Skateboard Park Tycoon 2004: Back in the USA | Proveren duo za stvaranje jeftinih menadžerskih igara, Cat Daddy Games i Activision Value, i ovog meseca ponudio nam je ostvarenje iz svoje kuhinje. Reč je nastavku Skateboard Park Tycoon serije, rađene prvenstveno za zapadno (američko) tržište koje prosto „guta” naslove posvećene ekstremnim sportovima (usled popularnosti skejtinga i ekstremnih sportova uopšte).Na prvi pogled se čini da je Skateboard Park Tycoon još jedna u nizu menadžerskih igara koje na tržištu niču kao pečurke posle kiše. Međutim, pored klasičnog menadžerskog dela u kojem se igrač trudi da izgradi što uspešniji skejting park i prateće objekte, tu je i simulacioni deo koji vam dozvoljava da iz prve ruke isprobate s mukom izgrađen park. Koristeći perspektivu trećeg lica, igra se transformiše u svojevrsnu simulaciju vožnje skejtborda (nalik Tonyju Hawku), stavljajući igraču na raspolaganje izvođenje brojnih poteza i trikova koji donose novac. Štaviše, ceo karijerni mod (sadrži sedam nivoa podeljenih na 41 celinu) sastavljen je upravo od serije zadataka koji se moraju izvršiti upravljajući jednim od skejtera i primenjujući brojne trikove. Kontrola je više nego jednostavna (čak lakša nego u Tonyju Hawku), a trikovi (ima ih tridesetak) se izvode kombinacijom kursorskih tastera i tastera ’Ctrl’ i ’Shift’. Najjednostavnije poteze čine skok (’Ctrl’ taster) i tzv. Rail Slide – klizanje na dasci skejta po ivicama objekata (’Shift’ taster). Pored toga, igraču u ovom modu nisu dostupne opcije za izgradnju objekata (sem u jednom), već je potrebno da se snađe s ograničenim brojem pomagala koje može slobodno da rasporedi na igračkom polju ili da iskoristi okoliš u svoju korist.  | Zadaci su toliko luckasti da zahtevaju dosta vežbanja (čak i prva misija u kojoj je potrebno pokupiti sve zastavice, skačući i po krovovima kuća), a u jednoj misiji se zahteva da svom skejteru polomite sve kosti u telu (izvodeći vratolomije, naravno) kako biste prešli na sledeću. Postoji ukupno šest različitih vrsta zadataka (samo jedan podrazumeva izgradnju) koji se rotiraju, sa različitim početnim uslovima, od lokacije do lokacije. Da je igra pravljena za američko tržište pokazuje i činjenica da se nivoi odigravaju na američkim lokacijama (Sijetl, Čikago, Njujork, Arizona, Kalifornija, Havaji i Teksas) uz autentično predstavljeno okruženje i građevinski stil dotičnih destinacija.Što se menadžerskog dela tiče, on nije toliko razvijen kao u nekim drugim ostvarenjima i igraču ne pruža slobodu kreiranja, izgradnje i kontrole svega što mu padne na pamet. S jedne strane to je dovelo do toga da igra postane sasvim opuštajuća i jednostavna za uhodavanje, ali je s druge strane ograničilo njenu upotrebnu vrednost na one kojima skejting i rolšue život znače. Ne potcenjujući trud i želju autora da izrade kvalitetno ostvarenje, mislimo da je menadžerski deo Skateboard Park Tycoona isuviše pojednostavljen i brzo gubi draž. Pogotovo će to osetiti „ajkule” navikle na Sim City 4, Industry Giant II i sl. Očekivano, najviše pažnje je posvećeno objektima za izgradnju skejting površina čijim se uklapanjem dobijaju arene najrazličitijih oblika i visina. Pored toga, ostavljena je mogućnost izgradnje „urbanih” elemenata kao što su stepenice, betonski skverovi, parkovi, klupe itd. Od objekata koji direktno donose novac tu su kiosci s brzom hranom i pićem, prodavnice opreme, klozeti, ambulantna jedinica (može se zarađivati i na povredama)... Kako rejting parka bude rastao i privlačio sve više posetilaca, pojaviće se sponzori, a potpisivanjem ugovora otvara se mogućnost izgradnje specijalnih građevina. Najbitnije podatke o poslovanju parka predstavljaju trenutni broj posetilaca, rejting i novčani konto koji su sve vreme vidljivi na ekranu. Dodatne informacije o pojedinačnim željama svakog posetioca dobijaju se jednostavnim klikom na skejtera, a postoji i poseban odeljak koji nudi uvid u finansijsko poslovanje parka (prihodi, rashodi, održavanje, cena ulaznica, sponzori, novac zarađen izvođenjem trikova...). Deo koji je najslabije urađen upravo se odnosi na kontrolu priliva finansija odnosno kontrolu prodaje u pratećim objektima. Naime, svaka prodavnica „operiše” samo određenim artiklom (nemoguće je vršiti izbor), a jedini aspekt koji je pod kontrolom igrača jeste prodajna cena. S tehničke strane, Skateboard Park Tycoon je korak ispred ranijih ostvarenja iz Activision Value kuhinje i predstavlja primer solidno obavljenog posla. To se prvenstveno odnosi na grafička rešenja, ali i na autentičnu muzičku podlogu obogaćenu numerama „pravih” izvođača (mešavina hard rocka i heavy metala). S obzirom na to da lokacije nisu isuviše prostrane, dodatna pažnja je usmerena na propratne detalje i efekte (animirana pozadina, atmosferske pojave...), što je nivoima dalo privlačan izgled. Kao i uvek kada su u pitanju izdanja Activision Valuea, zamerka bi mogla da se uputi neispoliranim teksturama koje su nedovoljno detaljne. Ovo prvenstveno dolazi do izražaja prilikom zumiranja jer je u drugim slučajevima pojava odlično „zamaskirana”. Kako se radi o punokrvnom 3D okruženju, igračko polje je moguće slobodno rotirati u svim pravcima, a posebno se ističe kontinualna zum opcija koja dozvoljava „podizanje” pogleda do te mere da kompletan sadržaj nivoa staje na jedan ekran. Vladimir PISODOROV | | |