Dangerous Waters je jubilarna četvrta igra famoznog Sonalysta, hard-core developera specijalizovanog za super hard-core mornaričke ratne simulacije. 688(i) Hunter Killer, Fleet Command i Sub Command su krajnje specifični naslovi koji ne poznaju konkurenciju u klasičnom smislu te reči i za koje bi 99.99% ljudi s pravom ustvrdilo da narušavaju čuveni postulat Sida Mejera („When fun and realism clash, fun wins”). Određeni promil ljudi pod zabavom podrazumeva totalni realizam.Opasne vode izgledaju i funkcionišu kao relativno unapređena verzija Sub Commanda, u kojoj pored podmornica možete da kontrolišete i jednu klasu površinskih brodova (Oliver Hazard Perry klasu fregati), kao i da raspolažete njenim vazdušnim assetima u protivpodmorničkoj borbi (SeaHawk helikopteri). Podvodni arsenal je pojačan s nekoliko novih klasa podmornica (Akula 2 i Kilo, najtiša dizel podmornica u ruskoj ili kineskoj izvedbi). Američki subarsenal je ostao isti: Seawolf i poboljšana 688(i) Los Anđeles klasa kao dve klasične hunter-killer klase podmornica (onih sa kojih je skinuta oznaka „classified”). Kampanja za jednog igrača je projektovana kao serija misija koje pokušavaju da dočaraju šta bi se desilo u slučaju pobune na delu ruske teritorije i otimanja dela pacifičke flote od strane pobunjenika (a posebno podmornica naoružanih nuklearnim projektilima). Tu su Rusi lojalisti, pobunjenici, Amerika, Kina i Japan, svako sa svojom flotom i sopstvenim viđenjem rešenja za ovu vrlo zapaljivu situaciju. Poboljšanja na grafičkom planu ima tamo gde je za tako nešto bilo prostora. Voda je potpuno redizajnirana implementiranjem pixel shader efekata u 3D engine, dok su modeli plovila ostali manje-više isti, što posle dve godine od premijere Sub Commanda više ne izgleda kao big deal. Ruku na srce, onaj ko ozbiljno misli da igra ovo, uradiće to sa maksimalno nabudženim nivoom realnosti, bez prilike da posmatra nešto drugo osim sonarnih grafikona i stanice za projektovanje putanje torpeda. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |