TEST PLAY<>
072012<><>

A Valley Without Wind

Ako u akademske svrhe na trenutak ostavimo po strani nezapamćen komercijalni uspeh koji je postigao Minecraft, možemo da se koncentrišemo na njegov značaj za industriju. Jedna od najvećih usluga koju je ovaj naslov učinio drugim dizajnerima je ukazivanje na to da igrači naprosto vape za istraživanjem. Dajte nam prostran i nepoznat svet bez veštačkih granica i bićemo bar delimično zadovoljni. Dajte nam pride i mogućnost da u tom svetu stvaramo, da ga makar malo oblikujemo i bićemo beskrajno zahvalni. Ljudi iz tima Arcen Games, poznatog po igri AI War, dočekali su ovo saznanje raširenih ruku, sa smeškom na licu. A Valley Without Wind je njihova vizija igre bez granica.

Jedna vizija igre bez granica.

Priča je jednostavna i naizgled prepuna klišea. Zli Overlord seje strah svetom Environa, a igrač preuzima ulogu Izabranog, koji će svojim delima doliti ulje na vatru napretka i suprotstaviti se tiraninu kada za to dođe vreme. Uprkos ovom krajnje uobičajenom predlošku, svet je slojevit a njegova istorija dalekosežna, te pruža utisak svežine. Način na koji okruženje pripoveda priču, kroz nadgrobne spomenike, spise i postavke, znatno je zanimljiviji od direktne ekspozicije.

A Valley Without Wind najlakše bi bilo okarakterisati kao 2D platformer sa mnogo RPG elemenata. U srži igre leže dve mehaničke faze – istraživanje i izgradnja. Tokom prve igrač otkriva svet, bori se sa agresivnim protivnicima i sakuplja resurse. Materijali pribavljeni tim putem koriste se za unapređivanje rodne naseobine, bilo da je reč o ulaganju u građevine koje poboljšavaju kvalitet života ili otvaraju mesta za nove doseljenike. Resursi se takođe koriste i za stvaranje i ojačavanje magija, te izradu predmeta koji pomažu pri istraživanju (kao što su drvene platforme).

Borba u potpunosti zavisi od magija. Najviše ćete ulagati u ofanzivne magije dalekog dometa, premda one nisu jedine. Dok su ofanzivne magije neophodne bez obzira na orijentaciju, ostale su izborne – poboljšavaju učinak u borbi, olakšavaju istraživanje itd. Sukobi donose kamenje koje se koristi za ovladavanje veštinama, a granica do koje ih je moguće unapređivati srazmerna je broju ubistava. Smrt je uobičajena, a jedina posledica koju nosi je gubitak iskustvenih poena, dok prikupljeni predmeti, resursi i magije ostaju netaknuti.

Verovatno je jedina mana igre njena nepristupačnost. Iako je moguće uskočiti u igru i snaći se sa osnovama bez problema, jedini način da se nauče naprednije tehnike i detalji je besomučno čitanje. Iako mi ovo ne smatramo velikim problemom, sigurno je da neko hoće.

A Valley Without Wind pruža nebrojene sate zabave u složenom svetu krcatom sadržajem. Ako ste željni zavirivanja po brojnim kutkovima i neizbežne borbe sa raznovrsnim monstrumima koju ona povlači za sobom, pružite joj šansu.

Pavle ĐORĐEVIĆ

 
Max Payne 3
Alan Wake’s: American Nightmare
Superbrothers: Sword & Sworcery EP
The Dream Machine: Chapters 1, 2 & 3
Game of Thrones
Insanely Twisted Shadow Planet
A Valley Without Wind
Šta mislite o ovom tekstu?
Iron Front: Liberation 1944
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Krater
Squids
Kerbal Space Program
Dead Hungry Diner
Shadows on the Vatican: Act I: Greed
Aerofly FS
The Journey Down: Chapter One
Alien Zombie Megadeath
Lair of the Evildoer
Vertex Dispenser

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel P4/ 1,6 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia 7600 ili ATI X1600
Poželjno:
Intel C2D 1,5 GHz ili AMD ekvivalent, 3 GB RAM-a, nVidia 8600 ili ATI HD 3650
Veličina:
400 MB
Adresa:
www .arcengames .com

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera