Hiperprodukcija raznoraznih tower defense igara u poslednjih nekoliko godina iznedrila je mnogo generičkog krša, ali i tuce natprosečno dobrih i interesantnih naslova, koji su često donosili preko potrebne novine ili specifične twistove kako bi ostali što duže u svesti igrača. Tvorci Shad’O-a vodili su se upravo tom logikom kada su igračima predstavili nekoliko konceptualnih novina, kao i neuobičajeno i originalno okruženje.Nekoliko konceptualnih novina. |
Kratka, okvirna pričica o devetogodišnjaku izgubljenom u bartonovskom snolikom svetu, u kojem nadiruća tama preti da ga u potpunosti proguta, simpatičan je izgovor za specifičan vizuelni stil nalik bizarnom crtaću, u kojem se stalno sudaraju živopisne i koloritne scene sa podjednako zanimljivim mračnim elementima iz noćnih mora. Okosnicu gameplaya čini odbrana vaših rezervi svetlosti, koju ćete sprovoditi taktičkim razmeštanjem odbrambenih kula simpatičnog izgleda pred gomilom nadirućih kripova mračne strane. Ono što razbija ovaj već prežvakani koncept tiče se činjenice da neprijateljsko napredovanje možete da vidite samo na sporadičnim džepovima svetla (razmeštanje tornjeva takođe širi svetlost), dok će većina nivoa ostati pokrivena gustim mrakom koji krije nadolazeće formacije (njihov razmeštaj možete nakratko videti iz izvora iz kojeg izlaze, ali često nećete imati vremena za tako nešto). Pljuckavac, udarač, laserski snop i ostala bratija s vaše strane dizajnirani su tako da kontriraju određenim protivnicima s druge. Osim klasičnih napadača, tu su i oklopljeni, leteći, džinovski spori bossovi, drekavci koji skidaju energiju vašim odbrambenim baterijama i slično. Nadogradnja tornjeva između nivoa se podrazumeva i zatim se dodatno plaća na samim mapama, a iste apgrejd poene možete koristiti i za kupovinu nekoliko potrebnih specijalki koje finansirate skupljanjem kuglica koje ostaju iza neprijatelja (veća produktivnost tornjeva koji generišu novčani ekvivalent, privremeno razotkrivanje kompletnog nivoa, zamrzavanje neprijatelja i slično). Iako Shad’O-u nedostaje bogatstvo gameplaya i sporednih aktivnosti jednog Plants vs Zombiesa, monotoniju između nivoa razbijaće kako sporadični boss susreti tako i specijalni, challenge nivoi sa posebnom postavkom ili setom pravila. Paljenje i gašenje unapred postavljenih odbrambenih kula tako da samo jedna može biti aktivna, biranje tornjeva iz špila nasumičnih karata i slično zahtevaju dodatno taktičko i dinamično razmišljanje bez trenutaka za predah, dok njihovo uspešno kompletiranje biva nagrađeno pasivnim bonusima, koje ćete koristiti na standardnim nivoima (uvećane početne finansije, veća šteta koju pravi izvor koji branite i slično). Aleksandar DINIĆ | | |