TEST PLAY<>
072012<><>

Superbrothers: Sword & Sworcery EP

Mitopoetična psihokosmologija u ezoteričnoj konstelaciji faktora ima geometriju prozaično neopisivog, što je čini paradigmom kriptozoološkog fenomena.

Nestandardna avantura.

Nadamo se da niste pokušavali da prevedete prethodnu rečenicu jer je ona u potpunosti besmislena (sorry about that). Sword & Sworcery ipak ima smisla, iako u početku deluje podjednako kriptično kao početak ovog teksta. A možda smo samo našli smisao tamo gde ga nema, kao što bi nesumnjivo učinili mnogi kritičari kad bismo našu rečenicu ubacili u neku umetnost. O čemu se ovde u stvari radi?

Sword & Sworcery je nestandardna avantura koja ima malobrojne zagonetke i još manje borbe, ali koja se pre svega zasniva na istraživanju, praćenju apstraktne radnje i uživljavanju u nadrealnu, ali ne i mračnu atmosferu priče. U ovom opisu pozabavićemo se PC verzijom igre, koja se na telefonima pojavila pre više od godinu dana. U pitanju je saradnja između Superbrothersa, koji su poznati kao tvorci igračkog manifesta „Less Talk More Rock”, razvojnog tima Capybara (Clash of Heroes) i Džima Gatrija, kanadskog rok muzičara (odatle ono EP iz naslova).

Metaforična priča igre je minimalistički podređena atmosferi, ali svejedno ima zaplet u četiri čina, lepu poentu i uverljive likove. Radnja prati enigmatičnu ratnicu, takoreći ženskog mikro Isusa, koji mora da pobedi drevno zlo. To je priča sa mnogo simbolike, svojevrsna narativna zagonetka. Iako smo joj oduzeli malo poena zbog toga što se sa ovakvim zapletom čovek teško identifikuje i zato što maltene nema glasova, radnja je veoma lepo komponovana. Možda se najlepši deo priče tiče visprenog, vrcavog, ali istovremeno ozbiljnog stila kojim je igra pisana.

Takav stil dosta utiče i na atmosferu, koju grade i izvanredna pixel-art grafika i povremeno ambijentalna, ali uvek atmosferična muzika Džima Gatrija. Ako pročitate „Less Talk More Rock”, videćete da autori zastupaju stav da igračima treba ponuditi što manje konkretnog, a što više neodređenog, i tako dozvoliti umu da odluta gde hoće. Sword & Sworcery u tome u potpunosti uspeva. To nije prazna igra, ali u njoj ima mnogo toga praznog. S druge strane, autor ovih redova, kao racionalno biće kakvo jeste, u ovoj igri je pronašao i mnogo hrane za mozak. Uostalom, njeni autori pod izrazom sworcery podrazumevaju razmišljanje van duhovne kutije. Sword & Sworcery nije style over substance niti je substance over style. Sword & Sworcery je substance AND style. I to je otprilike najveći kompliment koji možemo uputiti ovoj igri.

Aleksandar ĐURIĆ

 
Max Payne 3
Alan Wake’s: American Nightmare
Superbrothers: Sword & Sworcery EP
Šta mislite o ovom tekstu?
The Dream Machine: Chapters 1, 2 & 3
Game of Thrones
Insanely Twisted Shadow Planet
A Valley Without Wind
Iron Front: Liberation 1944
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Krater
Squids
Kerbal Space Program
Dead Hungry Diner
Shadows on the Vatican: Act I: Greed
Aerofly FS
The Journey Down: Chapter One
Alien Zombie Megadeath
Lair of the Evildoer
Vertex Dispenser

Platforma:
PC, iOS
Potrebno:
Pentium 4 / 2,8 GHz, 1 GB RAM-a, kartica sa 128 MB VRAM-a
Poželjno:
2 GB RAM-a
Veličina:
433 MB
Adresa:
www .swordandsworcery .com

91
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera