Star Wars: Jedi Knight - Jedi Academy | Iako čovek teško može da se zasiti Star Wars igara, veliku popularnost ove SF franšize nije lepo eksploatisati na silu, koristeći prevaziđene metode, zastareli engine i već viđeni gameplay. Jedi Academy objedinjuje sve ove faktore, pokušavajući da ispriča jednu prosečnu priču, upakovanu u nemodifikovani engine igre Quake 3: Team Arena. U predvečerje masovne popularizacije novih DirectX 9.0 kompatibilnih 3D motora, ovako anahroni proizvodi izdavača A+ kategorije deluju pomalo začuđujuće i neprimereno. Kockanje sa legendarnim brendom poput Jedi Knighta, Lucas Artsu, Ravenu i Activisionu neće doneti mnogo koristi na duže staze.Ako stavimo Star Wars podlogu na stranu i ako pokušamo da igru procenimo po žanrovskim standardima, dobićemo naslov koji uredno spada u OK kategoriju, koji neće podići veliku prašinu, ali koji će pružiti standardnu dozu zanimacije u nedostatku nečeg boljeg. Smeštena u pozni postimperijalni period jačanja Nove Republike, koja je u sukobu niskog intenziteta sa preostalim snagama poraženog režima (tzv. „Remnant”), igra će vas staviti u ulogu mladog Jadena Kora, budućeg studenta akademije za Džedaje. Smeštena na Javinu 4 (tamo gde je uništena prva Zvezda smrti), ova obrazovna institucija postavlja sebi za zadatak lagano obnavljanje reda Džedi vitezova i ponovno uspostavljanje njihove uloge čuvara mira i stabilnosti u galaksiji. U klasi profesora Luka Skajvokera i Kajla Katarna (zvezde poslednje dve Jedi Knight igre) sprovodi se ubrzana obuka odabranih kandidata. Naš junak je primećen i draftovan zbog jedinstvenog poduhvata: sam samcijat je uspeo da napravi svetlosni mač, bez formalnog Džedaj treninga ili saveta nekog majstora, što ga čini „jakim u Sili” i jednim od studenata koji najviše obećavaju. Iako ovo zvuči kao supernaivno objašnjenje za posedovanje mača već od prvog nivoa igre, ipak nije stvar kojoj se ne može progledati kroz prste.Na samom početku igra vam nudi mogućnost izbora pola, potpunu slobodu podešavanja rase, izgleda, boje i vrste odeće, kao i boje svetlosnog mača i tipa drške. Izbor između crnca sa latino brkovima u šarenoj pelerini, ženskog Twileka u crnom pripijenom kostimu ili nečeg sasvim trećeg dobra je kozmetička idejica koja će vam pomoći da se lakše identifikujete s likom u igri. Iako je akademija u naslovu, vaši doživljaji u igri će za nju biti sasvim površno vezani. Sem početnog treninga u korišćenju sile i svojevrsnog „obstacle” kursa na vežbalištu akademije, dodir sa ustanovom će se svoditi isključivo na povremene brifinge pre i posle najznačajnijih misija. Kad smo već kod toga, struktura kampanje je podeljena na nekoliko setova zadataka koji se sastoje od 5-6 misija koje možete igrati po redosledu koji sami izaberete, a posle njih sledi „glavni” izazov koji odmotava centralnu nit priče. Ove manje važne misije imaju solidnu premisu, postavljajući zadatke tipične za ulogu Džedaja kao galaktičkog mirotvorca i u kojima ćete rešavati probleme sa krijumčarima, pustinjskim ljudima, banditima i drugim ološem. U drugom ili trećem setu i one postaju usko povezane sa glavnim tokom naracije. Okosnica svega i pomenuta literarna nit jeste ponovno jačanje kulta Sith, čija je vrhovna sveštenica dospela u posed artefakta iz Stare Republike, skiptra tamnog Sith Lorda koji ima sposobnost da u sebi akumulira Silu. Koristeći ovu spravicu, zlotvori sistematski isisavaju Silu sa mesta koja su bogata njome, koristeći je za superbrzo stvaranje armije tamnih Džedaja. Za razliku od prethodnog nastavka, Jedi Knight: Jedi Academy vam nudi mogućnost da sami usmeravate razvoj svog lika raspoređivanjem poena na pojedinačne moći. Osim osnovnih (tzv.”core”) sposobnosti čije vrednosti automatski postepeno rastu, imate izbor između klasičnih svetlih i tamnih disciplina koje su već postale klasika (heal, protect, lightning, grip...). Svaka od njih ima tri stepena jačine (može se tri puta nadograditi), a svaka kompletirana misija vam donosi jedan poen za investiranje. Pošto je igra relativno dugačka, na samom kraju ćete imati gotovo sve. Nažalost, u svemu tome nema mnogo balansa: svetle sposobnosti (izuzev heala i speeda) potpuno su beskorisne, tako da ćete većinu poena investirati u nerealno moćni lightning pomoću koga ćete preći 80% igre, koristeći ga u sadejstvu sa mačem za eliminaciju apsolutno svih protivnika, uključujući i tamne vitezove. Izbor između dobrog i lošeg nema nikakvog uticaja na vaš eventualni „alignment” ili grananje u kampanji, a jedini izbor tog tipa je skriptovan i serviran pre poslednje misije u igri. Epitet beskorisnog važi i za mnogobrojno oružje na koje ćete brzo zaboraviti i gotovo nikada ga nećete koristiti. Neprijatelji dolaze u standardno predvidljivim formama viđenim u prethodnoj igri sa jako malo izuzetaka. Njihov AI je ostao potpuno isti (loš), osim kada se sretnete sa anti-Džedajima koji su još u stanju da pruže nekakav izazov. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |