TEST PLAY<>
112004<><>

NHL 2005

Petnaestog septembra 2004. godine je rešeno da nema najjače hokejaške lige na svetu. Zbog neuspešnih pregovora NHLPA (sindikat igrača) i NHL-a, tačnije komesara lige Garija Betmana, NHL je u sezoni ’04-’05 doživeo svoj (stručno nazvani) „lockout” odnosno potpuno otkazivanje i „zamrzavanje” svih aktivnosti! Čak i sledeća sezona je dovedena u pitanje. Time se NHL franšiza, prvi put u svojoj istoriji, srela s problemom „fantomske lige” odnosno video igre koja predstavlja sezonu hokeja koja zapravo ni ne postoji.

Nismo sigurni da li EA Sports upravo na tome zasniva svoju marketinšku strategiju za prodaju izdanja 2005, ali jasno je da je svima već pomalo dosta sitnih unapređenja iz godine u godinu, te da je prava revolucija franšize odavno potrebna.

„Take me out” numera grupe F. Ferdinand ulepšaće prve minute provedene uz igru, a onda će nastupiti opšti cirkus promenjenih komandi, loših kontrola i dugačkih perioda privikavanja. Kao da su autori zaključili da je sistem igranja iz prošlogodišnje verzije igračima previše zgodan za korišćenje, te su ga potpuno izbacili i napravili raspored namenjen osobama s četiri ruke i petnaest prstiju (na svakoj!), a onda uz zlokobni osmeh sve to dali na dupliciranje. No, nisu bili toliko zlobni da izbace mogućnost predefinisanja kontrola. Hvala im na tome.

Samo upravljanje u igri nije onakvo kao što bi iskusni igrači očekivali da bude i izuzetno je neprijatno, posebno za početnike. Odlično je što dužina držanja dugmeta za asistenciju označava brzinu dobacivanja, ali se time apsolutno gubi mogućnost brzih, preciznih, „projektilskih” pasova koji karakterišu igru. A ni to nije sve – saigrači većinu poslatih pakova neće ni prihvatiti ili će to uraditi tako da načine ofsajd (i to ne samo kompjuterski vođeni likovi). Vrhunac loših kontrola leži u lagu koji igra iz nekog razloga proizvodi. Potrebno je nekoliko delova sekunde da se vaša komanda izvrši na ekranu, a svi znamo kako se to izražava u ciframa na zvaničnom semaforu.

Čik probajte da u prvih nekoliko partija prođete opasnu zonu napada i postignete pogodak, a da vas protivnički igrač ne „počisti s leda” bez imalo razmišljanja i saosećanja s vašom porodicom. Iako je to u neku ruku korisno kada se branite, dovodi do izuzetne iritacije igrača u napadu.

Izuzetno zabavnoj, napetoj i nadasve ispunjujućoj atmosferi doprinosi nekoliko novih poteza za „zakucavanje” raspoloženja protivnika, kao što je na primer pogodak izveden iza protivničkog golmana odnosno sa „aut linije”. Situacija koja se često viđa na hokejaškim utakmicama do sada je bila izostavljena iz hokejaških simulacija da bi „nogu povukao” NHL Hitz Pro, a primer je, kako to obično biva, sledio i EA Sports.

Prilično su radili na sistemu koji vam onemogućava da potpuno dominirate na terenu, posebno pojačavajući AI rutinu golmana. Ne samo da golmani prave parade i spasavaju pakove koje su svi već videli u mreži, već se i dobro pozicioniraju, a i slabo će vam ove godine dozvoliti da im od odbitka oduzmete kreker i postignete pogodak.

Kao rezultat, taktika i dobra timska igra odlučujući su za postizanje golova, čemu i služi kontrola igrača bez paka u posedu, takozvani „off-the-puck”. Ovim možete prebaciti sebe kao igrača koji vodi „biskvit” na nekog drugog koji takođe učestvuje u napadu i uraditi nešto što će vam pomoći – postaviti se u zgodnu poziciju ako golman odbrani, ali mu ispadne pak, odgurati protivničkog odbrambenog igrača koji smeta vašem „pakonoši” i mnogo toga drugog. Ova taktika svakako neće uspeti svaki put, ali je neophodna kako biste postigli makar jedan gol – uostalom, kao i u pravom hokeju.

Mod u kojem preuzimate ulogu menadžera kluba najviše je napredovao, a jedan od najinteresantnijih elemenata je stvaranje ekipe. Kao što smo u prošlosti već naučili igrajući NHL, tim sastavljen od zvezda ipak neće biti najbolji kao što se tvorac nadao. Na to su računali i u EA Sportsu, pa tako sada pri spajanju tima morate voditi računa o „hemiji” koja vlada među igračima, praveći najpovoljnije kombinacije, što će rezultovati nastajanjem jednog izuzetno srećnog i nasmejanog tima koji će pobediti i all-stars bez dobrog raspoloženja. Treba da održavate i finansije kluba na zadovoljavajućem nivou jer vrlo lako možete izgubiti svoj domaći teren na kojem igrate, a podjednako lako vam se može dogoditi da bez organizovanja treninga igračima izađete na led potpuno nespremni.

World Cup je ove godine kompletan i možete ga odigrati u celini, a elitne lige širom sveta (tačnije njih tri) dodaće još sati igre nezajažljivim hokejašima.

Free-4-All modifikacija je verovatno najpopularniji multiplayer mod u kojem do četiri igrača dobijaju mogućnost da pucaju na gol (i golmana) kako bi se videlo ko prvi može da stigne do zamišljene cifre.

Brazilski plastični hirurzi zadovoljno su trljali ruke ovog leta jer su svi igrači otišli u Južnu Ameriku kako bi odradili fejs-lifting. Ako ste iole upućeni u hokej, znaćete bez gledanja u dres kog igrača trenutno posmatrate i kontrolišete jer je EA podigao nivo facijalnih detalja zaista izuzetno visoko.

Međuscene i reprize golova su kao i uvek priča za sebe, a išlo se tako daleko da se vide igrači koji se smeju nakon postignutih pogodaka, žvaću žvake, udaraju u led nakon promašaja i proveravaju svoju opremu.

Ako ste okrenuti taktiziranju, dobro osmišljenim napadima i u glavi imate strategiju i pre nego što je meč počeo, NHL 2005 morate ili potpuno zaobići ili se frustrirati pokušavajući da sve namestite onako kako biste želeli. A ako ste čist „arkadni igrač”, samo napred!

Milan ĐUKIĆ

 
Rome: Total War
Knights of Honor
Codename: Panzers: Phase One
Warhammer 40.000: Dawn of War
Evil Genius
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Full Spectrum Warrior
Leisure Suit Larry: Cum Laude
Kult: Heretic Kingdoms
Kohan II: Kings of War
Port Royale 2
Myst IV: Revelation
Tony Hawk’s Underground 2
Shark Tale
FIFA 2005
NHL 2005
Šta mislite o ovom tekstu?
Marine Heavy Gunner :Vietnam
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Political Machine
Starshatter
Star Wars: Battlefront
Counter-Strike: Source

Potrebno :
Pentium 3/800 MHz ili ekvivalent, 256 MB RAM, 32 MB 3D kartica
Poželjno :
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 512 MB RAM, 64 MB 3D kartica
Veličina :
2CD-a
Adresa :
www .easports .com /games /nhl2005

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera