TEST PLAY<>
072002<><>

Warcraft III: The Reign of Chaos

We stand now, on the brink of destruction
for the reign of chaos has come ... at last.

Iako smo zahvaljujući „srećnom spletu okolnosti” proteklih četiri meseca mogli da uživamo u beta verziji multiplayer dela Warcrafta III, tek sada, nakon dugog trogodišnjeg čekanja, možemo da odahnemo jer je kompletna verzija „Blizzardovog” najnovijeg remek dela konačno stigla.

Pri pregledu bete (SK 3/2002) mogli smo da vidimo da je inicijalna ideja o RPS-u, tj. Role Play Strategy napuštena jer je Warcraft III i dalje poseduje sve odlike konvencionalnih RTS naslova. Ipak, u single player kampanji „Blizzard” otkriva novo lice Warcrafta III i dokazuje da su u stanju da tokom strategije u realnom vremenu ispričaju kvalitetniju priču nego mnogi RPG-ovi. Tako vam kampanje češće daju kontrolu nad ograničenim brojem jedinica i specijalnih heroja oko kojih se odvija avantura, a tek ponekad čakaju vas klasični RTS nivoi gde ćete moći da izgrađujete bazu i regrutujete nove jedinice.

Dok ste u Starcraftu odmah mogli da počnete bilo koju od kampanja (uz upozorenje da niste završili prethodnu) u Warcraftu III možete samo da preskočite tutorijal, a zatim vas očekuje kampanja u kojoj vodite ljudsku alijansu i dok je ne završite nemate pristup ostalim trima rasama. Čak i ako ste se kroz betu upoznali sa mehanikom igre i ne treba vam upoznavanje sa osnovama igre koje nude dve misije tutorijala one predstavljaju odličan uvod u priču i ne treba ih preskakati. Nakon ljudske kampanje čekaju vas Undeadovi, zatim orkovi i na kraju noćni vilenjaci. Za svaku kampanju možete da određujete nivo težine što je novost za „Blizardove” strategije.

Radnja se nastavlja na priču neobjavljene igre Warcraft Adventures. Nakon pobede nad orkovskom hordom ljudska alijansa je upala u dekadenciju, a odnosi između patuljaka, vilenjaka i ljudi su, u najmanju ruku, napeti. S druge strane, nakon svog poraza orkovi su uspeli da se oslobode demonskog uticaja, raskinuli su savez sa nekromanserima i vratili se svojim korenima – obožavanju prirode. U prinicipu, orkovi su sada predstavljeni kao ponosan narod sličan američkim Indijancima i predstavljaju prave „good guys” Warcrafta III. U takvom okruženju Undeadovi, koje sačinjavaju bivši saveznici orkova, nekromanseri i njihove sluge dignute iz mrtvih, odlučuju da kontaktiraju stare gospodare, Goruću legiju demona. Legija je NPC rasa i njihove jednice nisu raznolike kao kod ostalih rasa, ali su zato neverovatno moćne, u sklopu s opasnošću koju predstavljau po Azeroth. Mlade rase sveta imaju samo jednu šansu – da potraže Noćne vilenjake Kalimdora koji su još pre 10.000 godina pobedili demone i odrekili se magija koje ih privlače.

Šta još reći o Warcraftu III što nije pomenuto pre četiri meseca? Tokom bete ispratili smo desetak patcheva koji su non-stop menjali karakteristike jednica radi što boljeg balansa multiplayera i čak iako je beta test trajao ovoliko dugo neke neujednačenosti ostaju. Inicijalno prejaki noćni vilenjaci su blago oslabljeni, ljudi i orkovi ojačani, iako orkovska horda i dalje nije u stanju da se odupre snažnom napadu iz vazduha. Na kraju ostaju Undeadovi tj. „nemrtvi” koji su pred kraj testiranja postali, i u finalnoj verziji ostali, trenutno najmoćnija rasa. Bez sumnje, kao i svaka igra iz „Blizzarda” i Warcraft III očekuju brojni patchevi koji će u narednim mesecima iskristalisati balans.

Heroji su na početku beta-testa mogli da stiču neograničeno iskustvo pa su zabeleženi slučajevi dostizanja 15 i viših nivoa kada su postajali nerealno moćni. Sada heroj ne može da napreduje više od desetog nivoa, a postavljena su i ograničenja pri razvijanju pojedinih veština. Smanjen je broj Creepova kao i iskustvo koje se dobija njihovom eliminacijom što sprečava prebrzo unapređivanje heroja pre nego što se sretne sa drugim igračem. Poseban oblik limitiranja heroja javlja se tokom kampanje tj. radi balansa vaši će heroji u pojedinoj misiji moći da napreduju tek za nivo ili dva.

Dok je impresivna grafika u beti zadavala glavobolje i najbržim računarima, u finalnoj verziji kôd je optimizovan tako da je Warcraft III sada pristupačniji mnogo širem krugu igrača. Takođe, tokom single player kampanje, pored impresivnih renderovanih CGI sekvenci, plene in-engine sekvence koje koriste još detaljnije teksture jedinica i građevina od onih koje vidimo „izaleka”, tokom igre. Uz Warcraft III dobija se i World Editor, kompleksni alat za stvaranje mapa i kampanja pomoću kog igrači mogu da režiraju i sopstvene in-engine filmske sekvence. Editor takođe omogućuje ubacivanje novih zvukova, tekstura i menjanje bilo koje karakteristike svakoj jedinici u igri za stvaranje još izazovnijih misija nego što to nudi sama igra.

Karakteristična „Blizzardovska” atmosfera krasi i ovu igru. Možda bi trebalo da smo do sada naviknuti na ovu slavnu mešavinu originalnosti i „pozamljenih” ideja, ali i ovaj put kompletni paket i ugođaj tokom kampanja jednostavno obara s nogu. Naravno, tu su ponovo i genijalne replike jedinica posuđene iz svih domena pop kulture.

Dragan KOSOVAC

 
Neverwinter Nights
Warcraft III: The Reign of Chaos
Šta mislite o ovom tekstu?
F1 2002 vs Grand Prix 4
Gore: Ultimate Soldier
Age of Wonders: The Wizard's Throne
Legion
Cultures 2: The Gates of Asgard
Project Earth
Peter Pan: Adventures in Never Land
Navy Seals
Team Factor
Raystorm
Die Hard: Nakatomi Plaza
Jazz and Faust
Bioscopia
Soldier of Fortune II: Double Helix
Simon the Sorcerer 3D

MINIMUM:
Pentium II/400 MHz, 128 MB RAM-a, 8 MB 3D grafika
OPTIMUM:
Pentium II/600 MHz, 256 MB RAM-a, 32 MB 3D grafika

96
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera