TEST PLAY
Children of Morta
Darko MIHOKOVIĆ
1. oktobar 2019.

Tokom vekova bilo je uobičajeno da zanat ostaje u porodici, prenoseći se sa oca na sina, a zatim na njegove potomke. Obično su to bili kovači, mlinari, bačvari... ali nije neobično i da se vojnički poziv prenosio generacijama, sa kolena na koleno. E pa, upoznajte Bergsonove.

Prelepa i kvalitetna igra sa intrigantnom pričom i odličnim naratorom

Children of Morta je pre svega akcioni hack&slash RPG sa roguelite elementima, bez kojih se u poslednjih par godina očigledno ne može, bar što se indie scene tiče. Igra prati Bergsonove, porodicu ratnika skućenih u podnožju svete planine Morte, zakletih da do smrti brane svoj dom od svih neprijatelja. A neprijatelj dolazi, oličen u vidu iskonskog zla, koje će ukaljati duše nevinih stanovnika planine, stvarajući od njih armiju podanika. Otrcana priča, ali u ovom slučaju ispričana na malo drugačiji, dosta upečatljiviji način, gde sve dijaloge zamenjuje empatični glas naratora.

Ovo je porodični RPG - i tema je porodica, a i zamišljen je da se igra u društvu. Jasno se vidi da je Morta pravljena sa namerom da se igra u dvoje, jer simbioza melee i ranged likova prolazi kroz igru kao nož kroz puter. Daleko od toga da ju je nemoguće igrati u solo varijanti, ali je sve lakše i zanimljivije u paru (samo u lokalu jer online co-op nije podržan). Uz nasumično generisane tamnice, ponovni prelazak u slučaju pogibije neće biti tolika gnjavaža, što je jako bitno jer su neuspeli pokušaji osnova napretka kroz igru. Pored stečenog novca i iskustva, preko potrebnih za razvoj i jačanje likova, gotovo svakom pogibijom otvarate novi list sage o Morti. Bilo da je u pitanju susret sa nekom osobom ili pronalazak predmeta od značaja za dalji razvoj priče, otvaranje nove sobe u domu Bergsonovih ili novopridošlica u družinu, gotovo sa svakim silaskom u tamnice igra će vam ponuditi, makar i najsitnije, ali ipak drugačije iskustvo igranja istog nivoa.

Glava porodice Džon je klasičan paladin sa štitom i mačem solidnog dometa, njegova sestra Linda je vrsan strelac, ćerkica Lusi je vatreni mag, a sin Kevin je arhetip roguea sa dva bodeža. Tu je još i Džonov brat Mark, specijalizovan za borbu golim rukama, i rođak Džoi, koji sa ogromnom macolom glumi varvarina. Na početku su dostupni samo Džon i Linda, a ostale ćete jednostavno otključati igranjem, što je u ovom slučaju eufemizam za konstantno umiranje. Umiranjem, tačnije sakupljanjem iskustva, otključavate i nove vrste napada, te jačate karakteristike dotičnog lika, ali i porodice u celini. Drvce veština nije naročito razgranato, tako da nema govora o specifičnim bildovima.

Lutajući nivoima, naići ćete na obeliske koji daju kratkotrajni boost (sećamo ih se iz Diabla) i odaje u kojima se nalaze moćne amajlije i relikvije, nudeći različite pasivne i aktivne bonuse. Dok je broj pasivnih bonusa neograničen, postoji samo jedan slot za aktivne i to sa poprilično dugim cooldownom. Katkada se ove stvarčice kriju iza mini-igara poput ponga, arene sa nekoliko talasa protivnika ili igre memorije. Iza ubijenih neprijatelja uglavnom ostaju zlatnici, valuta neophodna za šoping u ujka Benovoj radionici, gde kupujete unapređenja (jačina oružja, oklop, brzina kretanja...) za celu porodicu. Daleko ređi su kristali, koji služe za otvaranje specijalnih škrinja i, još bitnije, kupovinu zgodnih stvarčica neposredno pre boss obračuna.

Children of Morta je kvalitetna igra, sistem poluga i zupčanika vešto uklopljen u skoro savršen mehanizam, sa prelepim, ručno crtanim pozadinama koje izgledaju kao neko impresionističko ulje na platnu, te intrigantnom pričom i naratorom koji slobodno može da izađe na crtu Loganu Kaningemu iz Bastiona. Međutim, kasno Marko na Kosovo stiže. Tokom pet godina razvoja igre pojavilo se mnogo rivala sličnog koncepta koji funkcionišu podjednako dobro, ako ne i bolje. Sa takvom konkurencijom nije dovoljno biti samo dobar, nego izvanredan, da bi se postigao zapažen uspeh. Ako zanemarimo audio-vizuelni doživljaj, koji će nakon početnog oduševljenja ubrzo izbledeti, Children of Morta to jednostavno ne poseduje.


Potrebno:
Dvojezgarni procesor na 2,8 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon R7 370, 2 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Četvorojezgarni procesor na 3,2 GHz, 8 GB RAM, GeForce 960 / AMD RX570, 4 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Ova igra je:
Akcioni hack&slash RPG sa roguelite elementima.
Platforma:
Windows, Mac OS, PS4, Xbox One, Switch
Veličina:
2 GB
Studio:
Dead Mage
Izdavač:
11 bit Studios
Adresa:
childrenofmorta .com
Pegi:
12
77
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama