Warlock: Master of the Arcane | Vidi ti malog Majestyja, dobio je već drugi spinoff, solidniji i igriviji od metiljavog tower defencea (Defenders of Ardania). Warlock: Master of the Arcane je strategija koja u najvećoj meri podseća na neki fantasy mod za Civilization V, sa zaista minimalnim detaljima koji vuku poreklo od Age of Wondersa. U diskusijama vezanim za igru često se pominje i slavniji i besmertniji Master of Magic, što je možda OK ako se o njemu govori kao o legendarnom izvoru inspiracije za mešanje magije i RPG-a, a ne kao o modli iz koje je pljucnut Warlock. I Civ V i Warlock su, paradoksalno, suviše jednostavni i gotovo kežual narodni u poređenju sa fabuloznom Microproseovom hard-core zverinom iz 1995. Pošto se, na našu gigažalost, takve igre više ne prave, moramo se zadovoljiti njihovim metadon ekvivalentima.Bestijarij u igri je obiman. |
Ako ste dovoljno zaludni da vas zanima tajmlajn mitologije u Ardaniji, biće vam drago da saznate da je nit virtuelne (i)storije neprekinuta, uz tek poneku nelogičnost. Kraljevsko veličanstvo koje ste vodili u Majestyju 2 i ekspanzijama, zajedno sa armijom i savetnikom koji imitira Šona Konerija, iščezlo je prilikom ekspedicije na severne teritorije (kušajte Majesty: Northern Expansion za platformu Android i saznajte više o tome), što zemlju ostavlja na milost i nemilost sujetnim, vlastoljubivim magovima. Umesto raspisivanja izbora i milovanja ovaca pred kamerama, magovi su jedan drugog uhvatili za vratove i potegli štapove, sevajući fajerbolsima... Izbor između predefinisanog ili custom maga, izbor veličine i oblika sveta, podešavanje nekoliko drugih parametara i tu smo, igra je počela. Mapa je klasično heksagonalno saće sa varijabilnim terenom koji daje borbene modifikatore i ekonomske bonuse, sa vodenim površinama i svim ostalim što smo imali u Civilizaciji V. Warlock deli sa poslednjom iteracijom Mejerove ultrastrategije i kompletan borbeni modul igre (jedna jedinica na jednom polju, izbor jednog od tri bonusa po „dingu” nivoa itd.), ali od Age of Wondersa (i Master of Magica) pozajmljuje sistem strateškog bacanja čini. Ključ za jaku vojsku je stabilna ekonomija (obilje hrane i novca), dok su resursi kao što su mana i intenzitet istraživanja esencijalni za magijski aspekt igre (raspoloživost spellova i njihovo korišćenje). Optimizacija osvojenih gradova i kreiranje novih na mestima pored unikatnih resursa ekstremno su važni.Strategija koja u najvećoj meri podseća na neki fantasy mod za Civilization V. |
Bestijarij u igri je obiman. Postoje skoro sve jedinice, manje i velike zveri koje smo videli u dva nastavka Majestyja. Obilje jedinica podrazumeva da odnos snaga nije izbalansiran, da su neke hendikepirane a druge znatno bolje od cene i iznosa upkeepa, ali za igru koja nema ambicije za planetarnom dominacijom to je sasvim u redu. U igri postoje četiri uslova za pobedu: svoje oponente možete zgaziti brutalnom silom, osvojiti im gradove i uništiti armije, što je opcija za koju će se sigurno odlučiti najveći procenat igrača; možete pobediti ako do kraja istražite sve magijske grane, pa uspešno iščarate specijalni „Unity” spell; treći način za uspostavljanje dominacije je kontrola nad svim svetim mestima (Holy Grounds) u igri, dok je četvrti ubistvo božanskog Avatara, što je najzanimljiviji način, ali ga je najteže sprovesti. Dotični Avatar će se „spawnovati” ako sa bilo kojim božanstvom u igri (Krypta, Dauros, Helia...) dostignete „Hated” status, što je moguće izvesti samo u duuugim partijama, permanentnim izvrdavanjem questova koje dobijate od njih, usled čega dobijate penale na reputaciju. Njegovo ovaploćenje je samo prvi deo posla, dok se drugi, teži, svodi na pokušaj likvidacije.Igri nedostaje istinski impresivnih spellova koji bi imali uticaj na krajolik ili krupnije događaje. |
Šta zameramo Warlocku? Kada se sagleda kroz masivnu prizmu Master of Magica, igri nedostaje istinski impresivnih spellova koji bi imali uticaja na predeo ili krupnije elemente od boostovanja žetve u gradu, bacanja vatrene lopte na oponentske snage ili teleportacije jedinica. Protivnički AI je suviše pasivan čak i na višim nivoima težine, na kojima vam umesto lukavijeg protivnika slede standardni borbeno-ekonomski penali, dok će protivnik uživati u ekvivalentnim bonusima. Diplomatski modul u igri takođe je polunepostojeći i polupan, i svodi se na mogućnost stvaranja i rasturanja alijanse i ugovora o nenapadanju. Gro interakcija sa vašim rivalima svešće se na „daj X zlatnika”, na šta vaš odgovor može biti: „OK, platiću” ili „Ne, zaratićemo”. Toliko o suptilnosti i finesama... Stvar koja najviše nervira, i koja bi realno trebalo da bude primarni issue za prvi patch jesu mirovne ponude protivnika sateranih uza zid, kojima će vas spamovati u svakom potezu dok ih konačno ne dokrajčite. Warlock: Master of the Arcane zaslužuje jaku šesticu ili mršavu sedmicu, a mi ćemo ga bestowovati opcijom B jer nam je simpatičan. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |

...još jedno mišljenje | Nova igra smeštena u magični svet Ardanije najlakše se može opisati kao „Civilizacija lajt” i u suštini je veoma slična Mejerovom čedu, sa znatno pojednostavljenim elementima, ali gotovo jednako zaraznim gameplayom. Iako je napravljena da bude jednako zanimljiva veteranima, ali i početnicima u žanru zbog olakšane organizacije poteza, igra pati od nedostatka brojnih informacija, na primer – koliko će koji tip terena uticati na kretanje, koje magije uslovljavaju razvoj moćnijih (ne postoji tech-tree), a zaista smeta nedostatak bilo kakve enciklopedije sa listom stvorenja i građevina iz igre, naročito kada se uzme u obzir to da svaku jedinicu prati pozadinska priča. Da ne bude zabune, Warlock je i u ovom stanju vrlo zabavna igra, a developeri su obećali brojne ispravke i unapređenja (predloge možete slati preko zvaničnog foruma igre). | Bojan JOVANOVIĆ |
|

...još jedno mišljenje | Warlock: Master of The Arcane je fokusirano ratna igra. Ne dajte da vas slike cvetajućih gradova zavaraju – utvrde služe isključivo kao porodilišta za jedinice. Suštinu igre čine sukobi sa okruženjem, nomadskim protivnicima i drugim čarobnjacima. Sve drugo je podređeno njima – širenje gradova omogućava kupovinu novih i/ili boljih jedinica, a razvoj magija direktno pomaže vojnike na bojnom polju. Grananja pri unapređivanju vojske garantuju raznovrsnost, te dozvoljavaju često vraćanje igri. Manjak objašnjenja može da predstavlja problem, ali igra je prilično intuitivna. Šlag na tortu je vedra atmosfera, od koje mnoga dela epske fantastike danas zaziru. Warlock neće zameniti Masters of Magic ili Age of Wonders, ali im je svakako dostojan naslednik. | Pavle ĐORĐEVIĆ |
|

Platforma: | PC | Potrebno: | Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 240 GT | Poželjno: | Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce 460 GTX | Veličina: | 680 MB | Adresa: | www .warlockmasterofthearcane .com |
|

|