TEST PLAY<>
032005<><>

Flashpoint Germany

Intrigantan scenario obično nije prva stvar koja vam padne na pamet kada u društvu neko pomene tradicionalne ratne potezne strategije, to jest wargames. Takve igre su u 99% slučajeva bazirane na autentičnom repriziranju neke slavne bitke ili operacije užeg obima, često bez odstupanja od istorijskog rezultata: sva „fantastika” u ovim igrama bez izuzetka se svodi na teorijski potencijal za pobedu strane koja je svojevremeno izgubila, ali u strogom kontekstu koji ne dozvoljava odstupanja od OoB-a (Order of Battle) i realne dispozicije snaga koje su bile prisutne na bojištu.

Flashpoint Germany je čist unikat po ovom pitanju: igra pokušava (i uspeva) da predstavi vrlo plauzibilnu postavku početka Trećeg svetskog rata u zapadnoj Evropi. Kao što je poznato, 1989. godina je prelomna tačka u definisanju geopolitičke slike Evrope kakvu danas poznajemo. Ekonomski kolaps zemalja Varšavskog ugovora doveo je do cepanja SSSR-a, rušenja Berlinskog zida i ujedinjenja Nemačke. A šta bi se desilo da je Crveni medved s Istoka odlučio da se ne raspadne, već da svoj ogromni oružani potencijal usmeri na Zapad, rešivši da raznese NATO i kupi sebi još koju deceniju egzistencije?

Odstupanje od tradicionalnih wargame konvencija ne završava se samo na dobroj ideji. Nalik igrama iz Combat Mission serijala, i Flashpoint Germany odstupa od nerealnog koncepta „turnova” sa instant rezultatom. Svaki potez ovde predstavlja fazu izdavanja naređenja, čije izvršenje pratite automatski posle kompletiranja poteza (isto pravilo važi i za kompjuterskog protivnika). Zavisno od situacije, vrste i stanja jedinice, od izdavanja naređenja do početka izvršenja prolazi određeni broj minuta, čime se uspešno simulira realnost lanca komandovanja. Standardni tridesetominutni potez podrazumeva određeni stepen autonomije snaga na bojištu jer inicijalna naređenja mogu da pokriju samo početne smernice upotrebe određene jedinice, čije dalje reakcije zavise od ponašanja koje ste joj prethodno definisali (napadaj sa te i te udaljenosti, povuci se posle toliko i toliko gubitaka, napreduj u marševskom ili borbenom poretku...). U zavisnosti od inicijalnog setupa određene bitke, sebi i kompjuteru možete dodeliti i realno ograničenje kvantiteta naređenja koja se u jednom potezu mogu izdati snagama na terenu, što podrazumeva da nikada nećete moći da precizirate ponašanje baš svake brigade, već ćete morati da se oslonite na njihov AI, doktrinu i individualna podešavanja.

Pravi ljubitelji ovog tipa igara odavno su navikli da na grafiku i zvuk ne obraćaju mnogo pažnje, očekujući (i dobijajući) rudimentarne taktičke mape s minimumom potrebnih detalja. Flashpoint Germany i ovde ide korak dalje, donoseći fini balans modernog dizajna i strateške svrsishodnosti. Naravno, ovo i dalje nije nikakva audio-vizuelna ekstravaganca, ali je svakako više nego što prosečni wargamer standardno očekuje.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Star Wars - Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
The Settlers: Heritage of Kings
Playboy: The Mansion
UEFA Champions League 2004–2005
Dangerous Waters
Flashpoint Germany
Šta mislite o ovom tekstu?
GTR
Seal of Evil
The House of the Dead III
Cops 2170: Power of Law
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Melee
Otto Matic
Robots
World of Warcraft: Europe

Potrebno:
Pentium 2/400 MHz, 128 MB RAM, 16 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3/1 GHz, 256 MB RAM, 16 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .matrixgames .com

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera