TEST PLAY<>
062012<><>

Binary Domain

Japanska igra tematski slična „Blejdraneru”? Zvuči kao dobar recept za dobijanje katastrofe na planu naracije, zar ne? I mi smo tako mislili, no ovog puta smo se prevarili – ne samo da je Binary Domain pošteđen patetike, melodrame, zapleta i filozofiranja na nivou osnovnoškolca, kao i protagonista kojima poželite da izručite kantu za smeće na glavu, već je pred nama igra koja je zapravo kul. Nije u pitanju nespretno ili isforsirano ciljanje zapadnog tržišta: da nismo unapred znali, možda ne bismo ni pogodili da dolazi sa Dalekog istoka, sem eventualno po dizajnu pojedinih protivnika i po jednom ženskom liku.

Uzbudljiv akcioni triler, sa naglaskom na duhovitim dijalozima i prosipanju dobrih fazona.

Milje Binary Domaina je 21. vek, u kojem je došlo do podizanja nivoa mora, posledičnog uništenja većine velikih gradova, oslanjanja na robotsku radnu snagu za podizanje novih, i stroge zabrane proizvodnje robota koji izgledaju kao ljudska bića. Jedan takav robot, koji je celog života mislio da je čovek, pokušava ubistvo čelnika američke robotičke korporacije, misleći da je on njegov tvorac. Tu na scenu stupate vi, preuzimajući ulogu Dena Maršala, pripadnika Rust Crewa, međunarodne specijalne jedinice koja dobija zadatak da uhapsi i privede japanskog robotičara osumnjičenog za proizvodnju ovih zabranjenih modela. Iako među likovima ima nekoliko stereotipa, priča, a pogotovo dijalozi (dati putem mnoštva filmića urađenih u endžinu igre, kao i putem obilja bantera u toku akcije) sasvim su solidni, s tim što nemaju neku veću dubinu. Binary Domain nema ozbiljnost i mračniji ton Deus Exa, već je više osmišljen kao uzbudljiv akcioni triler sa naglaskom na duhovitim dijalozima i prosipanju dobrih fazona, i na tom polju zna da zasija.

Binary Domain je cover pucačina u trećem licu, sa mogućnošću izdavanja rudimentarnih naređenja saborcima, kao i sa nekoliko dodatnih elemenata koji ga pomalo diferenciraju od sličnih naslova. Krećući se od zaklona do zaklona kroz šest poglavlja podeljenih na 23 nivoa, prošetaćete se tokijskom branom, gradskim ulicama, kanalizacijom, krovovima zgrada, vozom, fabrikama i drugim okruženjima, ostavljajući za sobom planine onesposobljenih robota (neki prodavac starog gvožđa mogao bi dobro da zaradi skupljajući za vama). Jedna od glavnih vrlina igre je brz „pacing”, bez veštačkog rastezanja nivoa, i sa trudom uloženim da se u dizajn misija unese raznovrsnost – tu su deonica sa vožnjom vodenog skutera, automobilska potera sa otvaranjem vatre na vaše progonioce, pentranje po krovu voza u pokretu, kao i zanimljive boss bitke.

Binary Domain je pošteđen patetike, melodrame, zapleta i filozofiranja na nivou osnovnoškolca.

Separatna detekcija oštećenja različitih delova tela protivnika čini pucački gameplay zabavnijim nego što bi inače bio. Obezglavljivanje robota sa nekoliko headshotova rezultuje njihovim okretanjem protiv svojih saveznika, dok ih uništavanje nogu sprečava u trčanju naokolo i jurišanju na vas, mada oni neće dozvoliti da ih to obeshrabri i puzaće prema vama poput T-101 u prvom „Terminatoru”. Slanjem protivnika u robotsku Valhalu stičete novac, koji koristite za kupovinu veština (dodatno zdravlje, veća otpornost na štetu, brža promena šaržera itd.) i za nadogradnju oružja (brzina paljbe, preciznost, domet itd.).

Jedan od dodatnih „fičera” koji je korišćen za udaranje u marketinške tikve jesu glasovne kontrole. Pored izdavanja jednostavnih naređenja članovima vašeg tima (otvaranje vatre, juriš, regrupisanje i drugo), glasovne komande se koriste i za biranje dijaloških opcija, kako tokom borbi tako i van njih. Na primer, vaš saborac će predložiti da se on koncentriše na protivnike koji nadiru s desne strane a vi na one s leve, na šta vi možete u mikrofon odrezati „affirmative” ili „negative”. To vam može biti zanimljivo neko vreme, u slučaju da radi kako treba. Mi smo često morali da ponavljamo komande više puta kako bi bile prepoznate, a ponekad su naši saborci tumačili zvuke eksplozija i pucnjave kao glas i tako izvršavali neke misteriozne komande koje im nismo izdali. Pogled na Internet pokazao je da je većina igrača imala slična iskustva. Ako se prepoznavanje glasa pokaže nepouzdanim ili ako vam jednostavno dosadi dranje u mikrofon, iste komande možete izdavati i preko prečica na tastaturi. U svakom slučaju, autori su zaslužili pohvalu za trud.

Glasovne komande ne rade uvek kako bi trebalo.

Još jedna novo-stara ideja je sistem poverenja saboraca, nalik na influence i loyalty sisteme u RPG-ovima Obsidiana i Biowarea. Svako iz vašeg rastućeg poola saputnika ima skalu poverenja, koja se dopunjava ili prazni u zavisnosti od vaših postupaka – briljiranje u borbi, tamanjenje neprijatelja kao muva, uspešno izvršavanje taktike sa kojom ste se složili, lečenje ranjenog saborca medkitom, izricanje mišljenja sa kojima se oni slažu i slično podižu nivo poverenja. S druge strane, suprotnosti ovim akcijama, na primer neefikasnost u borbi i „prijateljska vatra”, obaraju ga. Nivo poverenja, pored uticanja na spremnost s kojom će lik izvršavati naređenja i na frekventnost kojom će predlagati taktike i inicirati dijaloge, takođe ima za posledicu i drugačije akcije nekih od njih u kritičnim momentima priče.

Pored osmočasovne kampanje, na raspolaganju vam je i kompetitivni multiplayer, koji donosi varijacije na temu uobičajenih modova kao što su Capture The Flag i Deathmatch, kao i co-op mod Invasion, urađen po uzoru na Horde iz Gears of Wara.

Branislav GAGIĆ

 
Diablo III
The Witcher 2: Assassins of Kings - Enhanced Edition
Offspring Fling
Risen 2: Dark Waters
Binary Domain
Šta mislite o ovom tekstu?
Resident Evil: Operation Raccoon City
UEFA EURO 2012
Street Fighter X Tekken
Confrontation
The Walking Dead: Episode 1 - A New Day
Botanicula
Warlock: Master of the Arcane
Final Cut: Death on the Silver Screen

...još jedno mišljenje
Kad se Binary Domain tek pojavio, maltene nije ni bio igriv, i to prvenstveno zbog loših kontrola. Situacija je u određenoj meri sanirana izlaskom prvog apdejta. Međutim, igra je i dalje dosta neudobna. Napucavanje, srž igre, u početku je zanimljivo i zabavno, ali vrlo brzo postaje vrlo repetitivno. Priča kao priča je povremeno solidna, ali je u globalu jedan veliki dežavi, i s te strane nas je igra podsetila na novi Syndicate. Binary Domain nije toliko loš izbor ako volite „kaver šutere”, ali takođe nije ni nešto što ima potencijala da vam svojom genijalnošću izmami osmeh. Gledano s te strane, možda smo nepovratno protraćili desetak sati koje više nikada nećemo dobiti nazad...
Aleksandar ĐURIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360, Playstation 3
Potrebno:
Intel Core 2 Duo / 2,66 GHz ili AMD ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce GT 220 ili Radeon HD 2600 XT 512 MB
Poželjno:
Intel Core i5 / 2,66 GHz ili ili AMD ekvivalent, 3 GB RAM-a, GeForce GTX 460 ili Radeon HD 5750 1 GB
Veličina:
8 GB (za instalaciju)
Adresa:
www .binarydomaingame .com

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera