Capcom nije jedna od onih firmi koje baš mogu da se pohvale povećanjem ugleda među fanovima, barem kada su borilačke igre u pitanju. Čini se da nema kraja nekorektnoj politici prema kupcima koju ova firma vodi. Posle prilično lošeg izdanja igre Resident Evil: Operation Racoon City i bagovite varijante igre Street Fighter Arcade Edition koja je izašla za PC, dolazi nam takođe bagoviti Street Fighter X Tekken.Sistem gemova može biti poprilično zabavan, i naše je mišljenje da mu treba dati šansu. |
Da se razumemo, daleko od toga da je ovo loša igra. Realno je da mnogo više podseća na Street Fighter nego na Tekken, tako da će se okoreli Tekken igrači koji nisu ljubitelji Street Fightera verovatno razočarati u Namco što je dozvolio da borci Tekkena budu „prodati” Capcomu. S druge strane, oni koji su ljubitelji Tekken boraca a ne enginea sigurno će se dobro zabaviti, jer je igra zanimljiva. Igra se po principu dva na dva, gde igrači biraju između 19 Street Fighter i 19 Tekken boraca. Kombinacije nisu ograničene a princip borbe je drugačiji od onog na koji smo navikli. Naime, ako u ovoj igri jedan borac ostane bez energije, drugi neće uleteti automatski, već se runda završava. Uveden je sistem dragulja (Gem System), koji je izazvao poprilično kontroverze. Funkcija gemova je da borcima daju poboljšanja tokom borbi. Gemovi mogu pojačati napad, odbranu, brzinu, oporavak energije itd. Biraju se pre borbe, a aktiviraju tokom nje ako igrač ispuni uslove određene za aktiviranje izabranog gema (na primer, spoji pet normalnih ili blokira pet udaraca, izbegne dva bacanja itd.). Kontroverze su nastale jer se neki gemovi naplaćuju, a mnogi profesionalni igrači sumnjaju da će to direktno uticati na balans igre. Sam sistem gemova može biti popričlino zabavan, i naše je mišljenje da mu treba dati šansu. Pored gemova, Street Fighter X Tekken donosi mnoštvo novina koje su za svaku pohvalu. Između ostalog, tu su detaljan tutorijal koji će početnike naučiti osnovama igre, zatim mogućnost online treninga sa drugim igračima, Mission mod gde se igrač pod određenim uslovima bori protiv AI kontrolisanih boraca, pa onda dobri, stari Trial mod, gde je za sve borce obezbeđeno 20 kombinacija udaraca koje treba izvršiti (u početku su to osnovni udarci i komboi, a kasnije komplikovani zadaci koji i najiskusnije igrače stavljaju na muke), a na kraju ostaje i Arcade mod, gde se prati priča boraca koje ste izabrali.Grafika je odlična, a borilišta su fantastično urađena. |
Zanimljiv dodatak borbi je Pandora mod, koji se može aktivirati kada borcu energija padne ispod 25 odsto (energetski bar počne da blješti). Kada se aktivira Pandora mod, mogu se neograničeno koristiti EX potezi, ali mod traje određeno vreme. Ako za to vreme ne eliminišete protivnika, automatski gubite rundu. EX potezi su preneti iz Street Fightera i predstavljaju ojačanu verziju standardnih specijalnih poteza, koja se aktivira tako što se stisnu dva tastera umesto jednog, i tada se izvršava specijalni potez (dve ruke ili dve noge). Još jedna vrlo simpatična stvar jeste mogućnost proizvoljnog određivanja boja vašeg borca.  | Grafika je odlična a borilišta su fantastično urađena. Postava boraca je bogata i među njima se nalaze poznate face iz obe igre – Ryu, Ken, Akuma, Bison, Guile, Kazuya, Nina, Heihachi, Law, King, Yoshimitsu i drugi.Nažalost, došao je red da se pozabavimo i manama igre. Za razliku od Street Fightera, gde su osnovni bagovi uglavnom bili vezani za podešavanje komandi (mnoge tastature, gamepadi i džojstici nisu bili podržani), Street Fighter X Tekken ima imnogo ozbiljniji problem. Prvo, ako imate arkadni džojstik ili kontroler koji ima samo šest tastera (plus ’Start’ i ’Select’), nećete biti u mogućnosti da podesite proizvoljne komande. Drugo, kada i ako to rešite, očekuje vas mnoštvo neprijatnih zanimacija u online igri, na primer problemi sa zvukom koji se manifestuju tako što tokom igranja šumovi određenih udaraca jednostavno ne postoje ili se prerano prekinu. U reklamama, pa čak i u uputstvu za igru stoji da može da se igra online dva na dva tako što svaki igrač kontroliše po jednog borca u okviru istog tima. Međutim, ta opcija uopšte nije podržana na Xboxu, već samo na PlayStationu. Neosnovani izgovor Capcoma bio je da su u pitanju tehnička ograničenja konzole Xbox i kontrole Gamertagova. Sitnica na koju su zaboravili jeste da Mortal Kombat 9 podržava taj isti mod na toj istoj konzoli. Kasnije je usledilo i zvanično izvinjenje, kao i objašnjenje da nisu imali dovoljno vremena, te da to nikad neće biti ispravljeno. Kada su u igri četiri borca, logično je da je potrebno više vremena da se borba završi nego samo sa dva. Capcom, nažalost, nije razmišljao ni o tome, pa je ostavio isto vreme za rundu, što rezultuje time da je većinu borbi nemoguće završiti drugačije nego istekom runde. Nisu izostali ni beskonačni kombo udarci, kao ni sada već učestala i krajnje nekorektna Capcomova DLC politika. Naime, na disku igre nalaze se dodatni borci kao što su Sakura, Blanka, Cody, Bryan, Alisa Lars i drugi, od kojih su neki kompletno završeni i igrivi, a pritom su zaključani i nedostupni igračima. Predviđeni su kao DLC koji će se plaćati, iako su već tu. Posledica ovakvih poteza je nagomilavanje besa kod kupaca, koje Capcom uporno ignoriše. Bojan NOVAKOVIĆ | | |