TEST PLAY<>
032010<><>

Dark Fall 3 Lost Souls

V veliki majstor indie scene i mag „štap i kanap” samostalnog pravljenja igara Džonatan Bouks ponovo nas je počastio onim što radi najbolje. Nakon kratkog izleta van serijala koji ga je proslavio i obrađivanja sablasnih keltskih misterija u Lost Crownu od pre skoro dve godine, gospodin Bouks vraća se ukletom i napuštenom gradiću Dovertonu, nekoliko godina nakon događaja iz prvog dela, spreman da raspoložene igrače i ljubitelje svog rada počasti novom porcijom suptilne strave&užasa koji ne počivaju na čudovištima sa pet glava i kofama krvi i iznutrica ili dalekoistočnim dugokosim tripovima koji pride uključuju i mnogo vode.

Nakon posete ukletom svetioniku na ostrvu blizu engleske obale iz prvog dela, saga Dark Fall vraća se sablasnoj železničkoj stanici Dovertona i obližnjem hotelskom kompleksu. Igrač je ovog puta u ulozi neimenovanog policijskog inspektora koji se u gradić vraća pet godina nakon neuspele potrage za nestalnom lokalnom devojčicom Ejmi Hejven. Odbačen i prezren kako od medija i javnosti tako i od devojčicine porodice i psihički rastrzan neuspehom prve istrage, naš junak vraća se u mračne skute zaboravljene železničke stanice baš na godišnjicu nestanka, nesvestan proklestva mesta koje će ga odvući još dublje u ludilo jednom kada „tama padne”... Očekivano, najjači adut trojke je, kao i ranije, vanserijski jeziva i napeta atmosfera koja u igraču stvara nelagodu i strepnju od svakog mračnog ćoška na mestu koje ne biste posetili ni tokom dana u većoj grupi ljudi. Sablasnoj atmosferi i opštoj tenziji, pored napuštenih lokacija, u velikoj meri doprinose i standardne „alatke” koje je g. Bouks odavno apsolvirao sa desetkom: škriputavi zvuci i šumovi, kikotanje, jauci i stenjanje iz mraka, malobrojna treperava svetla, mnogo jump scareova u vidu prikaza i duhova koji nakratko „tresnu” na ekran ostavljajući vas nesigurne da li ste nešto zaista i videli, uz zadiranja u okultne i druge mračne ljudske i ne tako ljudske aktivnosti. Puristi bi glavnom zapletu mogli da zamere eksploataciju ideja i lokacija iz prvog Dark Falla i potencijalni zamor materijala, ali poseta poznatim lokacijama i uvid u to kakav je efekat zub vremena ostavio na njih popularna je mehanika pripovedanja priča u video igrama i teško da će je se većina igrača uskoro zasititi.

Sa stanovišta zagonetki i problema, igra ponovo blista u svoj svojoj hard core slavi, koja će vas bubnuti u prepone navikle na komforne i obilate hintove koji su postali karakteristični za novije generacija avantura. Zaboravite na lampice i znakove pitanja koji pulsiraju i mašu repom željni da vam poput kučenceta koje aportira bačen štap razdragano pomognu i spreče mrštenje na licu kada se negde zaglavite. Lost Souls ne beleži bitne stvari ni u vidu manjih podsetnika niti kakvog dnevnika, već vas prisiljava na to da iskopate negde neki prašnjavi notes, zašiljite olovku i sve potencijalne (i potencijalno pogrešne) tragove sami zabeležite na papir. U skladu s tim su i težina i kompleksnost zagonetki – vešto su dozirane kroz čitav spektar različitih težina – od jednostavnog korišćenja očigledne stvari na očiglednom mestu, šetkanja i prikupljanja neophodnih predmeta i uočavanja gde se šta može iskoristiti do izazovnih glavolomki i mehanizama za koje uvek negde i na neki način postoje tragovi za rešavanje, ali će čak i uočavanje i pravilno interpretiranje tih tragova biti izazov za sebe.

Kao što to obično i biva, sve bi ovo bilo lepo i krasno da su i prateći elementi s tehničke strane i upravljački interfejs tako dobro ispeglani i lišeni prokletstva koje je gospodina Bouksa zadesilo i u Izgubljenoj kruni. Čini se da gospodina samostalnog umetnika pre svega interesuje pripovedanje sablasne i jezive priče o avetinjskim prikazama, uz totalno ignorisanje određenih pravila i konvencija po pitanju izabranog medija za pripovedanje tih priča. Kliktanjem miša na ivicama ekrana rotirate lika u dotičnu stranu, dok se kretanje u dubinu ili inspekcija određenih predmeta vrše onda kada se kursor pretvori u ikonu ruke, lupe ili francuskog ključa. Prilično standardno, rekao bi zalutali avanturista s kraja 20. veka. Nažalost, ovo podrazumeva mnogo sporog i inertnog okretanja na željenu stranu, što u potpunosti ubija dinamiku igranja i živcira, naročito kada se zaglavite (a zaglavljivaćete se često) i želite da na brzinu isprobate neko rešenje koje podrazumeva mnogo tranzicija između lokacija. Dodatno, na svakom ekranu moguće je i blago podizanje i spuštanje pogleda, što dodatno usporava celu stvar zbog potrebe da se sve lokacije pažljivo istraže. Zbog čega je ignorisan standard po pitanju node based avantura koji podrazumeva punu slobodu u rotiranju pogleda i koji je around već više od trinaest(!) godina, ostaće izgleda jedina neodgonetnuta misterija Lost Soulsa, kao i zaslužena packa i smanjena ocena igri za nauk u budućnosti.

Druga zamerka odnosi se na tehničke aspekte igre, čak i uzimajući u obzir niskobudžetnu produkciju i napor kada na jednoj video igri radi mali broj ljudi. Ovo se odnosi na grafiku, koja jeste namerno mračna i sumorna, sa lokacijama iz kojih je isisan život, ali bi više sporadičnih i diskretnih animacija razbilo sveopšte mrtvilo bez žrtvovanja dobre atmosfere. Mnogo veći problem od toga tiče se kriminalno lošeg voice actinga glavnog lika koga vodite. To deluje toliko ukočeno, neemotivno i tupo, kao da je Džonatan Bouks pozvao prvog prijatelja iz imenika na čaj, tutnuo mu scenario igre u ruke i zamolio ga da naglas iščita linije teksta na koji god način bude želeo, uz insisitiranje na prejakom britanskom akcentu koji para uši više nego što je to podnošljivo.

Aleksandar DINIĆ

 
BioShock 2
Treasure Island
Aliens vs Predator
Dark Fall 3 Lost Souls
Šta mislite o ovom tekstu?
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Venetica
Collapse
Darksiders
Dante’s Inferno
Star Trek Online

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium / 2,2 GHz ili AMD ekvivalent, 512 MB RAM-a, 128 MB VRAM DirectX 9.0c grafička kartica
Poželjno:
Intel Pentium / 4 GHz ili AMD Athlon 1800+, 1 GB RAM-a, GeForce 7300 ili ATI Radeon 9250
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .darkfallgames .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera