Sins of a Solar Empire: Rebellion | Godine prolaze, jedno mišljenje se solidifikuje: Sins of a Solar Empire je definitivna 4X igra. Master of Orion, Ascendancy i drugi naslovi iz raspusne mladosti su legendarni i u porfir odeveni, ali ovaj mladi vagabund u tenisicama je jači i pametniji. U sukobu nostalgije za „srećnim vremenima i igrama kakve se više ne prave” i novotarijama koje percipiramo kao komercijalne uzurpatore, nostalgija pobeđuje u 99,99 odsto slučajeva. Ne i u ovom.Sins of a Solar Empire: Rebellion je treća ekspanzija za osnovnu igru, koja dolazi u standalone formi i objedinjuje oba prethodna dodatka (Entrenchment i Diplomacy), što je i sa sadržinske (pored konceptualne) strane čini definitivnim svemirsko-strateškim, imperijalno-upravljačkim naslovom. Novine koje donosi su mnogobrojne, a najveća se tiče cepanja svake pojedinačne frakcije (TEC, Vasari i Advent) na lojaliste i pobunjenike. Ovim se ne dobija „pravih” šest frakcija jer se podvrste u okviru jedne razlikuju samo do određene mere, ali time ipak dobijate nekoliko značajnih gameplay varijacija, naročito u multiplayeru. Rebellion donosi i nove klase brodova, kao i po jedan sveži primerak kapitalnog broda po frakciji. Najremarkabilnija nova plovila su brodovi klase Titan, od kojih svaka imperija može da ima samo jedan. Nalik na pokretnu Zvezdu smrti, Titan je u stanju da smlavi ešalone protivnika, pogotovo ako dejstvuje u sastavu veće flote, popunjene zdravom mešavinom kapitalaca, krstarica, fregata i korveta (još jedna novina u borbenom arsenalu svake frakcije). Pored borbenih, Rebellion donosi i izmene i dopune istraživačkog i diplomatskog modula. Mogućnost direktne saradnje sa piratima i njihovo angažovanje za napad na tačno određene sisteme protivničkih frakcija predstavljaju važan faktor za svaku imperiju koja ratuje na više frontova istovremeno. Naposletku, tu je i unapređeni grafički engine, koji donosi još jedan dodatni nivo detalja, vidljiv pri većim nivoima zuma. Sins of a Solar Empire oduvek je bila igra u kojoj je ekstremno lako napraviti epohalan svemirsko-borbeni screenshot, ali engine unapređenja iz Rebelliona taj potencijal podižu na superwallpaper nivo. Ako ste ikada sanjali o tome da postanete SF ilustrator kalibra Krisa Fosa, a niste imali talenta, sada imate Rebellion. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |