TEST PLAY
Stygian: Reign of the Old Ones
Srđan BRDAR
1. oktobar 2019.

Direktno sa Bosfora nam stiže Stygian, nenametljivi 2D klasični cRPG smešten u Mythos. Iako je nepogrešivo reč o ostvarenju fanova (autori ne odstupaju preterano od izvornog materijala i ubiše od omaža na svakom koraku), ekipa iz Cultica je uradila bolji posao od prethodnika u prenošenju Lavkraftovog imaginarijuma u igračku dimenziju.

Brilijantni narativni i role-play segmenti, kao i zanimljive mehanike, ne mogu u potpunosti potisnuti konfuziju, bagove i frustrirajuću borbu

Lepo je videti da su se developeri jednom potrudili da urade dobru priču, a ne loše prepričavanje Senke nad Insmutom sa gomilom nabacanih referenci. Što se samih referenci tiče, one jesu sveprisutne, skoro svaka linija dijaloga (kao i opisi klasa, nekih predmeta itd.) je referenca na neko od Lavkraftovih dela, ali su one pametno iskorišćene da daju šmek unikatnoj priči. Radnja se odvija u Arkamu te je to gomila poznatih lokacija, srećete i pregršt poznatih likova. Svet snova igra važnu ulogu u priči i umešno je prenet u igru, te ne čudi da nalećemo i na Randolfa Kartera. Zadaci i likovi evociraju gotovo sva Lavkraftova dela te će pravi poznavaoci biti oduševljeni kao nikad pre. Istovremeno sa posvećenošću i temeljnošću valja reći da je priča stvarno odlična i da su razne teme organski ukomponovane u vrhunsku transdimenzionalnu epopeju, što je sigurno bilo teško balansirati sa uključivanjem toliko elemenata iz izvornog materijala.

Iscrpan proces kreiranja lika vam se svakako isplati pošto mnoge dijaloške opcije zavise od vaših veština. Sagovornici lako prekidaju dijaloge te nonšalantno prolaženje kroz sve opcije na koje smo navikli u drugim cRPG-evima nije uvek moguće, što dodaje role-playing aspektu, podstiče uživljavanje, razmišljanje i oprez i naravno daje novi nivo replay vrednosti. Mehanika svetonazora odlično funkcioniše u sklopu sa dijalozima i istraživanjem, sanity mehanika je inovativno implementirana kao spoj mane i alternativne linije života. Angst to nadopunjuje time što angst nivoi zahtevaju izbor neke od negativnih osobina, koje su suprotnost perkovima koje stičete nivoima iskustva. Angst raste nakon borbi ili moralno upitnih izbora te i na to treba obratiti pažnju. Tutorijali su jedva prisutni, a tokom rešavanja misija igra vas ne drži za rukav, što će obradovati hardcore istražitelje, ali i verovatno zbuniti veliki broj igrača. Ne bune samo kvestovi, već dosta stvari nije adekvatno objašnjeno. Kako igra odmiče, broj neizbežnih borbi raste, što je katastrofalno imajući u vidu njihovu težinu i na momente nepostojeći balans. Stvar dodatno otežavaju ne tako nasumični world map encounteri često pogubni po igrača.

Ručno crtana grafika briljira u pogađanju atmosfere prohibicije i horor čudaštva, sa malo uznemiravajuće iščašenosti u svim vizuelnim segmentima. Dvadesete su autentično predstavljene i grafički i tematski u okviru sveta i priče sa mnoštvom zanimljivih detalja (uključujući i rumunskog šatro Teslu). Muzika je spoj džeza i bluza tog perioda, sa horor melodijama koje podstiču opresivnu atmosferu. Igra ima i par horor momenata, što čudi s obzirom na žanr. Groteska i teskoba su ono na šta igra često cilja, a misterija, prirodna i natprirodna, sastavni je deo svih delova igre. Svaki segment igre je podređen pothranjivanju neverovatne atmosfere koja na momente kaplje iz monitora.

Brilijantni narativni i role-play segmenti, te zanimljive mehanike (često nedovoljno iskorišćene ili izbrušene) ne mogu u potpunosti nadomestiti konfuziju, bagove i frustrirajuću borbu. Pošto smo igrali igru pre izlaska na tržište, nećemo mnogo zameriti, jer očekujemo da će posvećeni Turci kulučiti dan i noć na ispravljanju ovih lako rešivih nedostataka kada feedback pristigne. Tako da je ocena neka vrsta zaloga za budućnost, petice za trud i kovenanta koji veže istinske fanove Lavkrafta.

Kada se problemi reše, Stygian će biti mehanički inovativan mali RPG i remek-delo derivativne umetnosti, koje postavlja visok standard budućim adaptacijama Lavkrafta i obavezno štivo za sve ljubitelje ovog pisca.


Potrebno:
CPU Intel i3 / ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 450 GTS / Radeon HD 5750, 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
CPU Intel i5 / ekvivalent, 3 GB RAM, GeForce 700 Series / Radeon HD 7730, 2 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Ova igra je:
Mešavina RPG-a i potezne taktike, smeštena u svetove iz mašte H.P. Lavkrafta.
Platforma:
Windows, Mac OS X, Linux
Veličina:
5 GB
Studio:
Cultic Games
Izdavač:
1C Entertainment
Adresa:
www .stygianthegame .com
PEGI:
nema
81
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama