PRVI UTISCI<>
102012<><>

FIFA 13

Od momenta lansiranja next-gen konzola, PC verzija Fife bila je pravo ružno pače: zastareli engine, prosečna grafička rešenja i nikakva online podrška „konzolašima” su služili za podsmeh i sprdnju. Ipak, od Fife 11 stvari su polako počele da se menjaju, da bi ove godine doživele kulminaciju. Kako su autori postavili taktiku, to smo pokušali da saznamo iz demoa koji se „u etru” pojavio neposredno pred zaključivanje broja.

Verovali ili ne, FIFA ide putem da postane strategija! Dobro, ne baš klasična strategija, već neki derivat žanra. Kako to? Od ovogodišnjeg izdanja PC igrači će fudbalerima moći da upravljaju i putem miša. Pri tome, ne radi se o prostoj supstituciji za kontroler ili tastaturu, već o punokrvnom i specijalno osmišljenom upravljačkom sistemu. Tako se igrači mišem mogu usmeravati, mogu se izdavati komande za šutiranje i dodavanje lopte, pa čak i odbrambene zadatke u smislu klizećih startova, gurkanja i slično. Sve je izvedeno u famoznom 360° okruženju i omogućava slobodu na kakvu još nismo navikli.

Ukoliko ste dovoljno vešti, saigračima loptu možete poslati pravo u noge, a možete izvršiti i striktnu markaciju protivničkih fudbalera. Najlepša od svega su dodavanja u prazan prostor, koja se sada obavljaju uz punu slobodu pokreta. Naime, svaki igrač kojeg vodite u pravcu kretanja „projektuje” liniju na čijem se kraju nalazi kružni nišan. Linija se sa velikom preciznošću može usmeriti na bilo koju stranu i u isto vreme označava intenzitet i pravac. Rečeno se odnosi i na trčanje – duža linija znači sprint, dok kratka može dovesti do šetkanja igrača po terenu ili „trčkaranja”. Na primenjeni sistem navikavate se već posle nekoliko odigranih partija i tada shvatate koliku on kreativnost dodaje u odigravanje obične partije fudbala.

Na stranu upravljački sistem, o kojem će se tek pričati, FIFA 13 donosi priličnu količinu novina. Recimo, kompletan grafički layout je redizajniran, pred svaku utakmicu idu „najave”, u kojima se zvezde tima prikazuju u akciji, arena u klasičnom smislu više ne postoji i zamenio ju je training ground, gde izvršavate niz zadataka koji donose nekakve iskustvene poene... Grafika je fantastična! Igra i na prosečnim mašinama klizi u Full HD rezoluciji, ostavljajući vas da nemo blejite u ekran zaslepljeni nivoom detalja. Čak i u demou može se igrati po snegu ili kiši (mada „atmosferilije” ne ostavljaju efekat na teren kakav bismo želeli), dok se početak utakmice može pomerati u koracima od po 30 minuta. Animacija igrača malko je izmenjena, dok su i sami modeli nešto krupniji, pa ih je lakše pratiti po terenu.

Znamo da EA Sports svoje sportske igre već godinama pokušava da veže sa realnim takmičenjima, u smislu praćenja forme i statusa igrača i prebacivanja ovih podataka u odigravanje utakmica. Načinjen je dodatni korak, pa je sada i komentar vezan za dešavanja „iz stvarnosti”. Komentatori moći da pričaju o realnoj formi igrača, da komentarišu transfere i trenutno raspoloženje igrača. Igrač o kojem se priča prikazan je sličicom u gornjem levom uglu ekrana, a u demou je uzet primer nekoliko poznatih igrača koji su namerno ostavljeni na klupi, kako bi se videlo na koji način ova novina funkcioniše.

Vladimir PISODOROV

 
FIFA 13
Šta mislite o ovom tekstu?
F1 2012
Starcraft II: Heart of the Swarm
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera