TEST PLAY<>
102012<><>

The Expendables 2

Pošto prve celuloidne gerijatrijske avanture Stalonea i drugara onomad nisu bile pretočene u formu video igre, Ubisoft se od sve dece našao pozvan da to brže-bolje popravi i izda nastavak. Iako bi, s obzirom na „tematiku” iz predloška, ovako nečemu više odgovarao format co-op pucačine u prvom licu (a la Left 4 Dead, na primer), igra je osmišljena kao timska retropucaljka ograničena na svega četiri učesnika, što obesmišljava koncept Expendablesa kao furiozne akciorame sa širokom lepezom živopisnih likova (barem na papiru).

Pick-of-the-month u kategoriji softverskog đubreta.

Rudimentarna priča i zaplet igre smešteni su u period pre samog filma i obrađuju avanture potrošnih momaka prilikom oslobađanja kidnapovanog kineskog milionera, uz rutinsko satiranje buljuka podjednako potrošnih plaćenika/vojnika i njihove kompletne vojne mašinerije, koja će u procesu biti pretvorena u hrpu izgorele gvožđurije. Od gudura Balkana (jaiks!), preko Somalije i Kavluna u Kini, pa do eksplozivnog finala u Burmi, igra je osmišljena kao ritmično smenjivanje on foot i on rail deonica, koje se odvijaju iz perspektive mitraljesca na nekoliko vozila/letelica. Iako je sve ovo delovalo relativno uzbudljivo i interesantno prilikom gledanja YouTube najava, Expendablesi su širom igrosfere jednoglasno proglašeni za pick-of-the-month u kategoriji softverskog đubreta. Čak ni početni pedigre koji igra vuče sa sobom (nastala od strane softverskih anonimusa, šlepanje uz film ne preterano stelarnih dometa, budžetske restrikcije, cenovni razred, odsustvo ljudskog sajta...) neće vas spremiti za galimatijas sitnijih i krupnijih nervirajućih propusta i amaterskih odluka, koji su valjda zamišljeni da prođu neprimetno ispod sve te pucnjave i intenzivnih detonacija koje isijavaju sa ekrana.

Prvo, činjenica da ste ograničeni na svega četiri plaćeničke njuške (Stalone kao Barni, revolveraš i vođa tima, Dolf Lundgren – snajperista, Teri Kruz kao sačmarica-stručnjak i Džet Li kao... Pa, Džet Li) u velikoj meri anulira sam koncept i ideju Expendablesa, pogotovu ako se uzme u obzir to da ne postoji nijedan pravi razlog zbog čega lepeza birljivih karaktera ne uključuje i ostale likove (osim možda zbog neke vešte kopirajt klauzule, kojom se ostatak ekipe distancirao od ovog fijaska). U toku igranja, međutim, shvatićete da ovo, čak i da je implementirano, ne bi popravilo stvari niti ih promenilo za milimetar, jer se likovi, osim klasa naoružanja kojim su ograničeni, ni po čemu drugom ne razlikuju niti pružaju drugačiji osećaj tokom igranja.

Likovi se, osim klasa naoružanja, ni po čemu drugom ne razlikuju niti pružaju različit osećaj tokom igranja.

Sve to nije ništa u poređenju sa propustima-kapitalcima koji su najzaslužniji za srozavanje cele stvari. Prvi se tiče užasno generičkog dizajna igre koji je ograničen na pucačke deonice slične kao jaje jajetu, uz tek sporadično menjanje beživotnog okoliša, sa nekoliko imbecilnih ciljeva misija rasutih usput (trčkaraj okolo-nakolo čekajući da neprijatelji „spounuju” bazuku kako bi zatim eliminisao tenk koji te sve vreme nišani i sl.). Na svakih nekoliko nivoa sledi pomenuto i podjednako neinspirativno on-rail roštiljanje po kripovima u uniformi i njihovom hardveru, što bi možda nekako i moglo da se podnese da ovi nivoi ne deluju zamorno i dosadno (ali i kratko, na svu sreću). Najveća zamerka, međutim, tiče se apsolutno užasnog modela za prepoznavanje pogotka i celokupnog bagovitog nišanjenja od kojeg pucaju i najjači živci. Ajd’ što ćete pola vremena tražiti kursor po ekranu usled intenzivne trke sa svih strana, daleko poraznije je to što će jednom profesionalnom snajperisti sa njegovom moćnom pušketinom u jednom slučaju biti potrebno tri metka da bi pogodio (ne i upokojio) neprijatelja, dok će njegovog drugara koji stoji odmah pored uspeti da „ubode” tek nakon 13 (i slovima, t-r-i-n-a-e-s-t) pokušaja! Gotovo da je u eksperimentalne svrhe ovo zanimljivo raditi i videti kada ćete imati uspeha (o potencijalu za klađenje da i ne govorimo). Iako se ovo donekle može objasniti činjenicom da igra ima neuspešno podgrejane RPG elemente (uz prisustvo krute i primitivne upgrade mehanike), kada biste videli sve to u pokretu i osetili kako vam dotični „fičeri” masiraju strpljenje, imali biste bolju predstavu o tome kako sve deluje u praksi.

Stvar ne vade iz kala (mada ih vredi pomenuti) polupristojna grafika sa lošom, mada podnošljivom animacijom likova (uzevši u obzir budžet igre, preterano ponavljanje istih modela vojnika i jednolična okruženja), kao i zvučna obrada, koja jedina odskače svojim kvalitetom (pucnjava zaista zvuči adrenalinski uverljivo). Za jednu arkadnu limunadicu, koja je kao stvorena za društvo čija su čula otupljena sa jednim ili dva six packa piva, Expendables 2 može da posluži u najkraćim mogućim dnevnim dozama. Ostali su, osim ako ne žele da gledaju prilično gadno slupan voz, upozoreni.

Aleksandar DINIĆ

 
Jagged Alliance: Crossfire
Borderlands 2
Galaxy on Fire 2: Full HD
Guild Wars 2
Shad’O
Closure
Pro Evolution Soccer 2013
The Expendables 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Counter-Strike: Global offensive
Inquisitor
Dark Souls: Prepare to Die Edition
Bang Bang Racing
Tiny Troopers
I Am Alive
FTL
Transformers: Fall of Cybertron

Krkljanac
Većina borbi je previše stupidno osmišljena i po pravilu se svodi na gomile protivnika, koji kuljaju na ekran i borbu pretvaraju u krkljanac u rangu beonjača, što ne paše sa igrom koja barata vatrenim oružjem (o nekoj taktičkoj komponenti da i ne pričamo, iako je u igru implementirano besmisleno zaleganje iza određenih zaklona). Dodatni čavli u kovčegu The Expendablesa 2 na ovom površinskom nivou tiču se i konfuznog biranja između likova koje ne vode drugi saigrači (kompjuter konstantno „šafluje” njihove ikonice u dnu ekrana), sporadičnog materijalizovanja protivnika na terenu, kao i glasovne glume koja para uši kad god Staloneov imitator počne da prosipa bisere mudrosti vezane za trenutnu kampanju, dok su Dolf Lundgren i Teri Kruz (koji su zapravo i učestovali i izradi igre) fejlovali da svojim likovima daju prepoznatljiv ili lični pečat.

Platforma:
PC, Xbox 360, PS 3
Potrebno:
Intel Celeron E1200 Dual Core / 1,6 GHz ili AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce GT 620 ili ATI Radeon HD 6520G
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E6700 / 2,66 GHz ili AMD Athlon II X2 240, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce GT 240 ili ATI Radeon HD 5570 512 VRAM-a
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .ubi .com /US /Games /Info .aspx ?pId =10921

42
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera