TEST PLAY<>
112004<><>

Full Spectrum Warrior

Svako ko oseća makar i malu dozu interesovanja za oružane snage, morao bi da nabavi i odigra Full Spectrum Warrior. Forma PC squad-based real-time strategije u kojoj je FSW dospeo na tržište ima mnogo dublje korene od komercijalnih. U pitanju je modifikacija jednog segmenta virtuelnog pešadijskog trenažera američke kopnene vojske, učila za napredni squad trening borbenih odeljenja marinaca u urbanim misijama najrazličitijih tipova. Vojni simulator koji tera integralnu verziju FSW-a je posledica doktrinarno/ekonomskog zaokreta u edukativnoj strategiji glavešina iz Pentagona, koja je jednim udarcem ubila više muva: pospešila je efikasnost „field” faze u treningu prašinara, smanjila cenu ovog dela obuke i eliminisala ionako mali procenat nesrećnih slučajeva, istovremeno stvorivši nešto s čim se mlade generacije regruta lako identifikuju. Učenje kroz igru je oduvek bilo najefikasnije, pogotovo kod populacije koja konzumira video-igre.

Iako igra izgleda kao first-person shooter, Full Spectrum Warrior se nalazi na maksimalnoj mogućoj distanci od standardnih proizvoda koji spadaju u ovaj žanr. U pitanju je strategija u realnom vremenu, u kojoj vodite dva četvoročlana fire-teama (odeljenja) u misijama koje se u celosti svode na borbeno čišćenje gradskih i prigradskih zona. Za razliku od military verzije, ova ima i priču koja dopunjava i opravdava akciju. Smeštena u Zakistan, izmišljenu bliskoistočnu državicu s arhetipskim karakteristikama avganistansko-iračkog koktela, igra vas stavlja u ulogu komandanta male ekspedicione jedinice marinaca, koja u sklopu invazione sile NATO pakta daje skromni doprinos „oslobađanju” zemlje od nekakvog diktatora. Osmorica vojnika s imenom i prezimenom, svrstana u Alpha i Bravo odeljenja, napadnuti su kao deo humanitarnog konvoja već prvog dana operacije, upavši u klasičnu sačekušu pre svitanja. Od bekstva pod mecima do kompletiranja misije proći će jedan ceo dan, a igrački angažman je podeljen na vremenske segmente različitog trajanja. Od jutra do mraka vaši timovi će krpiti jednu kriznu situaciju za drugom, napadati uporišta naoružanih neregularaca, otkrivati masovne grobnice, spasavati druge jedinice u nevolji i, u globalu, pružiti vam aktivan doživljaj višesatne CNN reportaže finalnih dana invazije na Irak.

Kako sve to funkcioniše? Svakom odeljenju komandujete grupno, usmeravajući četvoricu vojnika pri zauzimanju zaklona, otvaranju vatre i prebacivanju s lokacije na lokaciju. Fire team se, prema pravilu službe, sastoji od narednika, automatic riflemana, grenadiera i mitraljesca, a zadavanje komande za, na primer, lansiranje granate iz „underslug” lansera na M-16 podrazumeva da će se odgovarajuće naoružani pojedinac na trenutak izdvojiti iz formacije i uraditi naređeno. U suštini, formacija je osnova uspešnog angažmana, a ekipu se jednostavno ne isplati razdvajati zarad pojedinačnih naređenja. Zajedno će zauzimati zaklon, pri čemu će kamera pratiti narednika (team leader), omogućivši vam da akciju posmatrate iz njegove perspektive. Ovo je posebno bitno kod otvaranja vatre iza zaklona na uglu ulice, kada vam je potreban brzi pregled eventualne opasnosti iza ćoška.

Kako izgleda i funkcioniše borba? Zaklon i opkoljavanje su „majka” uspeha: otvaranje vatre na dobro ušančenog protivnika spreda najčešće nema nikakvog efekta, osim ako nije zaklonjen iza automobila ili prepreke koja se da uništiti paljbom. S jednim timom takvog protivnika (ili grupu protivnika) morate angažovati i dati vremena drugom timu da mu zađe iza leđa ili sa strane, izmitraljira mu nezaklonjeni deo, baci ručnu bombu ili lansira granatu...

Za prebacivanje pod vatrom možete koristiti dimne bombe ili jednom timu narediti da primeni „suppresion fire” pri čemu protivnik ne može da digne glavu. Ovo poslednje troši jako puno municije, koju obnavljate na tzv. „CASAVAC” lokacijama. Na istim mestima možete oporaviti borca koji je izbačen iz stroja, pri čemu igra dozvoljava samo jedan nesrećan slučaj po odeljenju (dva ranjenika donose Game Over).

Igra izgleda znatno lepše i čistije u odnosu na Xbox verziju od pre pola godine. Pokrenuta u visokoj rezoluciji, predstavlja pravi praznik za oči. Zvučni efekti, a pogotovo doktrinarno ispravna military komunikacija, s odgovarajućim žargonom, skraćenicama i akronimima zaista su prva liga, kao i neobavezni „thrash-talk” marinaca koji stalno nešto komentarišu, negoduju ili se pale. S audio-vizuelne strane, faktor autentičnosti igre je zaista fantastičan.

Borbeni engine je donekle nefleksibilan, ne dozvoljavajući vam, na primer, da ručnu granatu bacite na balkon s kojeg vas neko zasipa vatrom. Isto tako, vaš tim ne poseduje nikakvo protivoklopno sredstvo, a misije u kojima se sukobljavate sa BMP-ovima ili tenkovima svode se na žongliranje zarad zauzimanja pozicije s koje ćete pozvati artiljerijsku podršku. Takođe, šahovski karakter bitaka ponekad deluje rigidno i frustrirajuće, ne dozvoljavajući vam da potkačite protivnika koji je udaljen nekoliko metara od vas ako je zaklonjen iza ugla ili peščanih vreća (a vidi mu se pola tela).

Full Spectrum Warrior je, i pored malih minusa, igra koja prosto pulsira emocionalno nabijenom aktuelnošću upakovanom u otrovno intrigantnu formu. Igra koja će vas zaista naučiti pešadijskim manevrima koji imaju cilj da sačuvaju vaš i živote civila. Igra koja neuvijeno predočava svu težinu, slast i gorčinu života američkog profesionalnog vojnika koji živi, radi i umire za 2000 dolara mesečno.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Rome: Total War
Knights of Honor
Codename: Panzers: Phase One
Warhammer 40.000: Dawn of War
Evil Genius
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Full Spectrum Warrior
Šta mislite o ovom tekstu?
Leisure Suit Larry: Cum Laude
Kult: Heretic Kingdoms
Kohan II: Kings of War
Port Royale 2
Myst IV: Revelation
Tony Hawk’s Underground 2
Shark Tale
FIFA 2005
NHL 2005
Marine Heavy Gunner :Vietnam
Alpha Black Zero: Intrepid Protocol
Political Machine
Starshatter
Star Wars: Battlefront
Counter-Strike: Source

Potrebno:
Pentium 3/1 GHz ili ekvivalent, 256 MB RAM, GeForce 3/64 MB ili Radeon 8500/64 MB
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz ili ekvivalent, 512 MB RAM, GeForce 4 Ti4200/128 MB ili Radeon 9500+/128 MB, EAX
Veličina:
3 CD-a
Adresa:
www .fullspectrumwarrior .com

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera