
Posle godinu dana, urađen je nastavak famoznog Fallouta. Glavni lik je potomak prognanog člana skloništa 13. Pošto nosi epitet „Izabranog”, mora pronaći neobičnu mašinu za svoje pleme kome preti izumiranje. Legende govore o mašini za oživljavanje umrle prirode. Prvo iskušenje je pronalaženje „svetog” odela skloništa 13 u obližnjem hramu. Poduhvat ujedno predstavlja test sposobnosti i dokaz porekla. Posle razgovora sa starešinom sela, heroj kreće u neustrašivu avanturu preko pustinja nastalih nuklearnim ratovima u prošlosti.
Radnja Fallout 2 smeštena je u vreme osamdeset godina nakon prvog dela, u istovetno postnuklearno okruženje. Veći deo priče je vezan za prvi deo, uključujući događaje u kojima je hrabri predak učestvovao. Lokacije iz Fallouta mogu se obići i pogledati kakav je uticaj na njih izvršilo vreme. Neki sporedni likovi se pojavljuju u potpuno novom okruženju. Na prvi pogled, dizajn igre je nepromenjen. To se može pripisati istom engineu, ali uveliko reprogramiranom i proširenom. Prva razlika koja se javlja u odnosu na prethodnika je kreiranje likova. Sistem je ojačan sa novim osobinama i karakteristikama (perks, traits) koje dodeljujute liku. Na ovaj način je postignuta još veća realističnost i povišen nivo zabave. Neke osobine vezane su za borbu (npr. specijalan udarac „Dragon Punch” koji probija oklop i nanosi oštećenja kao plazma puška!), ili su karakteristične odlike lika (npr. sex appeal pomaže u odnosima sa NPC likovima suprotnog pola). Veći deo osobina stiče se kroz igru rešavanjem zadataka. NPC (Non Playing Character) likovi imaju povišen AI, i to možda previše. Trgovci više neće davati popuste, ako nemate Barter veštinu razvijenu skoro do maksimuma. Obratite pažnju na dečicu koja trčkaraju za vama u gradovima, pošto lako mogu da vas „olakšaju” za neki predmet u inventaru. Za odnose sa meštanima određenog grada posebno razvijate Karma poene (najviši nivo je Idolized). Kako se ophodite prema sagovornicima, oni će adekvatno reagovati. Ovome se može dodati da novi Fallout ima „Mature” etiketu. Da zaslužuje ovu oznaku govore mnoge lascivne psovke i komentari koje daju kako NPC likovi, tako i junak igre. Da se ne zaustavlja sve na rečima, govori i činjenica da novac u Fallout 2 svetu možete zarađivati na razne načine. Ipak, to ostavljamo čitaocima da sami otkriju. Formiranje tima od NPC likova takođe je dosta promenjen. Regrutovanje više likova istovremeno sada je standard, kao i posebni meni za odnos u borbi. Preko menija možete narediti likovima u kojoj formaciji da se bore, koje oružje da koriste, kako da se odnose prema vama i način ponašanja u borbi (berserk, odbrambeno, napad, itd). Više se neće desiti da NPC puca po vama ili da jurne na protivnika (bez vaše saglasnosti), ostavljajući vas nezaštićenog drugom neprijatelju. Jedna od najboljih karakteristika je određivanje vrste povlačenja i protivnika NPC-u u grupi. Postoji mogućnost povlačenja uz rafalnu paljbu i kada će se lik povući (posle jakog oštećenja, srednjeg, slabog). Na ovaj način, možete napraviti karakterističan stil borbe svakom liku iz grupe. Oružje i predmeti koje se koriste u igri najviše su poboljšani. Sem kompletnog arsenala iz prvog dela, ovde se mogu naći razne modifikacije. Novina je mogućnost samostalnog kombinovanja oružja. Možete postaviti laserski nišan ili dodati/odstraniti drugi koristan deo vašeg oružja (npr. nabavite testeru i odsečete vrh dvocevki!). Kamenje koje nađete možete bacati na protivnika. Neki predmeti imaju višenamensku primenu. Pajserom možete razvaliti sanduk, ali ga isto tako primeniti u borbi. Određena oružja imaju mnogo veću probojnost oklopa, ali zato neće ošteti stvorenja bez oklopa (npr. Gecko guštere). Jedno od najvećih iznenađenja je korišćenje kola za putovanje između različitih lokacija. Kola nemaju nikavu primenu u borbi, ali u prtljažniku možete ostaviti predmete i oružje. Kola nisu klasičnog tipa, pa nije potrebno tražiti gorivo (doduše, treba vam micro fusion cell napajanje za puške). Kola morate naći i osposobiti za rad. Tokom igre ih možete ojačavati uz korisne dodatke. Izmene programa obuhvataju odnos prema drogama. Sem nekoliko novih hemikalija za privremeno poboljšanje statistika lika, postoji veći uticaj na osobine lika. Uzimanje droga stvara automatsku ovisnost lika i veoma teško odvikavanje. Može se desiti da permanentno izgubite deo osnovnih karakteristika (npr. snaga vam padne na drugi nivo ili inteligencija na treći). Nova droga „Jet” stvara automatsku zavisnost i nemoguće je odvikavanje, dok ne rešite određen zadatak. U međuvremenu, vaš siroti junak može dosta propatiti. Grafika je precizna, sa mnogo više detalja i ulepšavajućih elemenata. Koloritet je deficitaran, ali to je stil Fallout igara. Pošto je rađen u stilu SF stripova i filmova pedesetih-šezdesetih godina, grafički dizajn je originalan i prepoznatljiv pečat među drugim RPG igrama. Jedna od opcija je biranje količine krvi na ekranu prilikom borbi. Nesumnjivo je krajnji parametar najefektniji i uvećava atmosferu surove borbe. Zvučna komponenta se odlikuje morbidnim i mračnim muzičkim temama. Postnuklearna atmosfera dočarana je najviše muzičkim delom igre. Svaki važniji NPC ima svoj karakterističan vokal i animaciju, dok se u gradovima mogu čuti semplovi ljudi koji razgovaraju. Oružje ima karakteristične zvučne semplove, uključujući i način upotrebe (npr. čuje se zvuk rikošeta ili umanjen odjek pucnja kada promašite metu). Fallout 2 je mnogo obimniji i detaljniji od prethodnog dela. Uz brojne izmene, jedna od najboljih igara prošle godine dobila je dostojnog naslednika. Branislav BABOVIĆ | | |