TEST PLAY<>
052012<><>

Legend of Grimrock

Kako prepoznati kvalitetnog nerda? To je onaj koji na izletu u prirodi najmanje jednom urlikne: „Fus Ro Dah!”, stojeći raskopčane košulje na steni i uživajući u upitnicima iznad obližnjih glava. Kako prepoznati sensei nerda? To je onaj koji radi to isto, ali uz „Zo Kath Ra”.

Grimrock je težak i uopšte nije namenjen igračima koji bi da projezde kroz igru samo da bi videli šta će biti na kraju.

Mitohondrijalna Eva, pramajka i praotac svih modernih RPG-ova u prvom licu, jeste Dungeon Master, nestvarno moderna igra za sanjivu 1987. godinu i zaboravljenu platformu Atari ST računara. Ovaj začetnik žanra, danas poznatog kao dungeon crawler, svojevremeno je portovan i na druge aktuelne platforme (Amiga, PC...), što mu je obezbedilo puštanje korenja u mnoga mlada srca i uzrokovalo mnoge jedinice u osnovnim i srednjim školama. Dungeon Master je igra koja je stvarala podočnjake do zemlje, ali i klesala hard-core avanturiste koji stvaraju tajac kada zakorače u krčmu.

Legend of Grimrock je duhovni naslednik Dungeon Mastera – igra je surova i sirova retro poslastica, u kojoj ćete razbijati glavu i razbijati glave. Od ovog indie naslova nećete dobiti sate in-engine animacija, kompleksne NPC interakcije, ljubavne veze sa članovima družine niti storiju o seljačetu koje spasava kraljevstvo, već minimalistički fokusiran izazov za um i prste, pošteđen svega što ne spada u puko preživljavanje i snalaženje.

Najinteresantniji momenat igre je rešetkasta mehanika kretanja.

Taj spartanski RPG sa minimalnom pričom i maksimalnom potencijom počinje kraćim kolažom, u kojem četvoro kažnjenika dirižablom bivaju transportovani na vrh drevne planine Grimrok, čiji je tamnički lavirinti čine sadističkim ekvivalentom Morije iz „Gospodara prstenova”. Nogom u zadnjicu, straža vas ubacuje u prvi nivo dungeona, automatski vam dodeljući amnestiju, u kojoj ćete uživati ako se živi probijate do izlaza...

Grimrok-planinom vetar šumi-bruji, a kosti avanturista pevaju žalostive pesme... Igra vam nudi dve osnovne kategorije izazova – borbu i zagonetke. Izazov prve ukapiraćete onda kada vas prvi protivnik, džinovski slinavi puž, umlati kao zla pomajka; težinu druge shvatićete onda kada naletite na sobu prepunu prekidača i taster-platformi, čiji se clue za rešavanje nalazi na svitku u nekoj trećoj zaključanoj sobi. Mejk no mistejk, Grimrock je težak i uopšte nije namenjen igračima koji bi da projezde kroz igru samo da bi videli šta će biti na kraju. Rađanje mečke ovde se podrazumeva, pogotovo kada dođete na deveti nivo tamnice čije su zagonetke u stanju da skrše i volju od kovanog titanijuma...

Surova i sirova retro poslastica, u kojoj ćete razbijati glavu i razbijati glave.

Najinteresantniji momenat igre je rešetkasta mehanika kretanja, koja FPS perspektivi u realnom vremenu daje taktički šmek standardno rezervisan za potezne igre. Umesto slobodnog kretanja u prostoru, vaša četvoročlana ekipa skokovito se kreće s jednog na drugo polje, a isti princip važi i za protivnike. Sve melee karakondžule mogu vas napasti samo ako stoje na jednom od četiri polja naspram vašeg, a sličan princip važi i za daljinske oponente (gađaju vas sa distance ako nisu na polju „kosom” u odnosu na vas). Zvuči konfuzno ovako na papiru, ali je ultrajednostavno kada zasednete za WSAD + miš. Kada se malo naviknete na mehaniku borbe, shvatićete da se uz malo sreće, refleksa i manevarskog prostora čak i najglavatiji trol dâ lako umlatiti veštim strejfovanjem.

Na početku igre svoj četvoročlani party možete kreirati po želji, a možete odabrati i balansiranu, predefinisanu ekipu, koja se sastoji od dva ratnika, jedne lopovice i jednog maga. Šta god da radite, morate imati u vidu to da je prostorni raspored članova ekipe veoma bitan – u prvom redu poželjno je imati warriore, koji će igrati ulogu tenka, dok će drugi biti rezervisan za daljinski DPS. Bear in mind da vam igra dozvoljava da započnete igru bez maga u družini, što će vas onemogućiti da je kompletirate, jer nekoliko puzzlea zahteva bacanje tačno određenog spella. Uopšte uzev, igra ima radikalno surov pristup prema početnicima. Osim glavnih crta akcione mehanike, u kratkom tutorijalu ne objašnjava vam bukvalno ništa drugo, već vam ostavlja da sami čupate fragmente znanja sistemom pokušaja i grešaka.

Pored rešavanja kompleksnih terenskih zagonetaka, najčešće vezanih za otvaranje prolaza za dalje napredovanje, veliki procenat izazova leži i u navigaciji kroz lavirinte kamenih hodnika. Po defaultu, igra vam automatski mapira tamnice i lagume u koje ste makar jednom zakoračili, ali ako želite, možete igrati i bez toga – ako na početnim postavkama čekirate „Old school mode”, pripremite se na ručno crtanje dungeon mapa kao u starim danima. Ovo, iz očiglednih razloga, preporučujemo samo mazohistima.

Osvežavajuće težak i razbuđujuće izazovan, Legend of Grimrock je jedan od onih naslova koji se moraju odigrati, ako ni zbog čega drugog, onda zbog opšte kulture i sticanja slike o pravom, old skul balansu između izazova i nagrade.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Legend of Grimrock
Šta mislite o ovom tekstu?
Ridge Racer: Unbounded
Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai
Scarygirl
Captain Morgane and the Golden Turtle
Tropico 4: Modern Times
Wing Commander Saga: The Darkest Dawn
Shoot Many Robots
J.U.L.I.A.
Yesterday
Lone Survivor

...još jedno mišljenje
Retke su situacije da lovorikama možemo okititi igru koja je očigledna i besramna kopija, u ovom slučaju više od dvadeset godina starog kultnog hita Eye of the Beholder. Međutim, pošto se malo koji igrač danas seća ovog naslova, a ništa slično se nije pojavilo na sceni već godinama, Legend of Grimrock zaslužuje sve simpatije i pohvale koje ga prate. Na kraju krajeva, možemo to i ovako da postavimo – ko bi od starih fanova odbio da odigra Eye of the Beholder u visokoj rezoluciji?
Viktor POPOVIĆ

...još jedno mišljenje
Legend of Grimrock podseća na jednu od onih čokolada koje su nam obeležile detinjstvo, a više se ne proizvode. Dolazi u naizgled jednostavnom pakovanju – bez složene priče, trgovaca, naseljenih mesta i mnoštva sporednih zadataka, kao i bez neonkama označenih grananja ili živahnih animacija nabujalih delova tela, koji služe da privuku bubuljičave mladiće. Međutim, svaki je zalogaj sladak i predstavlja poslasticu za um ispošćenog roleplay igrača, koji je na pravi dungeon crawler čekao decenijama. Mračna dubina planine Grimrok odvojiće igrače od pozera svojim zanimljivim zagonetkama; presudiće neiskusnima i plašljivima kada se prvi put pogase baklje i ostanu samo sablasni odjeci u tami. Izludeće posvećene, jer neće moći da krenu dalje dok ne pipnu svaki kamen, radujući se skrivenim prolazima kao mala deca. Čar igre ne leži u njenoj jednostavnoj mehanici, već upravo u zaboravljenoj atmosferi, kakvu samo igre ove vrste mogu da pruže – naravno ako su dobro napravljene. Grimrock je odlična igra i nema razloga da je ne probate čak i ako ste se rodili prekasno da biste uživali u njenim direktnim uzorima.
Nikola BULJ

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel DualCore / 2 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 7600 ili Radeon X1600
Poželjno:
Intel Core2Quad / 2,66 GHz ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce 8800 ili Radeon HD2900
Veličina:
oko 500 MB, download
Adresa:
www .grimrock .net

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera