TEST PLAY<>
062012<><>

Risen 2: Dark Waters

Na sveopšte iznenađenje, natezanje Gothic-Risen konopca između JoWooD-a i Piranha Bytesa otišlo je u potpuno neočekivanom smeru. Smoreni valjda od upornog pokušavanja da naprave Gothic dostojan slavnih korena za novo doba, „pirane” su rešile da spuste loptu i da nastavak ogrnu u potpuno novo ruho, zadržavajući pritom većinu stvari koje su od originalne igre načinile unikatnog predstavnika akcionog RPG žanra.

Risen 2 bogat je prilično interesantnim likovima, i sporadično ćete uživati u zaista sjajno napisanim i duhovitim dijalozima.

Priča o četiri malerozna piratska kapetana koji su probudili drevno zlo u vidu morske veštice Mare nakon naizgled rutinskog pljačkanja drevnog hrama čini okosnicu događaja koji će uslediti u godinama nakon završetka prvog Risena. Kraken, titani i druge gadosti iz mračnih okeanskih dubina počinju da opsedaju vode južnih mora, a na starom, bezimenom liscu iz prvog dela je da stane na rep (pipke) pomenutoj morskoj veštici i njenim legijama, koji prete da zauvek zbrišu ljudske termite s lica zemlje. S pripovedačke strane, primećuje se da je Risen 2 bogat prilično interesantnim likovima i da ćete sporadično uživati u zaista sjajno napisanim i duhovitim dijalozima (pohvale idu i glavnom liku, koji ne deluje kao komad drveta, već kao opipljiv lik sa svojim šarmom, vrlinama i manama).

Nastavak relativno uspelog keca je, barem u svojim početnim fazama, prilično nemilosrdan prema igraču (što će pravi ljubitelji prethodnih igara znati da cene) i po pitanju težine protivnika i po pitanju krive učenja i razumevanja principa po kojima svet Risena 2 funkcioniše. Osnovna i najuočljivija novina tiče se izdeljenosti gameworlda na nekoliko bitnih, manjih ili većih lokacija (ostrva), za razliku od prepoznatljivog strimujućeg i ogromnog sveta iz prethodnih igara. Iako ćete u početku biti linearno vođeni kroz početnih nekoliko lokacija, nakon sukoba sa prvim baksuznim kapetanom i njegovim titanskim ljubimcem, igra prelazi u full nelinearni mod, u kojem slobodno možete putovati između ostrva i bez ograničenja rešavati questove razbacane uzduž i popreko arhipelaga. Najkorisniji dodatak u igri tiče se markera koji označavaju bitne lokacije na koje se, nakon što ih otkrijete, možete trenutno transportovati, što štedi mnogo vremena i anulira legendarno tabananje terenom.

Najveća zamerka odnosi se na prilično problematičnu borbu, u kojoj prečesto dolazi do pogrešnog biranja protivnika.

Druga velika novina je mogućnost regrutacije lične posade, koja će vas pratiti na putovanjima i koja će (uz neka ograničenja ili na skriptovanim mestima) biti ravnopravan učesnik u borbama. Napredovanje lika profilisano je kroz pet objedinjenih veština (Hladno i Vatreno oružje, Otpornost, Prepredenost i Vudu veštine), koje su dodatno podeljene na 15 konkretnih specijalizacija. Unutar svakog od pet glavnih atributa dodatno je moguće naučiti i konkretne bonuse i perkove, koji vas prate tokom igranja ili se mogu aktivirati u odgovarajućim situacijama. Veštine su u potpunosti prilagođene glavnoj tematici i ikonografiji igre (iz tog razloga su magijske škole zamenjene daleko prikladnijem upražnjavanju vudua), pa tako Risen 2 donosi manipulaciju prilično efikasnim vatrenim oružjem (pištolji, muskete i sačmare), a pojedine interesantne veštine obogaćuju ukupni gameplay novim elementima (upravljanje lopovskim majmunčićem, „lansiranje” papagaja koji ometa neprijatelje, zaposedanje umova, ubadanje vudu luktica i drugo).

Pomenuta težina igranja se, pored same borbe, odnosi i na pasivnije elemente igre. Unapređenje svakog od atributa zahteva investiciju brojčano sve veće količine iskustva (glory poeni), a svaka naknadna specijalizacija ili konkretni perk papreno se plaćaju dragocenim zlatnicima kod mnogobrojnih instruktora i učitelja. To zahteva pažljivu investiciju i razvoj lika, marljivo odrađivanje svakog raspoloživog zadatka ili sporedne aktivnosti, kao i ubijanje svega što se mrda u gustoj vegetaciji tropskih ostrva.

S tehničke strane, stvari stoje dvojako.

Nažalost, kao i u slučaju prethodnih igara, stiče se utisak da autorima očajnički treba nekakva božanska intervencija koja će sve prateće propuste i nedovršenosti pažljivo zakrpiti i ispolirati. Najveća zamerka odnosi se na prilično problematičnu borbu, u kojoj prečesto dolazi do pogrešnog biranja protivnika od strane računara, zatim opaljivanja pištoljem u potpuno suprotnom pravcu i nemogućnosti da izblokirate ili prekinete neprijateljski niz udaraca bez obzira na protivmere koje ste eventualno preduzeli. Sporadični bagovi i zatupljivanja pojedinih questova su očekivani, dok je sistem napredovanja i osvajanja novih veština mogao biti informativniji (često morate da pretpostavite koji ćete skill otključati kupovinom kod učitelja). Uočava se i to da su NPC-ovi sada daleko tolerantniji prema vašim nelegalnim izmotavanjima (provaljivanje u kuće, krađa predmeta, pa čak i nasrtaji na njih), i često će vam davati vremena da svoje neželjeno ponašanje brzo korigujete (ili će naprasno zaboravljati na njih).

S tehničke strane, stvari takođe stoje dvojako. Predivno dočaran ostrvsko-piratski milje podrazumeva odlično urađene vodene površine, uverljivo prelamanje sunčevih zraka kroz krošnje drveća (zaštitni znak i prvog dela), kao i blistave zalaske i izlaske sunca, bujnu i opipljivu tropsku vegetaciju, kao i čitavu lepezu sjajno dočaranih atmosferskih pojava i (ne)prilika (kiša, oluje, smenjivanje dana i noći i slično). S druge strane, više su nego uočljivi problemi sa krezubim senkama, napadnim „cvetanjem” i iscrtavanjem žbunja i drugih elemenata flore kada im se približite, prečestim ponavljanjem i blagim varijacijama modela likova, kao i njihovom krutom i zastarelom animacijom.

Aleksandar DINIĆ

 
Diablo III
The Witcher 2: Assassins of Kings - Enhanced Edition
Offspring Fling
Risen 2: Dark Waters
Šta mislite o ovom tekstu?
Binary Domain
Resident Evil: Operation Raccoon City
UEFA EURO 2012
Street Fighter X Tekken
Confrontation
The Walking Dead: Episode 1 - A New Day
Botanicula
Warlock: Master of the Arcane
Final Cut: Death on the Silver Screen

...još jedno mišljenje
Risen 2: Dark Waters je upravo ono što smo i očekivali od tvrdoglave skupine kao što je Piranha Bytes. S jedne strane, ono što su nekada umeli da urade izuzetno dobro, umeju i dalje. Svet je bogat, živopisan i prepun detalja. Istraživanje ostaje najzabavnija aktivnost a otkriće najveća nagrada. Centralna radnja je samo tapiserija zaheftana za velelepne kulise, a pravo meso scenarija predstavljaju sporedni zadaci i likovi. Početak je surovo težak, a put do zvezda zaista vodi preko trnja. S druge strane, ambiciozni Nemci ništa nisu naučili na prethodnim greškama. Sistem borbe je podjednako aljkav kao i pre deset godina, a mehanički kostur igre robustan i neukrotiv umesto intuitivnog i upotrebljivog. Ljubitelji serijala Gothic osećaće se kao kod kuće ako im ne bude smetala promena okruženja. Ostali će verovatno, kao i sa prethodnim delom, razviti tikove, koji će im donekle pokvariti uživanje u bujnom svetu koji ova igra nudi.
P. ĐORĐEVIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360, PS3
Potrebno:
Pentium Dual Core E2180 / 2 GHz ili AMD Athlon 64 x2 Dual Core 4200+, 2 GB RAM-a, GeForce GT 530 ili Radeon HD 3850
Poželjno:
Core 2 Duo E8400 / 3 GHz ili AMD Athlon II X2 270, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 260 ili Radeon HD 4890
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .risen2 .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera