničkog aviona na obodu Jericho Cityja (nema veze za Jerihonom u Izraelu), budite se u bolnici pod opsadom poludelih pacijenata i policajaca, koji ovako ranjivog i zbunjenog hoće da vas iznabadaju raznim oštrim predmetima. Ko sam, kuda idem, jesmo li sami u svemiru, šta je smisao svega i druga pitanja motaju vam se po glavi dok prelazite interaktivni tutorijal koji će vas naučiti da se borite, parirate, blokirate, lečite se i opremate, što vam neće biti potrebno ako ste igrali prvi deo. Ubrzo dobijate svoj „rig”, to jest motorni egzoskelet koji vam povećava snagu i brzinu i služi kao polazna osnova za kačenje opreme i oružja. Izlazite iz zatvorske bolnice i ulazite u haotični grad koji se povija pod teretom nano-virusa koji žitelje pretvara u bezumne tehno-zombije. U glavi vam se mota vizija devojčice za koju osećate da je ključ svega... Eto, ovo je poboljšanje u odnosu na prvi deo - developer vam daje lični, ljudski element brige o nekome, što je odskok u odnosu na prvi Surge koji je bio depersonalizovan i braon. | Borba u igri je daleko bolje i smislenije odrađena u odnosu na prvi The Surge - generalno je brža, sa staminom koja se brže obnavlja i smanjuje downtime između poteza, ali najbolji novi element jeste energija, resurs koji služi za lečenje i određene vrste specijalnih napada. Ovde ću biti detaljan... Svaki udarac, zavisno od oružja kojim vitlate, generiše određenu količinu energije, koja je treći borbeni resurs, pored linije zdravlja i izdržljivosti. Za razliku od njih, energija se puni napadima i prazni, prilično brzo, sama od sebe, što je čini privremenim resursom koji se pravi i troši u svakom fajtu. Merač energije podeljen je na celine, od kojih svaka služi kao jedno punjenje za specijalizovane implante (menjate ih po želji). Najbitniji implant funkcioniše kao Estus flask u DS igrama - ako energijom „kupujete” punjenja za njega, moći ćete da se lečite u borbi. Lečenje je praktično neograničeno sve dok ste u stanju da generišete energiju, tako da nema forsiranog vraćanja na bonfire (ovde, medicinsku komoru) da bi se Estus resetovao. Energetska punjenja možete da iskoristite i za različite vrste privremenih bafova, ali onda gubite resurs za lečenje. Sistem je genijalan jer vas stalno stavlja u taktičke dileme, čineći borbe dinamičnim. Sistem nišanjenja pojedinačnih delova tela u cilju njihovog odsecanja sada funkcioniše bez greške, što je još jedan bitan taktički element.Okruženje Jerihona je malo manje genijalno, jer je koncipirano kao urbani lavirint koji je uvezan kao crevo i isprepletan preko svake logičke mere. Autori, inspirisani suptilnom povezanošću zona u prvom Dark Soulsu, ovde su rešili da ga iskopiraju bez mere, obzira i kočnice. Ako igru ostavite nekoliko dana nakon desetak sati igranja, više nećete moći da se snađete gde je šta i kuda se ide gde. The Surge 2 je vrlo solidna igra, nipošto genijalna, ali dovoljno dobra, balansirana i zabavna da bi se svidela svakom fanu Soulsborne žanra. Za one koji to nisu, zbog relativno male težine može da predstavlja dobar uvod u ovu hard-core RPG nišu. |