Kada se uzmu u obzir paralelna, višedecenijska popularnost pucačina sa jedne strane i akcionih RPG naslova u kojima je jedan od glavnih motivatora za novom igračkom sesijom skupljanje novog i moćnijeg plena sa druge, pomalo čudi da su se looter-shooteri pojavili relativno skoro, tek krajem prošle decenije. Sem toga, pre nego što je ovaj žanr stao na stabilne noge, upravo originalnim Borderlandsom iz Gearbox Studiosa, iznenađuje da je potrebno nekoliko komercijalno neuspešnih naslova (Tabula Rasa i Hellgate London, obe iz 2007. godine) pre nego što je neko pogodio formulu „kako treba”. Zbog jasne, akcione FPS mehanike i toga da se sve vrti oko plena za kojima igrači mahnito jure, ovaj žanr nije „samo” popularan među širokom publikom, nego i idealan za integraciju sa omraženom praksom mikrotransakcija i kockanja lootboxima, koja izdavačima zgrće pare. Ipak, koliko god ovaj žanr delovao jednostavno, na tržištu opstaje veoma mali broj naslova i serijala. Destiny i Division su imali svoje uspone i padove, ali se i dalje ne daju. Warframe se još uvek drži kao svetla anomalija u sistemu, a najveća „nova nada” u žanru, Anthem iz kuhinje Biowarea i Electronic Artsa, neslavno je propao ranije ove godine.Borderlands 3 ostaje veran svojim korenima, bez preterane želje za inovacijama koje bi mogle da poremete delikatni balans igre |
Tako nam ostaje Borderlands, serijal koji je istoimenom igrom pre deset godina lansirao žanr looter-shootera među široku publiku. Igra je smeštena u daleku budućnost, vekovima nakon što se čovečanstvo vinulo među zvezde. Tokom kolonizacije galaksije, ljudi su otkrili da je nekada davno postojala moćna civilizacija tehnološki naprednih vanzemaljaca zvanih Eridijanaci, a dobro čuvana skrovišta njihove tehnologije zvana Vaultovi postaju najtraženija mesta u svemiru. Najveće megakorporacije vode neprestane ratove u trci da se domognu Vaultova, ali za njima istovremeno tragaju i male grupe odvažnih avanturista, poznatih kao Vault Hunteri. Priča počinje na planeti Pandori, opasnom, opustošenom svetu gde se navodno krije više Vaultova, gde igrači u ulozi Vault Huntera počinju svoju potragu... Tri godine nakon originala usledio je jednako voljeni nastavak Borderlands 2, da bi se 2014. pojavili i prequel (Borderlands: The Pre-Sequel) i Telltaleova narativna igra u epizodama Tales from the Borderlands. Od početka 2015. godine počinje period tišine iz Gearboxa, iako su fanovi serijala na netu neprestano i glasno tražili nastavak. Aprila ove godine ćutanje je okončano kada je zvanično najavljen Borderlands 3, a sada je kraj i čekanju jer je igra konačno stigla na naše računare i konzole.  | Nakon prvog kontakta sa Borderlandsom 3 postaje jasno da su autori igre ostali verni svojim korenima, bez preterane želje za „izmišljanjem tople vode”, to jest inovacijama koje bi mogle da poremete delikatni balans zahvaljujući kom su prethodni delovi u serijalu bili uspešni. Neprestana akcija sa tonama nasumično generisanog oružja je i dalje u prvom planu, tek su razlike između klasa i njihovih specijalizacija putem veština malo detaljnije profilisane i naglašenije. Ponovo su prisutni i značajni neizbežni otkačeni humor i specifično okruženje igre. Prljav futuristički univerzum u kom su svi likovi na koje nailazite manje ili veće đubre od čoveka (uključujući i „dobre momke”, pa i vas) i dalje solidno funkcioniše. Tačnije, ukoliko su vam raniji delovi Borderlandsa bili po ukusu, nema razloga da vam se ne svidi i Trojka, čak i ako poneki fazon, kojim nas autori neprestano gađaju, promaši metu.Priča igre počinje nekoliko godina nakon događaja iz Borderlandsa 2 i Tales from the Borderlands. Tim Vault Huntera porazio je Handsome Jacka i korporacija Hyperion je prestala da bude velesila. To je poremetilo odnos snaga na Pandori, što dovodi do jačanja uticaja kulta Children of the Vault, na čijem čelu su blizanci Tyreen i Troy Calypso. Tyreen je moćna sirena, u stanju da apsorbuje energiju od drugih živih bića. Ona je i mozak cele operacije, a zajedno sa bratom Troyem vlada zastrašivanjem potčinjenih i pravljenjem video-klipova u stilu „internet-influensera”. Nakon što se pročuje da su članovi Children of the Vault nabavili mapu koja vodi do serije novih Vaultova, Lilith i njen odred Crimson Raidersa počinju da traže nove regrute voljne da se pridruže borbi protiv nove pretnje. To ćete biti vi, u ulozi jednog od četvoro novih Vault Huntera. Iako sve klase u igri koriste isto naoružanje na gotovo identičan način, svaka klasa nudi drugačije igračko iskustvo zahvaljujući akcionim veštinama. Svaki lik može da opremi po jednu akcionu veštinu, sem Zanea, operativca koji može da opremu dve ukoliko je voljan da igra bez granata. Zane može da pravi i zaštitne barijere ili hologramskog dvojnika koji će odvlačiti pažnju protivnicima. Pored pomenutog penzionisanog korporativnog ubice, tu je Moze, devojčurak čija specijalna sposobnost je da na bojno polje pozove Iron Beara, oklopljenog mecha sa impresivnim naoružanjem. Nakon dovoljno uloženih poena u odgovarajuće veštine, Moze je gotovo sve vreme u mechu. Sirena Amara je veoma interesantno dizajnirana klasa jer istovremeno raspolaže veštinama idealnim za igru sa maksimalne distance sa snajperima, ali i onima za batinanje iz neposredne blizine. Sem toga, Amara svojim veštinama pojačava oružje dodatnim elementalnim oštećenjem. Na kraju, tu je čudni android FL4K (čita se Flek). Opsednut lovom i smrću, FL4K je beastmaster i pored tri akcione veštine možete da mu dodelite tri različita borbena ljubimca koji vremenom (razvojem putem veština) rastu i postaju sve opasniji. Najbitnije od svega, svaka klasa ima nekoliko solidnih buildova, kako za solo, tako i za timsku igru (solidan broj veština pasivno pomaže vašim saborcima).Ipak, bez obzira na to koliko ste pažljivo izabrali veštine svog Vault Huntera, i u najnovijem Borderlandsu je na snazi izreka da „bez alata nema zanata”, to jest - džaba srce u junaka, ako nema svijetlog oružja. Oružje je alfa i omega Borderlandsa 3 i autori igre se nisu šalili kada su pre pola godine najavili da će u igri biti preko milijardu oružja. Zaista, kada se na stotine tipova oružja pomnoži nekoliko puta sa više desetina nasumično odabranih modifikatora, dobijaju se astronomske vrednosti. U igri su ponovo svi prepoznatljivi fiktivni proizvođači oružja, od Atlasa do Vladofa, a specijalna novost je oružje koje nosi etiketu Childern of the Vault. Naime, ovi komadi oružja nemaju ograničenje u municiji (sem ukupne zalihe u vašem rancu), ali ako neprestano pucate, mogu da se pregreju. Na prvom stepenu pregrevanja dobićete simpatičnu animaciju hlađenja oružja pištoljem na vodu, ali na drugom sledi kvarenje oružja koje zahteva terensku popravku (što je duže od zamene šaržera klasičnog oružja). Srećom, šarolikost naoružanja ne znači da ćete morati da čekate godinama na oružje čija nasumična kombinacija modifikatora ima smisla i uspeha u borbenim okolnostima, ali znači da je neophodno da neprestano tražite bolje i moćnije pucaljke jer se lako može desiti da, u želji da gurate misije koje odmotavaju glavnu priču, „udarite u zid” u vidu bossa kog ne možete da savladate. Tada je neophodno da se vratite i farmujete još oružja dok ne naiđete na nekoliko moćnih komada koji pretvaraju donedavno nepremostiv okršaj u veoma zabavno iskustvo. Na sreću igrača primoranih da se okrenu farmu u bilo kom trenutku, Borderlands 3 je prepun sporednih misija i dodatnog sadržaja, tako da pukim istraživanjem sveta koji vam je otvoren u datom trenutku i obavljanjem dodatnih zadataka stičete i iskustvo i opremu i znanje o svetu koji vas okružuje, što samo unapređuje atmosferu igre.  | Sa grafičke strane Borderlands 3 izgleda predivno. Kvazi cel-shaded teksture daju igri jedinstveni šmek, a kada akcija krene, sve šljašti od efekata i boja. Zvuk je takođe na visokom nivou kada su u pitanju zvučnih efekti koji prate rad oružja (od realističnog metalnog „štektanja” određenih komada koji liče na nešto relativno stvarno do apsurdnih zvukova fantastičnijih primeraka). Glasovi likova su takođe tradicionalno dobri.Borderlands 3 ne pokušava da uvede revolucionarne promene u žanr koji su njegovi prethodnici postavili na mapu, već nudi igračima pozamašnu količinu zabavnog sadržaja. Za prelazak kampanje biće vam potrebno tridesetak sati, za dostizanje maksimalnog, pedesetog nivoa, sa jednim likom otprilike još toliko, a vreme provedeno u igrinim endgame modovima i planiranim sezonskim enventima može da se meri nedeljama, pa i mesecima. Igra može da se kupi u nekoliko varijanti. Za naslov sa ovako visokom produkcionom vrednošću i količinom sadržaja cena standardne verzije od 60 dolara je opravdana. S druge strane, Deluxe verzija od 80, Super Deluxe od 120 i Season Pass od 50 dolara, ne nude toliko više sadržaja koliko su skuplje. |