
Kritike koje se upućuju firmi „Interactive Magic” na slaboj obradi strateških bitaka velikih lidera prošlog vremena (konkretno, Hanibala i Aleksandra Mekedonskog), za Cezara se mogu računati duplo. Strateški sistem koji program koristi je inventivniji od viđenih u prethodna dva dela, ali baziran na istom principu sa neobično sporim engineom pri svakom strateškom potezu.
Malo ljudi zna da su Great Battles bazirane na istoimenom serijalu board igara firme „GMT”. Problem koji se javlja pri kompjuterizaciji svake board igre je prenošenje originalnih pravila; kompleksnost istih slomio je dizajnere „Interactive Magica”. Prvo što manjka u samom scenariju bitaka je detaljnija istorijska podrška. Gaj Marije (Gaius Marius) i velikan Lucije Kornelije Sula (u igri samo Sulla!!!) imaju predmet bitaka iznet kao zadatak u Heroes of Might & Magic igri, što je krajnje neshvatljivo, čak i za američko tržište. U Great Battles of Caesar nećete naći bitke po Galiji (nema najveće bitke kod Alezije gde je potukao galskog vojskovođu Versingetoriksa) ili Britaniji, a da se ne pominje bitka kod Ilerda u Španiji. Možda „Interactive magic” spremaju dodatni disk, u kome će obuhvatiti Cezarove naslednike i bitke koje fale? Uz loš scenario, zastarelu grafiku i potezni način upravljanja na taktičkom nivou, Great Battles of Caesar se preporučuju samo iskrenim zaljubljenicima strateških igara. Istima je potrebna što bolja hardverska oprema, obzirom da će simbol učitavanja (sunčani sat) poprimiti pravi smisao, ukoliko počinjete igru na slabijoj mašini u kasnim večernjim satima. Zvučna podloga je nepromenjena tj. sastoji se iz konstantno ponavljanje istih tema i semplova drevnog oružja. Branislav BABOVIĆ | | |